Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe heet deze mutatie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe heet deze mutatie?

    hoe heet deze mutatie.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Ik denk dat het een Opaline grijsgroen is.
    GR:RAY

    Opmerking


    • #3
      Spangle opaline

      Hallo Nick,

      Volgens mij is het in ieder geval een spangle opaline, en inderdaad waarschijnlijk grijsgroen
      Ik twijfel nog een beetje over grijsgroen omdat de vogel behoorlijk geel is en in ieder geval op de foto ook een bepaalde glans lijkt te hebben die niet elke grijsgroene heeft.
      Misschien zijn er meer meningen voorhanden?

      Groet,
      Herman

      Opmerking


      • #4
        mutatie

        hoi herman mischien is hij lichter want volgens mij is ook gezien de spots mischien cinnamon maar ik kan de witte wangvlekken niet plaatsen?
        miscjien een foto van de voorkant? Nick?
        groeten uit apeldoorn

        Opmerking


        • #5
          Wangvlek bij spangle

          Hallo Pascal,

          De spangle heeft weliswaar volgens de standaard violette wangvlekken maar vaak gemeleerd met zilverkleurige veertjes.
          Als je in het boek van H.van der Linden kijkt, dan zie je op pagina's 240 en 244 een aantal spangles met zilverkleurige wangvlekken.
          Ik denk dus dat dit niet zo vreemd is. Ook is het normaal dat een spangle lichter is dan de normale kleurslag. Ik vind alleen de glans opvallend.
          Ook kan ik er geen cinnamon in ontdekken maar het blijft natuurlijk altijd moeilijk vanaf een foto.
          Nick, misschien is het handig als je ons kunt vertellen welke kleurslagen de ouders (en eventueel grootouders enz.) zijn.
          Ik weet niet of je die info hebt?
          Heb je deze vogel gekocht of zelf gekweekt?

          Groet,
          Herman

          Opmerking

          Working...
          X