PDA

Bekijk Volledige Versie : Bloedluis,

kippenkind
26-08-2008, 14:16
:help wijhebben last van bloedluis, we spuiten de kippen in, desinfecteren het hok mmaar alsnog blijven ze er hebben jullie een tip voor mij???

Rissotto
27-08-2008, 07:41
welk middel gebruik tegen bloedluis??
mischien roofmijten inzetten?
roofmijten maken de bloedluizen dood, alleen roofmijten kunnen niet tegen het spul ward tegen bloedluizen word gebruikt.

gretha
27-08-2008, 08:11
hier een paar site`s waar verschillende middelen worden gebruikt tegen bloedluis .als je op deze site bij zoeken bloedluis intypt krijg je ook info over bloedluis .
hoop dat je kippen snel van de bloedluis worden verlost

http://www.bloedluis-vedermijt.nl/denka/digifolder.nsf/htmlViewDocuments/107F0440E8924C99C12572CE004741FC

http://users.skynet.be/woutvgils/Artikels%202/Roofmjten..htm

http://eu.ixquick.com/do/metasearch.pl?rl=STARTPAGINA&dyn=1&cat=web&language=english&query=bloedluis+bij+kippen

zeeland
24-10-2008, 20:14
je moet heel het hok reinigen want die beestjes zitten dan al snel overal

mvg, zeeland

medaar
24-10-2008, 20:25
:help wijhebben last van bloedluis, we spuiten de kippen in, desinfecteren het hok mmaar alsnog blijven ze er hebben jullie een tip voor mij???

ben je zeker dat het bloedluis is .
zin het geen vlooien ?? en hoe groot is de ren of kooi ???

zeeland
24-10-2008, 20:39
kbent vergeten te vragen, maar van wat voor merk is dat gif??

Hans de Vries
25-10-2008, 10:22
Bloedluis in je kippenhok vraagt om een harde maatregel: uitroken!
Koudijs heeft blokken in de handel die ook wel door duivenhouders worden/ werden gebruikt.
Kippen eruit, hok goed afplakken en blok aansteken. Na het roken een uurtje wachten en daarna het hok goed doorluchten. Dit kun je het beste 's morgens doen, dan kunnen aan het eind van de dag de kippen weer naar binnen. Voor de zekerheid kun je de kippen nog behandelen met een milder middel, een birdspray of iets dergelijks.

Hans

Chantal
02-11-2008, 16:35
Bloedluis in je kippenhok vraagt om een harde maatregel: uitroken!
Koudijs heeft blokken in de handel die ook wel door duivenhouders worden/ werden gebruikt.
Kippen eruit, hok goed afplakken en blok aansteken. Na het roken een uurtje wachten en daarna het hok goed doorluchten. Dit kun je het beste 's morgens doen, dan kunnen aan het eind van de dag de kippen weer naar binnen. Voor de zekerheid kun je de kippen nog behandelen met een milder middel, een birdspray of iets dergelijks.

Hans

Hallo, kan je eens een beetje uitleg geven over dat uitroken aub en is het echt een goed middel om bloedluis te vernietigen ? Het tuinhuis van de kippen zit immers vol bloedluis en ik ben teneinde raad. Momenteel verblijven mijn kippen in een ander hok. Mijn dieren willen zelfs het tuinhuis niet meer betreden en dat zegt dus genoeg over de hoeveelheid luis. Ik heb het tuinhuis deze week afgewassen met héél heet water en veel javel. Gelukkig kon ik alles, zitstokken en legnesten, uithalen om dat te doen. Die beesten zijn natuurlijk zo klein dat ze tussen de reten van het hout zitten en daar kan ik niet overal bij. Ik heb het hele tuinhuis binnenin nu ingespoten met decimite. Ik zie dus hier en daar mijten die in de kleverige massa zijn blijven hangen en normaal gezien van honger zullen sterven. Zo een systeem om uit te roken zou ik graag willen proberen.

Ton
02-11-2008, 17:11
kijk hier maar eens, dit schijnt ook goed te werken.
http://www.refona.nl/refona/pages/nl/dutchy-s-r.php

petra
02-11-2008, 17:56
Chantal wat Hans de Vries zeg klopt.

Zelf gebruik ik ook koudijs, heb ook kippen gehad (heel veel).

en die opgeruimd vanwege het ophokken werd daar helemaal gek van.

Hoorde toen al om mij heen van andere kippenliefhebbers van koudijs.
en die gebruikte ook home shield.

Zelf heb ik naar die tijd ook mijn hok uitgerookt met koudijs
voordat ik er vogels in deed,en ik gebruik nog altijd home shield
voor het geval dat.....die bloedluis er weer zijn

maar moet zeggen nooit geen last hoor.

Heb zelf een tuinhuis wat denk ik 3 bij 3 meter is ongeveer, en toen ik die tablet had aangestoken wilde mijn buurvrouw de brandweer bellen
omdat die dacht dat er brand was(dat was best lachen) maar goed

er kwam bij mij overal rook uit het dak en de kieren, omdat ik het te groot vond
om af te plakken, later hoorde ik van iemand dat was juist goed wat ik deed
dan gaat het ook door de kieren heen, dus kunnen ze zich ook niet weg houden.

