PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie heeft een Catharina Parkiet ?

Filipe
21-09-2008, 10:57
wie o wie ?:D

peruchke
14-03-2012, 18:40
Ik heb een koppeltje.
Groetjes,
Peruchke

lady
14-03-2012, 18:45
heb er voor de moment 4 en vanavond nog 2 erbij.
groetjes monica

carco
14-03-2012, 18:53
ik heb een koppeltje zitten binnen.

Groetjes: Caroline.

Pippa
14-03-2012, 18:54
Ik heb er sinds afgelopen zondag ook twee....:D

Pippa
15-03-2012, 20:45
heb er voor de moment 4 en vanavond nog 2 erbij.
groetjes monica

Heb jij koppels zitten ? Ik vroeg me nl af of je meerdere mannen bij elkaar kan zetten. Ik heb er nu 2 maar vind ze eigenlijk zo leuk dat ik niet uitsluit dat er nog wel eens wat bij gaan komen. (Volgens mij zijn ze verslavend...:D )Kan ik hier nog 2 mannen bijzetten of wordt dat knokken? Ik wil er nl niet mee kweken dus heb liever geen poppen.. Mijn voliere is 2 m hoog, 3 m breed en 1 meter diep en wordt nu dus bevolkt door 2 zilverbekjes, 2 zebravinken en 2 catharina's. Zou dat nog kunnen qua ruimte of is het zo al vol genoeg?

jhmjongen
15-03-2012, 21:46
Ik heb in mijn voliere 8 catharina's (4 koppels) , 1 koppel turquoisine, 1 koppel bourkes. Ben van plan om de bourkes weg te doen en nog een koppel catharina's erbij te doen. Het zijn leuke vogels en kunnen makkelijk samen in kolonie verband. In het begin dacht ik dat ik een koppel had maar achteraf bleek toch 2 mannen te zijn. Deze 2 mannen zitten nu ook in de voliere ondanks dat er poppen zijn, zijn ze nog steeds bij elkaar. Ze zeggen als catharina's eenmaal bijelkaar zijn of het nu 2 mannen, 2 vrouwen of een koppel zijn ze bijelkaar blijven.
Maar het zijn erg leuke vogels.

peruchke
16-03-2012, 00:06
Mijn ervaring is dat je best 2 mannen bij elkaar kan zetten zolang er geen pop bij zit want dan wordt het ruzie in de broedperiode.
Groetjes,
Peruchke

Pippa
16-03-2012, 09:37
Maar 4 mannen moet dus ook kunnen ? Heb helemaal geen poppen in de voliere...

Treursijs
16-03-2012, 10:22
Maar 4 mannen moet dus ook kunnen ? Heb helemaal geen poppen in de voliere...

Je kan ook altijd een popje of twee gaan aankopen natuurlijk. Krijg je kleintjes, kan je wat kweken ;) Altijd leuk in de zomer om die kleintjes te zien.

succes!

Pippa
16-03-2012, 14:15
Je kan ook altijd een popje of twee gaan aankopen natuurlijk. Krijg je kleintjes, kan je wat kweken ;) Altijd leuk in de zomer om die kleintjes te zien.

succes!

Dat dat leuk is dat weet ik maar je moet die jonge vogels ook weer kwijt zien te raken he..;) Heb wel altijd wat jonge kanaries in het seizoen, want het is idd erg leuk maar ik heb pas sinds een kleine week catharina's en geen kweekplannen hiermee...:D

Laurens Degryse
08-04-2012, 11:12
Bij mij zitten buiten de kweektijd 7 koppels Catharina parkieten en nog enkele jongen (6a10) van die ik wil houden of koppels mee vormen.

Alle bewezen koppels zijn aangeduid met een knijpring of kan ik zo zien aan de kleur / ring combinatie.

Voor het vormen van kopppels laat ik de jongen en de nieuwe vogels zelf kiezen wat volgens mij veel betere resultaten oplevert.

Tijdens de broedpeiode die bij mij nu en 2 weken gestart is, haal ik mijn beste 5 kweekkoppels uit de voliere en steek ze in kweekbakken. De rest van de vogels blijft buiten. daar hang ik ook nog enkele blokken voor de overblijvende koppels / en nieuwe koppels.

mijn ervaring van de voliere is dat als je te veel jonge vogels in gaat steken de andere koppels niet genoeg op hun gemak zijn en ook minder gaan presteren in de kweek. max. koppels die bij mij gekweekt hebben buiten is 5.
mijn voliere is 3x2x2m waarvan 1x1x2 binnenhok (waar ze enkel in gaan om te eten)

om nog een antwoord te geven: bij mij heb ik enkel nog maar zien bekvechten wat na 5 min al weer voorbij is. echt agresief zijn mijn catharina parkieten niet. wat kan helpen bij het introduceren van nieuwe vogels is de dominante vogels even uit je voliere te halen en de nieuwe vogels eerst een paar dagen te introduceren met de mindere dominante vogels in de groep. Hierdoor zijn ze al geaccepteerd / gesetteld door de andere vogels.

IvanCatharina
08-04-2012, 17:09
Ik kweek Catharina's voor TT. Momenteel heb ik 5 koppels die allemaal al druk bezig zijn met broeden en 2 losse poppen waar ik nog een geschikte man voor zoek.

alwinboxhoorn
08-04-2012, 19:00
ik heb 1 koppeltje op eieren

Petro
09-04-2012, 11:10
heb op dit moment 4 koppels apart zitten..
3 met jongen en 1 met eieren..

ook nog 4 koppels in de voliere,deze worden niet ingezet..