Mededeling

Collapse
No announcement yet.

van een kastje transformeren naar broedhok

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • van een kastje transformeren naar broedhok

    hoi,

    ik liep vandaag me hobby kamer in en plots schoot het me te binnen dat ik niet genoeg broedhokken heb.
    dus ik naar me rommelige zolder toe kijken wat daar nog stond en zag daar een leuk kastje staan van 116breed,40diep en 34hoog.
    hij is al in 2 gedeeld dus nu heb ik 2 brodhoeken van 58breed,34hoog en 40diep.

    ik heb gouldsamadine's,japanse meeuwen en bichenowastrilde.

    maar mijn vraag is hebben deze vogels veel licht nodig tijdens hun broed periode of is licht alleen van de voorkant wel genoeg???

  • #2
    makkelijk

    hallo Droppie, makkelijk zo een rommelzolder, waar je een broedkastje vandaan tovert. heb je toevallig een foto van het nieuwe broedkastje, ik ben wel nieuwsgierig hoe jij dat doet ? misschien dat het ook duidelijk word over het licht,wat je vraagt. groeten Ton
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      hij is gewoon een oude kast met 2 laatjes en 2 klepdeurtjes meer is het eigenlijk niet stelt niks voor dus.

      ik had nog een oude rattenkooi en daar haal ik het tralie er gewoon van af.
      en dan maar hopen dat het met een beetje puzzelen en doen dat het mooi wordt.

      over dat licht bedoel ik dat ik misschien die achterkant eraf haal en daar een stukkie gaas op zet ofzo.

      dit is de eerste keer dat ik een eigen broed hok maak voorheen had ik me vogels gewoon in zo'n tralie kooi en dat is altijd licht van binnen.

      Opmerking


      • #4
        mijn broedkooien zijn allleen van de voorkant open net zoals van elke broedkooi denk ik...er komt zat licht naar binnen naar mijn mening..

        Opmerking

        Working...
        X