PDA

Bekijk Volledige Versie : vedermijt

pascal
03-09-2008, 15:37
weet iemand of een middel tegenbloedluis ook geschikt is als middel tegen vedermijt?

groet pascal

gretha
03-09-2008, 21:44
over welke middel heb je het .
hier een site van Denka daar word u2 beschreven als middel tegen bloedluis en vedermijt .
http://www.bloedluis-vedermijt.nl/denka/digifolder.nsf/htmlViewDocuments/CB9A6D3419DBB95EC1256FE20033A4A2

pascal
04-09-2008, 10:50
hio gretha bedoel anti bloedluis van bogena ga het gewoon even proberen
baat het niet dan schaat het niet...

pascal

gerard 6
04-09-2008, 10:57
Hoi Pascal.

Volgens mij werkt home-shield ook goed tegen bloedmijt en geheel onschadelijk voor de vogels en milieu vriendelijk. Kun je zelfs in de nesten poederen.

Of je kunt ook Forto Anti-Vampire gebruiken en is ook deze geheel onschadelijk voor de vogels en milieu vriendelijk.
En heeft ook nog een lekker geurtje. :p

gretha
04-09-2008, 11:39
misschien kun je op de site van bogena (beaphar)info vinden of je anti -bloedluis ook kunt gebruiken tegen vedermijt.
staat het niet beschreven op de flacon ,ik denk als het er niet op staat dat het misschien alleen werkt tegen bloedluis .Birdspray van bogena bestrijdt wel
veerluis, bloedluis, muggen en andere insecten die overlast veroorzaken bij kanaries, parkieten, tropische vogels en duiven. hebben je vogels last van bloedluis of alleen vedermijt ,als je je vogels al behandeld hebt tegen bloedluis en ze hadden toen ook al vedermijt en dat is niet verdwenen dan werkt het niet tegen vedermijt dan zou je birdspray kunnen gebruiken omdat dit wel tegen bloedluis en vedermijt is.

Chantal
02-11-2008, 16:28
Hoe vaak moet je de behandeling herhalen bij vogelmijt ?
Ik heb twee nieuwe kuifhoenkrieltjes en die zijn hier gekomen met vogelmijt. Ik had het jammer genoeg te laat ontdekt. Ik ben bij Aveve geweest en daar hebben ze mij een veeluispoeder verkocht die werkzaam is voor zowel vee als pluimvee. Woensdag heb ik alle kippen daarmee ingepoederd. Ik had nog niets gemerkt bij de andere kippen maar het risico dat de veermijt zich al overgezet had is natuurlijk groot. Ik zou dus graag willen weten wanneer ik de behandeling moet hernieuwen ?

Danny1
02-11-2008, 21:57
Al eens "ectospray" geprobeerd ?

Is een heel doeltreffend natuurprodukt tegen luizen, mijten en andere parasieten. Zeker het proberen waard.

Ik gebruik reeds geruime tijd 'ectospray' tegen het behandelen en voorkoming van bloedluis in de broedkooien van m'n kanaries.

Het een plantaardig produkt dat je rechtstreeks op je vogels kan benevelen en met succes !!! (Wel oogjes afdekken)

Heb er zelf heel goede ervaringen mee.

Zie link: http://www.oropharma.com/Nutri/Nutrition/Pages/Products/index.jsp?fam=15669&ani=15981&ran=16000&pro=16033

Te verkrijgen bij apotheek of betere speciaalzaken waar ze duivenvoeder verkopen.

Zijn er nog liefhebbers die dit produkt kennen en of gebruiken en hun ervaringen willen delen??

Veel succes

Groeten
Danny

Bijsluiter Ectospray:

Ectospray is een zuiver plantaardig insecticide op basis van permethrine, tea tree en lavendel, bestemd voor uitwendig gebruik bij siervogels.

Ectospray bevat geen enkel actief bestanddeel van chemische of synthetische aard. Het insecticide Ectospray heeft een unieke milieuvriendelijke werking, o.a. door de afwezigheid van drijfgas. Daardoor is het product voor mens en vogel onschadelijk.

Ectospray is actief tegen luizen, mijten en teken. Het product kan zonder gevaar rechtstreeks op de vogel worden aangebracht. Hierbij wordt vooral aandacht besteed aan de vleugels, buik en stuit.

Ectospray tast het vederkleed niet aan en brengt na gebruik geen conditieverlies teweeg. Bij correcte toepassing is het product volkomen onschadelijk voor siervogels. Zieke vogels worden bij voorkeur niet behandeld. Ectospray kan ook worden gebruikt voor de ongediertebestrijding op het hok (nestschalen, manden, ...).

Ectospray bevat geen alcohol of organische solventen. Een bijkomend voordeel van Ectospray is dat aangebrachte merktekens (stempels) duidelijk zichtbaar aanwezig blijven bij behandelde siervogels. Alle ingrediënten van Ectospray zijn biologisch afbreekbaar. Ectospray bezit een langdurige werking (1 maand).

Hoe en wanneer gebruiken?
Ectospray kan preventief worden gebruikt. Daarvoor worden de siervogels best om de 4 weken gelijktijdig behandeld. Dit heeft geen conditieverlies tot gevolg. Bij duidelijke aanwezigheid van ongedierte op de vogels of op de volière wordt de spray 1 à 2 maal (vb. voor teken) per week toegepast, totdat de parasieten zijn verdwenen.

Op het hok kan Ectospray gebruikt worden op muren, deuren, zitstokken, transportmanden, nestschalen en broedhokken. Hierbij is het noodzakelijk om de hokspleten en kieren grondig te behandelen.

Bij behandeling van siervogels wordt Ectospray rechtstreeks op de binnen- en buitenzijde van de opengespreide vleugels, de buik en de stuit verstoven vanop een afstand van ongeveer 15 cm. Op de dag van toediening moet baden van de vogels worden vermeden.

Veiligheidsmaatregelen
- Buiten het bereik van kinderen houden.
- Niet eten, drinken of roken tijdens het gebruik.
- Inhalatie en contact met de ogen en huid vermijden.
- Verwijderd houden van eet- en drinkwaren en van diervoeder.
- Beschermd tegen het licht en tussen 15-25 °C bewaren.
- Voor diergeneeskundig gebruik.

Aut. Nr.: 8868/B
Handelsvorm: spray van 250 ml
Houdbaarheid: 2 jaar

Formula:
Permethrinum 0.25 %
Ol. Lavandulae 0.05 %
Ol. Melaleucae alternifoliae 0.05 %
Excip. ad 250 ml

CNK 1274-901 (1 spray van 250 ml)

Registratiehouder: Oropharma n.v., Dijkstraat 30, B-9140 Temse
Fabrikant: Anhairco, B-2230 Grobbendonk

Ton Koek
02-11-2008, 22:31
Hoe vaak moet je de behandeling herhalen bij vogelmijt ?
Dat kun je het best even navragen waar je het gekocht hebt. De behandeling kan per middel erg verschillen.

Middelen tegen bloedluis pakken normaliter ook andere vormen van luizen en mijten aan gelukkig. De werkzame stof, ivermectine, doodt alle luizen, alleenhelaas niet de "jonge" luizen in hun coconnetjes. Daarom is herhalen nodig.