Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DF of EF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • DF of EF

    Hallo allemaal,

    Wij zijn pas van juli dit jaar begonnen met het aankopen van kweekvogels.
    Nu hebben we ondertussen 1 jong in leven van net 7 dagen.

    We hebben al veel bijgeleerd over de mutaties, maar wat ik nog niet goed begrijp is DF en EF.

    Hoe kan je nu zien wanneer een grasparkiet DF of EF is (bij sommige mutaties dan zoals de spangle)?

    Ik probeer namelijk gebruik te maken van een genetische rekenmachine om toch te kunnen inschatten wat namelijk uit het koppel zou voortkomen, maar daarvoor moet je wel eerst de juiste gegevens kunnen invoeren.
    Daarom vraag ik nu even jullie hulp om mij even uit te leggen hoe je DF en EF kan herkennen.

  • #2
    Hoe kan je nu zien wanneer een grasparkiet DF of EF is (bij sommige mutaties dan zoals de spangle)?
    Mischien heb je wat aan de info op mijn site.

    http://www.hobbykweker.nl/spangel.html

    Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Zelf ben ik op dit moment bezig met een erfelijkheidscursus,
    gewoon omdat het vaak best wel moeilijk is om te begrijpen.
    En het is natuurlijk weer een stukje kennisvergaring en leuk om te doen.
    Maar wel zeer pittig!!
    GR:RAY

    Opmerking


    • #3
      Je hebt een erg mooie site ,Ray . Er staat veel informatie op en mooie foto's

      Opmerking


      • #4
        thanks
        GR:RAY

        Opmerking


        • #5
          EF of DF

          Beste snowylina,
          Enkelfactorig (EF) spangle is de gezoomde, in alle kleurslagen in te kweken, vererft dominant volgens mij.
          Als je de factor er 2 x in kweekt (DF) is de omzoming helemaal weg en heb je een gele of witte vogel over, wel hekenbaar aan de blauwe of bruine neusdoppen t.o.v. de lutino die rose neusdop heeft of bruinachtig bij pop.
          succes met de kweek.
          gr, Ad

          Opmerking

          Working...
          X