Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tamme voliere-vogels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Tamme voliere-vogels

    Ik moet even opscheppen over hoe dapper onze vogeltjes wel niet zijn!

    Vandaag was de eerste dag dat ik besloot om in de voliere te gaan staan, met voer in mijn hand, om te proberen ze uit mijn handen te laten eten. Ik had absoluut nog niet verwacht dat ze dat meteen de eerste dag al zouden doen, want we hebben de vogeltjes nog niet zo lang. Maar het gouldamadine popje kwam als eerste voorzichtig een zaadje pakken, wegvliegen en het elders opeten
    De chinese dwergkwarteltjes hebben alledrie uit mijn hand zitten eten (op de bodem uiteraard). Ondertussen vloog het grasparkietpopje steeds vlak over mijn hoofd heen, dus die wil ook maar durft nog niet goed.
    En het gouldamadine mannetje ging zingen terwijl ik vlakbij stond!

    De volgende keer probeer ik het met trosgierst of iets anders wat ze extra lekker vinden, vandaag was het alleen normaal zaad.

    Als ik dan elke dag, of om de paar dagen, even in de voliere kom staan met voer, dan durven ze straks vast allemaal wel op mijn hand te komen. Echt superleuk!! En zo dapper!

  • #2
    awww.. wat leuk ...lijk me heerlijk om zoiets ook tedoen ... trek je wel een overal aan hihihi wanwege de bommetjes

    Opmerking


    • #3
      haha, nee nog niet aan gedacht.
      Toen ik nog bij mijn vader woonde, hadden we inderdaad zo'n groene werkjas die we altijd aandeden in de voliere, maar ik ben nu gewoon in mijn 'mooie' kleren. Ik let er wel op dat ik niet dezelfde kleren aan heb, als ik draag als ik bij de duiven moet werken, ivm eventuele ziektes.

      Opmerking


      • #4
        Idd.Het is echt leuk.Ik heb eerst met mijn CH.Dwergkwartels geprobeerd omdat toen ik de voliere zat te schoonmaken lippen ze onder mijn voetten.Toen heb ik zaadjes gepakt en ja hoor.En nu als ik in de voliere instap komen ze gelijk.Echt leuk.De laatste tijd komen mijn kanaries en de gould ook.Ik vind zelf dat de goulds vertrouwen de verzorger gauw minstens je niet te snel beweeg.De goulds mannen blijven bij mijn ook naast mij op de stok gewoon verder te zingen.En als ik met verse trosgierst in de voliere kom komen ze gelijk.Ik heb zelf van de week een gould op mijn schouder gehad.Hij wilde de eerste zijn bij de trosgierst Leuke hobby hebben we
        sigpic
        Excuses voor de tipefouten.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Roodmus
          Ik heb zelf van de week een gould op mijn schouder gehad.
          Dat is mijn doel!!

          Ik wil inderdaad dat ze niet bang zijn als ik de voliere in kom om te voeren of schoon te maken ofzo. Maar als ze uit zichzelf naar je toe komen, is het helemaal geweldig!

          Opmerking


          • #6
            Ik weet niet of het door mijn kleding komt of de vogels gewoon mijn vertrouwen maar als ik in de voliere inga trek ik altijd dezelfde west aan.Het is een velblauwe west.Misschien kennen ze de kleur al??Ik weet niet maar denk dat het wel helpt.En natuurlijk zo rustig mogelijk blijven in de voliere.Suc6.
            sigpic
            Excuses voor de tipefouten.

            Opmerking


            • #7
              Wat leuk is dat toch als ze je vertrouwen. Als ze nu allemaal op je zitten is dat natuurlijk wel even een foto waard

              Opmerking


              • #8
                elssijs popje

                heb ook zo'n eentje zitten

                had vorig jaar een koppeltje elssijzen (waren al 3jaar samen)
                maar spijtig genoeg is de man vast komen te zitten in een bamboe stengel
                en heeft zich opgehangen

                nu dat is zo'n 6 maand geleden en het popje zoekt een nieuwe "vriend"
                denk ik
                ik ben nog nooit bezig geweest om haar tam te maken ofzo
                en sinds een paar weken als ik voer komt ze telkens op de zaad automaat zitten
                en zit me dan aan te kijken tot ik klaar ben
                een week later wou ik het dan eens proberen of ze een pinkie kwam halen en inderdaad ze kwam er een halen en vloog terug naar haar zitplaatsje
                wie weet binnen een paar maand ...


                dit is ook zo een leuk deel van onze hobby
                als je veel met je vogels bezig bent
                krijgen ze veel vertrouwen in je

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Puck
                  Wat leuk is dat toch als ze je vertrouwen. Als ze nu allemaal op je zitten is dat natuurlijk wel even een foto waard
                  Jazeker

                  Helaas ligt het tam maken nu even stil. In het binnenhok kan ik niet staan, en in het buitendeel komen ze nu niet meer zo veel.
                  De gouldamadines zijn wonder boven wonder het tamst (vooral het popje; die blijft altijd dicht bij, tijdens voeren/schoonmaken), ik weet niet wat er mis is met de parkieten maar die schrikken heel erg snel

                  Opmerking


                  • #10
                    Dat zal hier wel meevallen hoor
                    We hebben geen dure vogeltjes (wel hele mooie ) en een extra slot op de voliere.. hoewel mensen als ze echt slecht in de zin hebben toch wel een manier vinden om erbij te komen
                    Maar mijn vorige tamme vogels waren altijd best wel eenkennig: mij gebruikten ze als klimrek maar voor alle anderen waren ze bang..

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Roodmus
                      Ik weet niet of het door mijn kleding komt of de vogels gewoon mijn vertrouwen maar als ik in de voliere inga trek ik altijd dezelfde west aan.Het is een velblauwe west.Misschien kennen ze de kleur al??Ik weet niet maar denk dat het wel helpt.En natuurlijk zo rustig mogelijk blijven in de voliere.Suc6.
                      Ik heb meestal wat donkere kleren aan of in ieder geval bijvb grijs of zwart/blauw wat bij mij goed werkt.
                      Ik heb een keer een rood shirt aangehad en ik dacht dat de p.....s uitbrak,alle vogels gingen te keer vlogen, tegen de tralies op.
                      ik heb toen gauw een ander shirt aangetrokken en de rust was weergekeerd dus sindsdien draag ik wat donkere kleuren,ook de visite past zich maar aan.
                      mvg,
                      kingfisher
                      Mvg,
                      Kingfisher.

                      Opmerking

                      Working...
                      X