Mededeling

Collapse
No announcement yet.

papaverzaad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • papaverzaad

    Weet er iemand welke invloed papaverzaad geeft als die men voorschotelt aan zangvinken (bot of boekvink) of is dit niet aan te raden.
    Worden ze er kalm van of eerder opgehitst ?? laat maar iets weten iedereen die er iets of denkt te weten

    greetz mercury

  • #2
    Het is denk ik meer bekend als blauwmaanzaad wat in elke goede wildzangmengeling zit hier ligt het altijd onderin de bakjes als ik ze leeg gooi heb het idee dat er niet veel van wordt gegeten.Als ik een bolletje maanzaad eet word ik er niet anders van maar men zegt de vogels iets rustiger.
    groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      papaverzaden

      * papaver

      In de volksmond wordt papaverzaad ook maanzaad of heulzaad genoemd. Het is de vrucht van de papaver, bij de ouderen beter bekend als slaapbol. Het bevat 40% vetstoffen, 18% eiwitten en 13% koolhydraten. Maanzaad of papaver is een zaad met hoge voedingswaarde. Het is een uitstekend produkt voor jonge vogels. Het brengt de vinken in optimale conditie. Bij buikloop kan het als regulator toegediend worden.

      Bovenstaande is te vinden op deze website: http://www.avibo.be/vinkenieren.php
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        In het laatste blad van de Parkieten Societeit staat een heel stuk over papaverzaad.

        Ik heb het nog niet gelezen, maar zal dit weekend even kijken!
        Mijn Site

        Opmerking


        • #5
          Blauw maanzaad komt wel eens voor in kanariezaadmengelingen.
          Het werd vroeger wel eens aan kanaries gegeven,die te onrustig
          waren in de kooien. 1/2 theelepeltje per dag gedurende 1 a 2 weken.
          Het wordt slecht gegeten en heeft daarom ook weinig zin.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer
            In het laatste blad van de Parkieten Societeit staat een heel stuk over papaverzaad.

            Ik heb het nog niet gelezen, maar zal dit weekend even kijken!
            Belofte maakt schuld:
            Gebruik voor kanaries, europese zaadeters en kleine duifjes, voor parkieten en papagaaien nauwelijk interessant (waarom staat er niet)

            Aan maanzaad wordt een kalmerende werking toegeschreven, maar bij opname in grote hoeveelheden kan het stevige diarree veroorzaken.


            Ik zal de auteur nog even vragen waarom niet voor parkieten e.d.
            Mijn Site

            Opmerking

            Working...
            X