Groetjes petra.:)

Chantal
02-11-2008, 19:08
Gaan die bloedmijten daar dan echt van dood ? De ene persoon zegt ja, de andere nee. In elk geval is het zeker het proberen waard. Ik zal eens moeten informeren waar ik dat in België kan kopen. Zal dan ook best mijn buren verwittigen..voor ze de brandweer bellen :D

Danny1
02-11-2008, 19:58
Mijn vader had onlangs hetzelfde probleem bij aankoop van z'n nieuwe legkippen.

Op mijn advies heeft hij z'n kippen beneveld met "Ectospray". Na deze behandeling waren z'n hennen wel luisvrij.

Dit is te verkrijgen bij de apotheker of bij de betere zaken waar ze duivenvoeders verkopen.
Zie Ectospray: http://www.oropharma.com/Nutri/Nutrition/Pages/Products/index.jsp?fam=15669&ani=15981&ran=16000&pro=16033#Productvoorstelling

Ik gebruik reeds geruime tijd 'ectospray' tegen het behandelen en voorkoming van bloedluis in broedkooien van m'n kanaries. Het een plantaardigprodukt dat je rechtstreeks op je vogels kan benevelen en met succes !!!

Om je kippenhok volledig luis en ongedierte vrij te maken, stak hij in een ijzeren emmer een krant in brand met daarin wat zwavelpoeder. (voor de westvlamingen onder ons: 'sulferblomme')
Wel eerst de kippen eruit verwijderen en maken dat alle naden en kieren dichtgestopt zijn. Bij het ontbranden zo vlug mogelijk het hok verlaten wegens giftige dampen die vrijkomen tijdens het verbrandingsproces!!!
Nadien het hok (ruim) voldoende luchten en kippetjes er terug in. Je zal zien .... alle beestjes weg..... !!! 'k Bedoel niet je kippen hé :)

Zijn er nog lezers die dit produkt kennen en hun ervarigen willen delen?

Groeten
Danny

Danny1
02-11-2008, 22:25
Bijsluiter ectospray:

Ectospray is een zuiver plantaardig insecticide op basis van permethrine, tea tree en lavendel, bestemd voor uitwendig gebruik bij siervogels.

Ectospray bevat geen enkel actief bestanddeel van chemische of synthetische aard. Het insecticide Ectospray heeft een unieke milieuvriendelijke werking, o.a. door de afwezigheid van drijfgas. Daardoor is het product voor mens en vogel onschadelijk.

Ectospray is actief tegen luizen, mijten en teken. Het product kan zonder gevaar rechtstreeks op de vogel worden aangebracht. Hierbij wordt vooral aandacht besteed aan de vleugels, buik en stuit.

Ectospray tast het vederkleed niet aan en brengt na gebruik geen conditieverlies teweeg. Bij correcte toepassing is het product volkomen onschadelijk voor siervogels. Zieke vogels worden bij voorkeur niet behandeld. Ectospray kan ook worden gebruikt voor de ongediertebestrijding op het hok (nestschalen, manden, ...).

Ectospray bevat geen alcohol of organische solventen. Een bijkomend voordeel van Ectospray is dat aangebrachte merktekens (stempels) duidelijk zichtbaar aanwezig blijven bij behandelde siervogels. Alle ingrediënten van Ectospray zijn biologisch afbreekbaar. Ectospray bezit een langdurige werking (1 maand).

Hoe en wanneer gebruiken?
Ectospray kan preventief worden gebruikt. Daarvoor worden de siervogels best om de 4 weken gelijktijdig behandeld. Dit heeft geen conditieverlies tot gevolg. Bij duidelijke aanwezigheid van ongedierte op de vogels of op de volière wordt de spray 1 à 2 maal (vb. voor teken) per week toegepast, totdat de parasieten zijn verdwenen.

Op het hok kan Ectospray gebruikt worden op muren, deuren, zitstokken, transportmanden, nestschalen en broedhokken. Hierbij is het noodzakelijk om de hokspleten en kieren grondig te behandelen.

Bij behandeling van siervogels wordt Ectospray rechtstreeks op de binnen- en buitenzijde van de opengespreide vleugels, de buik en de stuit verstoven vanop een afstand van ongeveer 15 cm. Op de dag van toediening moet baden van de vogels worden vermeden.

Veiligheidsmaatregelen
- Buiten het bereik van kinderen houden.
- Niet eten, drinken of roken tijdens het gebruik.
- Inhalatie en contact met de ogen en huid vermijden.
- Verwijderd houden van eet- en drinkwaren en van diervoeder.
- Beschermd tegen het licht en tussen 15-25 °C bewaren.
- Voor diergeneeskundig gebruik.

Aut. Nr.: 8868/B
Handelsvorm: spray van 250 ml
Houdbaarheid: 2 jaar

Formula:
Permethrinum 0.25 %
Ol. Lavandulae 0.05 %
Ol. Melaleucae alternifoliae 0.05 %
Excip. ad 250 ml

CNK 1274-901 (1 spray van 250 ml)

Registratiehouder: Oropharma n.v., Dijkstraat 30, B-9140 Temse
Fabrikant: Anhairco, B-2230 Grobbendonk