Mededeling

Collapse
No announcement yet.

true light tlbuizen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • true light tlbuizen

    Hallo,

    wie kan mij vertellen waar ik true light tlbuizen kan kopen incl armaturen.
    het liefst in amsterdam of haarlem omg.

    ik heb mij een beetje rot gezocht.
    iemand zij tegen mij dat in de buurt van Winkelcentrum Plein 40-45 Amsterdam hier ergens moet een winkel zitten die het verkoopt. alleen ik kan geen adres vinden van deze winkel.

    wie kan mij helpen?

    mvg
    r

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door rakesh
    Hallo,

    wie kan mij vertellen waar ik true light tlbuizen kan kopen incl armaturen.
    het liefst in amsterdam of haarlem omg.

    ik heb mij een beetje rot gezocht.
    iemand zij tegen mij dat in de buurt van Winkelcentrum Plein 40-45 Amsterdam hier ergens moet een winkel zitten die het verkoopt. alleen ik kan geen adres vinden van deze winkel.

    wie kan mij helpen?

    mvg
    r
    Ik weet een adres waar ze ze bestellen voor je. Ik heb in die winkel gewerkt en een collega kweker van twa twa uit Amsterdam kocht deze buizen altijd bij ons. Ze hebben ze niet op voorraad maar ze bestellen ze dus wel voor je. Meestal heb je ze binnen een week.

    Opmerking


    • #3
      Nog wel een mogelijkheid


      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Philips tl buizen ,met kleurnummer 965 ,geven hetzelfde licht ,en zijn misschien wel wat goedkoper.
        Armaturen kun je overal kopen ,,gewoon bij de bouwmarkt halen ,daar zijn ze het goedkoopst.

        Opmerking


        • #5
          Hallo Rakesh:

          Als uw Engels voldoende goed is, kijk dan a.u.b. eens rond op de Birds and Lighting Website. http://users.mikrotec.com/~pthrush/lighting/index2.html

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Animal
            Philips tl buizen ,met kleurnummer 965 ,geven hetzelfde licht ,en zijn misschien wel wat goedkoper.
            Armaturen kun je overal kopen ,,gewoon bij de bouwmarkt halen ,daar zijn ze het goedkoopst.
            heb gehoord dat deze goedkopere meer knipperen dat merken de vogels
            de treu light doen dit minder

            pascal
            groeten uit apeldoorn

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door pascal
              heb gehoord dat deze goedkopere meer knipperen dat merken de vogels
              de treu light doen dit minder

              pascal
              Truelight doen dit ook mits je voorschakelapparatuur(wordt zelfs aangeraden) gebruikt en dan knipperen gewone buizen ook niet.
              Ik heb de spaarlampen van truelight en daar zit de voorschakelapparatuur al in en werkt perfect.
              mvg,
              Kingfisher
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking


              • #8
                Treu Light lampen werken optimaal in combinatie met Hoog frequente armaturen.
                Zonder deze hoogfrequente armaturen heeft men wel het juiste licht...maar ook het ongewenste zogenoemde flikkeren ( stroboscopisch effect ) in het vogelhok.

                Geinteresseerden mogen best een pm (persoonlijk bericht) sturen.

                Groetjes

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Vogelmanneke
                  Treu Light lampen werken optimaal in combinatie met Hoog frequente armaturen.
                  Zonder deze hoogfrequente armaturen heeft men wel het juiste licht...maar ook het ongewenste zogenoemde flikkeren ( stroboscopisch effect ) in het vogelhok.

                  Geinteresseerden mogen best een pm (persoonlijk bericht) sturen.

                  Groetjes
                  Als dat echt zo zouw zijn dan zouw de tru-light firma wel hoogfrequent lampen in de handel brengen met de bij passende armaturen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Korte uitleg !

                    Het zijn niet de lampen die hoogfrequent zijn....maar de armaturen.

                    In een normale armatuur dat is aangesloten op ons netwerk ( 50 Hz )...gaat elke Tl lamp 50x per seconde aan en uit.
                    Dus ook de speciale Treu Light lamp !!

                    Mensen zien dit knipperen nauwelijks...maar als je goed kijkt kan je het wel degelijk waarnemen.
                    Vogels zien veel beter dan wij mensen...en zij zien deze knipperingen heel duidelijk en hebben er dus last van.
                    Het is dan te vergelijken ...als dat wij de hele dag in een discotheek zouden staan.

                    Een hoog frequente armatuur ( 10.000 Hz ) schroefd het aantal knipperingen per seconde op naar een 10.000x...d.m.v een speciale spoel.
                    Dit is een beduidend verschil...en de vogels hebben totaal geen last meer van het disco effect.

                    Je zult door bovenstaande wel kunnen begrijpen dat een TL ( en dan natuurlijk een speciaal aangeschafte Treu Light lamp ) veel en veel beter tot zijn recht komt...in Hoog Frequente Armaturen.

                    De vraag waarom de Treu Light Firma deze armatuur niet op de markt heeft gebracht.
                    Tja....net als Phillips...men kan nu eenmaal niet alles zelf uitvinden.

