PDA

Bekijk Volledige Versie : Hallo allemaal

AntonW
17-09-2008, 22:29
Net hier aangemeld, en zal me dan ook maar direct voorstellen.

Ik ben Anton, inmiddels 40 jaren jong, en alweer een aantal jaren bezig met vogeltjes. Begonnen met kanaries en inmiddels aanbeland bij diverse tropen.

3 jaar geleden begonnen met een kanarie in huis in een kooitje, en inmiddels staat er een volière in de tuin met een aantal afrikaantjes.

Ik zal me nu de komende tijd maar eens gaan inlezen hier over wat er allemaal al is geschreven op dit forum.

Ton Koek
17-09-2008, 23:10
Welkom Anton.

Welke soorten heb je momenteel?
Ik heb ook afrikaanse tropen, buiten goudbuikjes en oranjekaakjes en binnen St. Helenafazantjes.
Kweken ook al gelukt?

Veell plezier hier.

Rissotto
18-09-2008, 08:53
welkom hier op het forum anton.
foto van je vogeltjes/voleire?

AntonW
18-09-2008, 09:59
Dank voor het welkom hier,

Momenteel heb ik buiten een koppel goudbuikjes en twee koppels blauwkop blauwfazantjes. Daarnaast zit er nog een koppeltje roodkop papegaai amadines in en wat kwartels.

Ik heb er nog niet mee gekweekt, de volière staat nu net pas een paar weken.

Verder is de voliere helemaal beplant met coniferen, bamboe, heide en wat grassen. Tegen de achterwand moeten nog wat klimplanten gaan groeien zodat er wat meer schuil- en nestplaatsen komen.

Zal eens kijken of ik binnenkort hier wat foto's kan plaatsen.

AntonW
24-08-2011, 09:57
Na een afwezigheid hier van een goede 20 maanden, ben ik weer terug :D

December 2009 is de volière leeggehaald :mad: , met daarin een mooie populatie Napoleonnetjes. Hierdoor de zin om overnieuw te beginnen totaal verloren.

Alleen na een tijd begint het dan toch weer te kriebelen, dus in de vakantie de volière maar weer eens netjes gemaakt en de struiken gesnoeid.
Vandaag is dan toch echt de dag dat er weer vogels in gaan komen, helaas geen Napoleonnetjes aangezien daar bijna niet meer aan te komen is helaas. Maar we gaan beginnen met een groepje Sint-Helena's. Zullen het vast ook wel naar hun zin hebben hier.;)

Laten we hopen dat dit wel mag blijven zitten, en niet ook wordt weggehaald.

Zo, en dan nu eerst eens inlezen hier om te zien wat er allemaal gebeurd is hier in de afgelopen maanden.

jeffrey rahoens
24-08-2011, 10:25
welkom terug. Door wie of wat zijn ze weggehaald?

AntonW
24-08-2011, 10:58
Als ik wist wie het gedaan had, dan had ik ze wel teruggehaald.
In de nacht is de volière compleet leeg gejat.
De dader had alleen de vogels, die tijdens het vangen dood waren gegaan, laten liggen.

jeffrey rahoens
24-08-2011, 11:31
Ah, ze konden ook gejat zijn door een roofdier. Maar wat erg. Als ik dit lees krijg ik echt bang dat ze ook ooit eens bij mij zullen kopen.

kingfisher
24-08-2011, 21:00
Vervelend Anton maar houd goede moed en ik hoop dat het nu beter gaat.