PDA

Bekijk Volledige Versie : meeuwtje met gebroken poot

kanarieke
27-09-2008, 10:14
hey vandaag zat ik naar men vogels te kijken en zag ik iets vreseslijks gebeuren een japans meeuwtje bleef vasthaken in de volieredraad met zijn 2 vleugels. ik ging direct de voliere binnen om hem te bevrijden, maar toen hij me zag naderen begong hij heviger en heviger te bewegen toen raakte hij eruit met zen vleugels, maar dan zat zen pootje vast. hij bleef trekken en voor ik bij hem was had hij zichzelf al gered hij kon nog perfect vliegen maar zit altijd op een pootje ik heb hem al uitgevangen wat moet ik nu doen is het gebroken? hij is nog zeer levendig. hij eet en drinkt nof goed.

Henk3
27-09-2008, 10:19
Pak je vogel even in de hand en voel het pootje of het wel strak is Beweegt het op een verkeerde plaats, dan zal het gebroken zijn. Het kan ook zijn dat het pootje nog pijn doet en dat ie er daarom even niet op wil zitten.

Maak er anders even een foto van en plaats die hier even.
Het is vanaf hier niet te beoordelen of die poot gebroken is of niet. Je kan desgwenst ook even langs een dierenarts.

Mocht het pootje wel slap zijn, dan zou je er wat stevigs om kunnen doen, zodat ie weer aan kan groeien in een goede stand.

En waarschijnlijk moet je de nagels van je vogels even bijknippen.

kanarieke
28-09-2008, 09:21
het pootje is wel degelijk gebroken het is nu gespalkt.

kanarieke
29-09-2008, 13:08
Is het waar dat de vogel in een kooitje moet zitten ZONDER zitstokken? bij mij zit het nu wel in een tt-kooi zonder stokjes,maar ik denk dat hij liever stokjes wilt en hoelang moet de poot gespalkt blijven

Henk3
29-09-2008, 13:16
maar waarom zou je vogel niet op een stokje mogen zitten? Het beestje heeft nog één gezonde poot, dus daarmee kan ie best op een stokje zitten.
Ik zou het spalkje er gewoon een paar weken om laten zitten.
Het wordt wel eens gedaan met een paar luciferstokjes. Dat kun je beter niet alleen doen denk ik.

rob 2
29-09-2008, 20:01
Heb in het voorjaar een goudvink zijn poot gespalkt en gewoon in de voliere gelaten poot is helemaal genezen.Zat op dat moment wel met de vraag hoe te spalken.Heb een oorstaafje op lengte gemaakt en toen over langs open gesneden met een scherp mesje.Deze open gebogen en om de poot gedaan zat erg mooi nog een stukje plakband en klaar.Na een paar dagen gebruikte hij de poot ook weer,had het geluk dat niet de pezen enzo beschadigd waren ,echt alleen botbreuk.Na ongeweer anderhalve maand het er weer afgehaald want hij kreeg er last van,pootje was nog beetje dik nu zie je er niks meer van dus succes ermee.

Animal
30-09-2008, 18:10
Voor een klein vogeltje kan een rietje al voldoende zijn als spalk.

kanarieke
02-10-2008, 18:55
hij trekt het pootje altijd in en kan zijn tenen niet bewegen, ik heb er een rietje rond gedaan wat kan ik nog meer doen?

Henk3
02-10-2008, 22:04
Afwachten.

kanarieke
06-10-2008, 19:51
het kan nog altijd zijn teentjes niet bewegen wat moet ik doen ik vind het zo erg voor hem:confused:

Henk3
06-10-2008, 23:52
Het zou zomaar eens kunnen dat die tenen niet meer in beweging zullen komen, er zou best wel een peesje beschadigd kunnen zijn door die breuk en dat spartelen om los te komen. Daar kun je dan niks meer aan doen. Maar die vogel kan zich op één pootje ook nog wel redden.