Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zebravinken in kooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zebravinken in kooi

    beste zebravinken liefhebbers.

    ik ben zelf een wildzangkweker maar mijn vriendin heeft het vogelvirus ook te pakken gekregen. zij wil graag een kooi in huis met 2 zebravinken.
    zij wil er overigens niet mee kweken.

    wat is het beste om te doen. een koppeltje of 2 mannen in een kooi.
    ben bang dat ze anders steeds eieren gaan leggen. maar weet niet of 2 mannen wel kan of dat wel verstandig is. wat denken jullie wat het verstandigst is.

  • #2
    2 mannen bij elkaar kan prima, in ieder geval niet 1 zebravink(je) in een kooi houden. Als je een koppeltje neemt is je kooi waarschijnlijk snel te klein!

    Opmerking


    • #3
      Ik vind persoonlijk niet dat zebravinken in een kooitje in huis moeten zitten.
      Een kanarieman is daar geschikter voor en blijft bij benadering in de meeste gevallen ook rustiger dan zebravinken.
      En hij zingt veel mooier
      Zebravinken zijn natuurlijk ook leuk maar als het niet om het kweken gaat had ik persoonlijk een kanarie gedaan, maarja smaken verschilen

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door MaartenF
        Ik vind persoonlijk niet dat zebravinken in een kooitje in huis moeten zitten.
        Een kanarieman is daar geschikter voor en blijft bij benadering in de meeste gevallen ook rustiger dan zebravinken.
        En hij zingt veel mooier
        Zebravinken zijn natuurlijk ook leuk maar als het niet om het kweken gaat had ik persoonlijk een kanarie gedaan, maarja smaken verschilen

        Er hoort eigenlijk geen enkele vogel in huis in een kooitje ,,ook in geen broed kooi(tje)

        Een volliere is altijd beter.
        Maar een paar zebravinken zijn net zo geschikt als een kanarie ,en zijn veel levendiger ,,ze zijn kleiner ,dus hebben in een kooi ook veel meer ruimte om te kunnen vliegen.en hebben gezelschap aan elkaar.

        Opmerking


        • #5
          ach ja tuurlijk horen ze niet in een kooi maarja die verhalen kennen we allemaal wel. zo is er op het houden van alle dieren wel wat aan te merken. ik heb al 2 mannetjes voor mijn vriendin gekocht en heb ook weer niet een te kleine kooi gekocht. de vogels maken het in ieder geval goed en hebben ook nog leuke geluidjes. ze is er blij mee.

          Opmerking


          • #6
            Goed zo,
            een leuk dierendag kado
            GR:RAY

            Opmerking

            Working...
            X