Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Natuurbroed Japanse Kwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Natuurbroed Japanse Kwartels

    Zomaar wat fotootjes van mijn grootste succes in het afgelopen broedseizoen.

    Natuurbroed Japanse Kwartels uit 100% broedmachine ouders!
    Het kan dus wel !!!!!!

    Uiteraard ga ik het volgend jaar verder met mijn natuurbroed vogels!

    groet, Klaas





  • #2
    linkje



    Super leuk die kwarteltjes.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Leuk, zijn ze uitgebroed in die krat?
      M.v.g
      Met vriendelijke groet, Jeroen

      www.jeroenhubert.nl

      Opmerking


      • #4
        natuurbroed

        Henk3, bedankt voor je hulp met de foto's. 't is gelukt.
        Ze zijn nog een beetje aan de grote kant, maar daar ga ik een volgende keer wat aan proberen te doen.

        Jeroen H, ze zijn uitgebroed onder een dooie buxus.
        Ik voeg hierbij nog een foto toe van het nestje, nadat de kuikens waren uitgekomen.
        De kwartel zat op 10 eieren, waarvan er 5 zijn uitgekomen.

        Opmerking


        • #5
          Hallo,

          Ik ben er altijd van uitgegaan dat het onmogelijk was om natuurbroed te doen met japanse kwartels. Tot ik voor 2 weken terug van iemand hoorde dat het hem gelukt was. En nu jij ook met foto's als bewijs. Moet ik dus mijn mening herzien. GELUKKIG MAAR!!!

          Overigens had deze meneer de haan voor het uitkomen van de jongen reeds weggehaald, hij vond de haan al tijdens de broed te agressief.
          Hoe heb jij gebroed? Koppelsgewijs? de haan erbijgehouden?
          Ik zie dat je wel lekker veel schuilplaatsen hebt, lekker zand om in te kroelen en niet iedere week je voliere van nieuw zand voorziet.
          Hoeveel m2 hadden ze ter beschikking?

          ohja en had ik je al gefeliciteerd? nou bij deze: VAN HARTE

          Opmerking


          • #6
            Prachtig, wat mij betreft kan machinebroed hier nooit tegenop!
            Amigo de los Psittacidos

            Look deep into nature and you will understand everything better

            Opmerking


            • #7
              te groot

              v&v:
              't is gelukt.
              Ze zijn nog een beetje aan de grote kant,
              Gewoon de foto's eerst even wat kleiner maken op je pc in je fotoprogramma.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                ik ben gelukkig dat er zich nog iemand bezighoud met kwartels natuurbroed te laten kweken. Profiat met je kweekresultaat

                Opmerking


                • #9
                  Wat zijn ze toch mooi.Ik hoop in de volgende seizoen mijn ch.dwergkwartels ook gaan broeden.
                  sigpic
                  Excuses voor de tipefouten.

                  Opmerking


                  • #10
                    natuurbroed Japanse kwartels

                    Hey, allemaal bedankt, voor de felicitaties en complimenten !!

                    Nico, om op jouw vragen terug te komen, hier een kort kweekverslagje:
                    De kwartels zaten met een trio (1-2) in een voliere van ca. 10 X 2 meter.

                    Deze voliere gebruik ik om, tijdens het broedseizoen, al mijn jonge aanwas in te doen als ze zelfstandig zijn.
                    En buiten het kweekseizoen zitten al mijn vogels hierin (ca. 100 stuks). Lekker gemakkelijk, 1 voer- en waterbak.
                    Gevolg is wel dat de bosjes en struiken het niet overleven, vooral de kanaries zijn echte slopers.


                    Iedere zaterdag raap ik de kwarteleieren, een 5 tal eieren laat ik telkens liggen op bepaalde legplaatsen.
                    Ik markeer deze 5 eieren door er met een zwarte stift een kruis op te zetten.
                    Dan weet ik zeker dat ik de volgende week dezelfde eieren weer laat liggen.
                    Toen ik op een zaterdag vernam dat een nestje onder een dooie buxus met ca. 12 eieren warm was, heb ik direct de gemerkte eieren weggehaald en 10 verse eitjes neer gelegd.
                    Al snel bleek dat er inderdaad een hennetje op het nest ging zitten broeden.
                    Toen dat zondags nog steeds zo was, heb ik het haantje eruit gevangen.
                    Omdat ik 2 jaar geleden al eens had meegemaakt dat een broedende hen, niet met rust werd gelaten door een oversexte haan.

                    Het resultaat van mijn en natuurlijk van de kwartelactiviteiten kun je hierboven op de foto's zien.
                    Het is me gelukt !!
                    Volgend broedseizoen ga ik verder met de broedende moederhen en de 2 natuurbroedhennetjes die dit jaar zijn geboren.
                    Ik ben erg benieuwd of deze kwartels nu gemakkelijker zelf tot broeden zullen overgaan.
                    Voorlopig zal ik nog even geduld moeten hebben tot het volgende jaar.

                    Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust !!
                    Niks is mooier dan natuurbroed !!

                    Opmerking


                    • #11
                      gaaf hoor ik heb ook japanse kwartels en 1 hen ervan broed ook zelf ...heb nu 1 maal natuurbroed gehad 2 kuikens ...(heb ook foto's maar moet ze even opzoeken) maar ik vond het een geweldige ervaring ...wat ik wel vind is dat de japanse hen zich snel laat storen had al meerdere pogingen tot natuurbroed gedaan met deze hen maar dat liep telkens op niets uit ...tot ik haar echt alleen in de voliere had toen lukte het dus wel ....

                      jammer genoeg heeft mijn enigste hen die natuurbroed doet nu een hele dikke ontstoken poot wat maar niet over wil gaan dus zit er voorlopig geen natuurbroed meer in ...

                      maar wat ik wil zeggen is ga zo door zou leuk zijn als natuurbroed bij japanse kwartels weer vaker voor zou komen het is gewoon het allermooiste

                      Opmerking

                      Working...
                      X