Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lachduif

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Lachduif

    Hoii.

    Ik heb al de hele tijd op internet zitten rondkijken, maar ik heb nog steeds niet echt veel informatie gevonden over de lachduif. Ik heb een aantal vragen en hoopte eigenlijk dat jullie kunnen antwoorden

    Kan een lachduif alleen leven? (ik ben 's weekends thuis, op maandag en donderdag vanaf 4 uur, de rest van de week vanag half 2 thuis, dan zou hij/zij los kunnen vliegen en aandacht krijgen).
    Kan een lachduif tam worden?
    Geven ze veel troep/ruiken ze erg?

    Alvast Bedankt!

    xxMarieke

  • #2
    lachduif

    Effe gegoogeld http://www.dfkp.nl/duivenlach.html

    Opmerking


    • #3
      lachduif

      Hoi Marieke,

      Mijn lachduif is afgelopen maand 20 jaar geworden. Ik heb haar vanaf mijn tiende en zij heeft altijd alleen gezeten. In de loop van de jaren hebben wij wel gemerkt dat ze soms wat eenzaam is en het erg leuk vindt als je er bent. Ik zou ooit ook niet meer een lachduif alleen nemen, maar een koppeltje.
      Ze staat al jaren in de kamer en als je haar regelmatig verschoond (1x per week) ruik je er niets van. Alleen in de rui periode is je kamer soms besneeuwd met veertjes.
      Verder is onze lachduif super tam en vliegt ze als we thuis zijn vrij rond in de kamer. Ze heeft haar vaste plekken waar ze gaat zitten (gauw een krant eronder als je haar loslaat). Ik vind het een super leuk en aanhankelijk huisdier en ik hoop dat ze nog heel wat jaartjes blijft leven. Het is wel goed om te beseffen dat een lachduif 20 tot 30 jaar kan worden en zich erg aan je hecht.

      Groetjes,
      Marianne

      Opmerking


      • #4
        Geïnteresseerd in recreatieve sportbeoefening of wedstrijdsport; bij de Deventer Schermvereniging leer jij schermen en lichtzwaardschermen!


        Hier vind je een kompleet gratis digitaal boek over lach duiven.

        Opmerking

        Working...
        X