Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantduif

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantduif


  • #2
    diamantduifjes

    Els spijtig van je doffertje.
    Laat het duivinnetje rustig door broeden, als het in de loop van de dag nog gaat broeden hebt U veel kans dat de eieren nog uit komen. eens de jongen geboren kan de duivin deze alleen grootbrengen.

    Groeten Cis

    Opmerking


    • #3
      Hallo Cis,

      Dank je voor je reactie. Ik hoop dat de eitjes uit gaan komen.
      Ik denk trouwens dat het duifje is toegetakeld door een kanarie, ik zag deze later achter andere vogels aanjagen.....Morgen zal ik hem meteen uit de voliere halen.

      Groet,
      Els

      Opmerking


      • #4
        Ik kan mij niet indenken dat een kanarie jouw diamantduif zo toegetakeld heeft.
        Wat heb je er nog voor andere vogels inzitten?

        Opmerking


        • #5
          Hallo Wim,
          Ook ik kan het me moeilijk voorstellen omdat kanaries doorgaans geen problemen veroorzaken. Maar ik zag de kanarie (een mannetje van afgelopen mei) achter andere vogels aanjagen en zelfs een parkiet in de pootjes proberen te bijten....
          In de voliere heb ik een paar kanaries, zebravinken, kwartels, diamatduifjes en 3 parkietmannen. Dit gaat al jaren goed, nog nooit een probleem gehad dus ik schrok enorm toen ik de duif zo aantrof vanmiddag en ik kan werkelijk niets anders bedenken waardoor hij zijn beide pootjes kwijtgeraakt kan zijn.....

          Opmerking


          • #6
            Dan zal toch waarschijnlijk een van de parkieten de dader zijn .

            Opmerking


            • #7
              Is het meest voor de hand liggend natuurlijk, parkieten, maar ik kan het me bijna niet voorstellen. Het zijn 3 oude mannetjes waarvan 2 er niet goed kunnen vliegen en ik heb ze nog nooit agressief gezien naar de andere vogels. Ik sluit het niet helemaal uit maar ik denk toch dat het de kanarie is geweest. Maar goed, waarschijnlijk kom ik er toch niet achter wat er gebeurd is.

              Opmerking


              • #8
                toch denk ik ook de parkieten, ze moeten niet kunnen vliegen als het diamantduifje ernaast zit is het juist nog maar een kwestie van bijten voor de parkieten

                Opmerking


                • #9
                  ben ik volledig mee eens kevin

                  want volgens mij kan een kanarie niet doorbijten en dan zeker geen poten afbijten men hoort het dikwijls dat de poten van vogels ook van parkieten worden afgebeten maar dan moet je de dader bijna altijd zoeken bij een parkiet want dat een kanarie bijt door het vlees van een andere vogel kan niet
                  een kanarie kan wel de veren plukken van een mede vogel maar zo erg niet


                  en zijn grasparkieten,catherina's of grotere soorten

                  mvg thomasD

                  en hopelijk succes met de jonge duifjes

                  Opmerking


                  • #10
                    Misschien hebben jullie wel gelijk wat betreft de parkieten ondanks dat er al die jaren niets is gebeurd. Ik hoop dat het bij deze ene keer blijft in elk geval!
                    Bedankt voor jullie reacties allemaal.
                    Groetjes,
                    Els

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoe het wel kan

                      Ik denk ook dat het een parkiet geweest zou kunnen zijn. De kanarie heeft misschien wel het bloed geroken en er aan gepikt en dat vond ie misschien wel lekker. Vandaar dat ie ook aan andere poten probeert te pikken.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Wisten jullie dat er 'vampiervogeltjes' bestaan? Een vinken- en een lijstersoort die op 1 van de Galapagos eilanden leven, maar daar niet voldoende zoetwater kunnen vinden en daarom hun vocht uit het bloed van andere vogels en kleine reptielen halen.

                        Arm duifje wel
                        Er zijn geen sporen van ratten of ander ongedierte dat de voliere in heeft kunnen komen?

                        Opmerking


                        • #13
                          Vampiervogel

                          Ja dat heb ik wel eens gezien op tv.

                          Eerst wat reclame en dan de beelden. (Galapagos eilanden).


                          En in Afrika is er ook nog een soort die dat doet: http://www.fotocommunity.com/pc/pc/display/1661801
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Er zitten wel eens muizen in de voliere ja, ik heb dan ook vallen staan, maar die zijn voornamelijk 's nachts actief en dit is echt in de middag gebeurd. Bovendien denk ik niet dat een duif rustig blijft zitten wanneer een muis aan zijn pootjes knaagt......
                            Van een buurman hoorde ik trouwens dat er die middag een kat op de voliere heeft gezeten, zou misschien ook de dader kunnen zijn? Als ik bedenk hoe het duifje er aan toe was....van een pootje was slechts een bloedend stompje over en het andere pootje was als het ware gestript....zijn tenen hingen aan een lange sliert huid, echt afschuwelijk.
                            Bij de andere vogels heb ik overigens geen spatje bloed aangetroffen, misschien toch een kat dan?

                            Opmerking


                            • #15
                              Bedankt Henk, dat filmpje had ik nog niet gezien. En ik wist ook niet dat het in Afrika ook voorkomt.. weet je welke soort vogel dat dan is?

                              Over het arme duifje; ik denk inderdaad niet dat een muis het gedaan heeft.. misschien toch de kat? Of een roofvogel?
                              Je hebt geen bloed aan het gaas gezien?

                              Opmerking

                              Working...
                              X