Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wit agaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wit agaat

    Ik heb vandaag een prachtige wit agaat kanarie man gekocht.In de voorjaar zal ik graag willen probeeren mee te kweken.Als ik ook wit agaat jongen wil moet ik dan een wit pop of een wit agaat pop bijzetten??En wat als ik een bonte pop bijzet?welke kleur krijgen de jongen??Of een gele?
    sigpic
    Excuses voor de tipefouten.

  • #2
    Agaat wit

    Volgens het vraagprogramma is de juiste benaming agaatwit. Je zou alleen nog moeten weten of het agaatwit recessief of agaatwit dominant is. De dominante heeft geel in de buitenste vleugelpennen. Als je geen bonte vogels wilt dan kan je de agaatwitte man het beste koppelen aan een agaatwit of agaatgeel pop. Beetje afhankelijk van welke kant (kleur) je op wilt. Maar ook een zwartwitte pop is mogelijk. Dat is hartstikke handig want dan weet je meteen wat de jongen zijn. De zwartwitte zijn mannen, de agaatwitte zijn poppen.

    Gekoppeld aan een gewone witte (of gele) krijg je allemaal bonte jongen, net zoals je de agaatwitte man koppelt aan een bonte pop.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door RobK
      Volgens het vraagprogramma is de juiste benaming agaatwit. Je zou alleen nog moeten weten of het agaatwit recessief of agaatwit dominant is. De dominante heeft geel in de buitenste vleugelpennen. Als je geen bonte vogels wilt dan kan je de agaatwitte man het beste koppelen aan een agaatwit of agaatgeel pop. Beetje afhankelijk van welke kant (kleur) je op wilt. Maar ook een zwartwitte pop is mogelijk. Dat is hartstikke handig want dan weet je meteen wat de jongen zijn. De zwartwitte zijn mannen, de agaatwitte zijn poppen.

      Gekoppeld aan een gewone witte (of gele) krijg je allemaal bonte jongen, net zoals je de agaatwitte man koppelt aan een bonte pop.

      Groet,

      Rob.
      Bedankt Rob
      Ik denk agaatwit recessief is omdat hij heeft geen geel in de vleugelpennen.
      Ik vind het echt mooi kleur is dus ik denk dat ik een agaat wit pop ga annschaffen voor hem.
      Nogmaals bedankt.
      sigpic
      Excuses voor de tipefouten.

      Opmerking

      Working...
      X