Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is dit erg??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • is dit erg??

    ik heb zoals vele van jullie wel weten een GrasParkiet.

    deze heeft zijn uitwerpselen aan zijn cloaca zitten.

    is dit erg??

    verder zit i niet dik op de stok, maar blijft wel schuw voor mensen. elke dag proberen we of i op onse vinger wil zitten maar hij blijft nog steeds zo schuw als van te voren.

    groetjes,
    mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

  • #2
    Er kan wel eens 1 poepje aan de veertjes blijven hangen, maar dat valt er later dan vanzelf wel af. Als het vaak gebeurt en er blijft echt een ophoping van poep/klont hangen, dan is het niet goed. Je kunt proberen met een nat watje/doekje de uitwerpselen los te weken, zodat hij weer schoon is. Maar als het vaker gebeurt, is het wel een teken dat er iets niet helemaal goed is, dan kun je misschien beter even naar de dierenarts gaan.

    Opmerking


    • #3
      niet zo erg

      hoi sanne is niet zo erg

      dit heet clagging de vogel kan zijn ontlasting niet goed kwijt
      wat je moet doen is met lauw water de uitwerpselen voorzichtig weghalen
      let er op dat je geen veren trekt dat kan dan weer voor infectie zorgen
      als de vogel schoon is smeer een creme op en rond cloaca bv bepanthem
      sudococreme dit zijn zalfjes voor baby' s ook kalandula zalf(homeopatish)
      deze zalfjes hebben een genezende werkin op geriteerde huid en zorgt er tevens door de vettigheid van de zalf dat de vogels zijn poepjes weer beter kwijt kan je zult zien dat je dit maar een keer hoeft te doen.

      groetjes pascal
      groeten uit apeldoorn

      Opmerking


      • #4
        als je hem tam wil hebben moet je gewoon rustig aan doen

        geef hem bijvoorbeeld uit de hand een zonnepit ofzo probeer dit elke dag een paar keer als hij hem pakt moet je dit een paar keer herhalen (praat ook zacht tegen hem)

        daarna ga je vinger voor de zonnepit houden dan moet hij eerst op je vinger komen zitten en daarna kan hij de zonne pit pakken doe dit een paar keer en dan komt hij vanzelf wel bij je geef hem dan ook een beloning

        en geef hem niet teveel zonne pitten want dan wordt ie dik:P


        ps leuke site heb je maar voor je zebravinken neemt weet wel dan je of 1 koppel of 3 koppels moet nemen je kan namelijk geen 2 mannetjes bij elkaar doen dan gaan ze ruzie maken

        veel succes er nog mee
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Hoe oud is/was ie toen je er mee begon om hem handtam te krijgen?

          Opmerking

          Working...
          X