                    Voordelen hoog frequente armaturen :

                    * Zoals aangegeven..geen iritante knipperingen voor uw vogels
                    * 25/30 % energiebesparing
                    * Lamp gaat 30% langer mee
                    * Geen meetbare electromachnetische velden ( bij gewone TL wel )
                    * Tl heeft geen starter meer nodig...en gaat direkt branden

                    Groetjes

                    Verdere informatie is via mij te verkrijgen en komt rechtstreek vanaf de importeur.

                    Treu Light lampen + Hoog frequente armaturen

                    Opmerking


                    • #11
                      Nog wat uitleg en reclame

                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Vogelmanneke
                        Verdere informatie is via mij te verkrijgen en komt rechtstreek vanaf de importeur.

                        Treu Light lampen + Hoog frequente armaturen
                        Ik betwijfel of dit zo veel effect zal hebben ,want er worden ook speciaal hoogfrequent lampen gemaakt.
                        Als alleen een armatuur voldoende zouw zijn ,dan hoeft men daar geen extra werk voor te doen ,door er een speciale lamp voor te maken.

                        De energie besparing in het artikel zal ook alleen maar werken met de HF lampen ,,als een normale lamp 36 watt is ,dan is bij dezelfde lengte een HF lamp 32 watt.
                        En Philips maakt ook gewoon kleur 965 ,,is helemaal hetzelfde van kleur en licht opbrengst als de tru-light.
                        Ook daar zitten de speciale gassen in zoals genoemd in de advertentie.,en ook speciale fosforen.

                        Als vogels gek zouden worden van een gewone tl ,dan waren dus bijna alle vogels al gek ,want bijna iedereen gebruikt gewone tl lampen (of spaar lampen ,,is hetzelfde)

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo:

                          Zoals al meermaals verteld:
                          in mijn vogelruimte zijn twee Hoogfrequente ARMATUREN geplaatst met de TLD 965 18 Watt van Philips.
                          Een standaard TL armatuur werkt op 50 Herz, de HF armaturen of 28.000 Herz.

                          Er is geen wetenschappelijk bewijs dat standaard armaturen nadelig zouden zijn voor de vogels.
                          O.a. het NOP heeft hier uitvoering op getest en een artikel gepubliceerd.
                          De benadering van de normale lichtkleur wordt uitgedrukt in graden Kelvin.
                          De Philips TL_D 965 benadert het daglicht beter dan welke andere lamp ook.

                          Wat ook vaak vergeten wordt: een compacte lamp (z.g. spaarlamp) heeft maar een beperkt oppervlakte, een TL buis met een normale lengte heeft een veel groter "uitstralend" oppervlakte en geeft dus een betere lichtspreiding. Ergo: de lichtspreiding van een normale lamp is beter dan die van een compacte lamp.

                          Het UV licht wordt door beide types slechts over korte afstand uitgestraald, zie bijvoorbeeld documentatie over reptielen, waarin expliciet wordt gesteld dat de TL lampen zich op een specifieke afstand MOETEN worden geplaatst.

                          Met behulp van de huidige techniek bestaat er geen enkele buis die langer dan +/- 500 uur UV licht produceert, dan zijn de bewust aangebrachte onzuiverheden in de coating aan de binnenkant verbrand.

                          U dient niet uitsluitend te vertrouwen op de door een firma of fabrikant verspreide reclame, die is niet uitgesproken foutief, maar wel vaak verre van volledig.
                          Tja, en wat zou de reclame dan wel "vergeten" te vermelden....?

                          Een klein beetje nadenken kan veel onnodige kosten vermijden.
                          Bestudeer bijvoorbeeld de "Birds and Lighting" website maar eens goed.

                          Wessel van der Veen.

                          Opmerking


                          • #14
                            True light, daylight en volspectrum lampen en nog meer van dit soort benamingen zijn gewone handelsnamen.
                            Als gemeenschappelijke eigenschap hebben deze buizen o.a. dat ze wat kleurweergave betreft boven de ca. 85 zitten.
                            100 is "op democratische wijze" vastgesteld als zijnde zonlicht.
                            Bijv. een 865 tl-buis wordt al daylight genoemd, dit zou je gerust kunnen zien als een misleiding om meer geld te kunnen vragen voor een tl-buis.
                            In onze drang en zoektocht naar het beste (o.a. voor onze vogels) worden wij dikwijls verkeerd "voorgelicht" over licht om de verkoper maar te helpen overleven.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ele
                              .
                              Bijv. een 865 tl-buis wordt al daylight genoemd, .
                              Deze lamp heeft ook de kleur van daglicht,nl. 6500 kelvin.
                              De middagzon is 6000 kelvin.
                              De 8 slaat op 80% van het spectrum.
                              Dit is dus al een erg goede lamp ,zeker vergeleken met de standaart kleuren zoals 33 en 54 .
                              965 is een betere ,maar ook duurdere lamp . 90%van het spectrum ,met dezelfde kleur licht.

                              Opmerking

                              Working...
                              X