Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cinnamon bont x lutino = ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • cinnamon bont x lutino = ?

    1) ik heb een jonge cinnamon bonte kakariki man gekocht (ouders: cinnamon man x lutino pop) staat mijn nieuwe kakariki dan split voor lutino?

    2) als de man dan split staat voor lutino (ik heb vandaag een lutino popje bijgekocht ) en als er jongen van dit koppel komen, welke kleurslagen kunnen dan uit dit koppeltje komen?

    groetjes

  • #2
    Hallo Kevin:

    Uw vraag is onvolledig.
    Roodkop kakariki? Geelkop kakariki?
    Dominant bont? Indien dominant: SF of DF? Recessief bont? Cinnamon groen?

    Het is bovendien een slechte combinatie.
    Cinnamon moet niet gecombineerd worden met ino. U krijgt ino's met bruine aanslag.
    Bont evenmin. Niemand kan een gele vlek zien op een even geel lichaam.

    Voor de uitslagen: ga naar
    http://www.gencalc.com/#dutch en kies voor de soort van uw keuze..

    Wessel van der Veen.

    Opmerking


    • #3
      roodkop kakariki, cinnamon groen, welk bont weet ik niet,
      ik weet niet of het een goede combinatie is, maar ik vind het 2 mooi vogels

      Opmerking


      • #4
        heeft er anders niemand ervaring met deze combinatie?

        Opmerking


        • #5
          Hallo Kevin.

          Natuurlijk heeft niemand daar ervaring mee, tenzij die iemand doet zoals Karel Appel indertijd gezegd heeft: "Ik rotzooi maar zo'n beetja an."

          Alweer zo'n ouderwetse regel: combineer nooit twee mutaties uit dezelfde "familie", dus bijv. combineer nooit twee melanine mutaties of twee psittacofulvine mutaties..

          U doet dat inderdaad niet, maar u doet zelfs nog beter: u tracht drie melanine mutaties te combineren

          SL ino: melanine mutatie
          bont: melanine mutatie
          cinnamon: melanine mutatie.

          Schud het hele zootje door elkaar en u krijgt lutino's (geel) met bruine slagpennen (ex cinnamon - maar slagpennen van een ino horen wit te zijn) en gele vlekken (indien de vogel dominant bont is: ex bont) op een even gele ondergrond.
          Dus "moeders mooiste" maar nu lieg ik.

          Wessel van der Veen.

          Opmerking


          • #6
            moet ik er dan een cinnamon popje opzetten om mooie vogels te bekomen?

            Opmerking


            • #7
              Hallo Kevin.

              Het is onmogelijk om een zinnig advies te geven.
              U heeft helaas een valse start gemaakt.

              Zoals gezegd: nooit twee mutaties van dezelfde familie combineren en dus zeker geen drie.

              Als ik voor kleurkweek een vogel koop dan bepaal ik VOORAF wat ik wil kweken.

              Neem bijvoorbeeld bont.
              Dat komt mooi uit tegenover groen od D groen of D D groen - gele vlekken op een groene ondergrond.
              Maar geel contrasteert al veel minder met bruinachtig groen (cinnamon groen). Dus dan kweek ik geen bont in cinamon.

              Als ik lutinos wil kweken moeten die zeker geen bruine aanslag hebben in de slagpennen. Dus alweer: geen cinnamon gecombineerd met lutino.

              Bont met lutino: dat is gelijk aan een gele vlek op een even gele ondergrond. Kan ik niet zien.

              Het is dus onmogelijk om iets verstandigs te zeggen over een eventuele partner van de door u gekochte vogel.

              Wessel van der Veen.

              Opmerking


              • #8
                ok toch bedankt voor de reactie wessel

                Opmerking

                Working...
                X