Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sperling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Sperling

    Hallo iedereen,

    Ik heb van een vriend een sperling gekregen (ik denk toch dat het zo noemt). Het is een heel klein blauw papegaaitje (precies een catharina maar nog iets kleiner). Ik heb al overal gezocht naar informatie over dit vogeltje maar ik vind er nergens iets over. Daarom vraag ik of er iemand is die wat informatie kan vertellen over dit vogeltje.

    mvg nixunior
    Have fun and live your live to te maximum!

  • #2
    Het duitse woord sperling betekent mus in het nederlands.
    In dit geval vermoedelijk een blauwe mutant van de blauwrug muspapegaai ofwel Forpus Coelestis.
    Zoek maar even op google en anders een fotootje hier.

    Greetzzz

    Opmerking


    • #3
      ik denk inderdaad dat het die vogel is bedankt!

      ik zal proberen morgen er een foto van op de pc te zetten
      Have fun and live your live to te maximum!

      Opmerking


      • #4
        Pas op!

        Uitkijken, hij (zij) kan echt niet bij andere vogels in een voliere of kooi, het zijn uitgesproken killers.

        Greetzzz

        Opmerking


        • #5
          bedankt voor de waarschuwing nu zit ze (ik denk dat het een pop is als ik het goed lees op het internet) zit nu nog apart maar ik was inderdaad van plan ze bij andere vogels te zetten.
          Have fun and live your live to te maximum!

          Opmerking


          • #6
            Je zou misschien hier eens kunnen kijken: http://www.forpussenclub.nl/web/news.php

            of gewoon even Googelen....

            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Birdfarm
              Uitkijken, hij (zij) kan echt niet bij andere vogels in een voliere of kooi, het zijn uitgesproken killers.

              Greetzzz
              Van horen zeggen of eigen ervaring ??

              Heb de forpussen bij kleine tropen gehad, niks aan de hand.
              Als je bepaalde dingen in de gaten houd kan je de forpussen heel goed bij elkaar houden zonder dat ze vechten, maar dit geld voor meerdere vogelsoorten.

              Henk
              vriendelijke groet
              Henk

              Opmerking


              • #8
                ik heb al op heel veel sites gezocht en heb heel veel info gevonden maar nergens staat iets over hun sociale eigenschappen dus daar weet ik nog niet veel van
                Have fun and live your live to te maximum!

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                  Van horen zeggen of eigen ervaring ??
                  Eigen ervaring en luisteren naar andere ervaringen, elke bij geplaatste vogel word op een gegeven moment aangevallen en deze worden zo gebeten dat er slechts een karkas overblijft. Ik denk hoe groter de voliere zoveel te beter het goed zal gaan, maar voorkomen is beter dan genezen.

                  Voor jongen kun je het 3 kooien/voliere systeem aanhouden, d.w.z. mannen apart in kooi 1 en poppen in kooi 2, wil je nieuwe bijplaatsen dan gaan de nieuwe mannen + de mannen uit kooi 1 tezamen naar kooi 3. Kooi 1 schoonmaken en klaar maken voor de nieuwe poppen + de poppen uit kooi 2, kooi 2 schoonmaken en gebruiken voor de volgende bijeenzetting, etc. etc.
                  Het kweken gebeurt uiteraard koppelsgewijs, 1 koppel per kooi/voliere.

                  Greetzzz

                  Opmerking


                  • #10
                    Hier zitten de mannen en poppen , maar ook jongen vogels gewoon bij elkaar.
                    Heb geen last dat ze elkaar opvreten, een enkeling moet je nooit bij een groep plaatsen, maar dit geld voor bijna alle vogels, dan wordt er achter aan gejaagd.
                    Om op te kooien voor een TT plaats ik ook mannen en poppen door elkaar in een broedkooi, ook hier nooit last dat ze elkaar opvreten.

                    Misschien een vorm van selectie ??

                    Henk
                    vriendelijke groet
                    Henk

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik denk inderdaad dat het afhangt van vogel tot vogel. Ikzelf heb ook collies en telkens als ik nieuwe koppels wil vormen ( zitten in aparte broedkooien) dan gaat het de ene keer zeer goed en de andere keer moet ik ze dan samen verplaatsen naar een andere kooi maar dit help niet altijd ik heb een pracht van een pop gehad en het heeft een hele tijd geduurd tot ik voor haar een partner had gevonden waar ze mee overeen kwam. ( heeft er zelf 1 vermoord, maar dat was in het begin toen ik nog niet veel ervaring had en de man was veel te jong )
                      Have fun and live your live to te maximum!

                      Opmerking

                      Working...
                      X