Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloedluis,

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bloedluis,

    wijhebben last van bloedluis, we spuiten de kippen in, desinfecteren het hok mmaar alsnog blijven ze er hebben jullie een tip voor mij???

  • #2
    welk middel gebruik tegen bloedluis??
    mischien roofmijten inzetten?
    roofmijten maken de bloedluizen dood, alleen roofmijten kunnen niet tegen het spul ward tegen bloedluizen word gebruikt.

    Opmerking


    • #3
      hier een paar site`s waar verschillende middelen worden gebruikt tegen bloedluis .als je op deze site bij zoeken bloedluis intypt krijg je ook info over bloedluis .
      hoop dat je kippen snel van de bloedluis worden verlost





      Opmerking


      • #4
        je moet heel het hok reinigen want die beestjes zitten dan al snel overal

        mvg, zeeland

        Opmerking


        • #5
          bloedluis

          Oorspronkelijk geplaatst door kippenkind
          wijhebben last van bloedluis, we spuiten de kippen in, desinfecteren het hok mmaar alsnog blijven ze er hebben jullie een tip voor mij???
          ben je zeker dat het bloedluis is .
          zin het geen vlooien ?? en hoe groot is de ren of kooi ???

          Opmerking


          • #6
            kbent vergeten te vragen, maar van wat voor merk is dat gif??

            Opmerking


            • #7
              Bloedluis in je kippenhok vraagt om een harde maatregel: uitroken!
              Koudijs heeft blokken in de handel die ook wel door duivenhouders worden/ werden gebruikt.
              Kippen eruit, hok goed afplakken en blok aansteken. Na het roken een uurtje wachten en daarna het hok goed doorluchten. Dit kun je het beste 's morgens doen, dan kunnen aan het eind van de dag de kippen weer naar binnen. Voor de zekerheid kun je de kippen nog behandelen met een milder middel, een birdspray of iets dergelijks.

              Hans
              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                Bloedluis in je kippenhok vraagt om een harde maatregel: uitroken!
                Koudijs heeft blokken in de handel die ook wel door duivenhouders worden/ werden gebruikt.
                Kippen eruit, hok goed afplakken en blok aansteken. Na het roken een uurtje wachten en daarna het hok goed doorluchten. Dit kun je het beste 's morgens doen, dan kunnen aan het eind van de dag de kippen weer naar binnen. Voor de zekerheid kun je de kippen nog behandelen met een milder middel, een birdspray of iets dergelijks.

                Hans

                Opmerking


                • #9
                  kijk hier

                  kijk hier maar eens, dit schijnt ook goed te werken.
                  De levenswijze en werking van de Dutchy's roofmijt Stratiolaelaps scimitus (=Hypoaspis miles)
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Chantal wat Hans de Vries zeg klopt.

                    Zelf gebruik ik ook koudijs, heb ook kippen gehad (heel veel).

                    en die opgeruimd vanwege het ophokken werd daar helemaal gek van.

                    Hoorde toen al om mij heen van andere kippenliefhebbers van koudijs.
                    en die gebruikte ook home shield.

                    Zelf heb ik naar die tijd ook mijn hok uitgerookt met koudijs
                    voordat ik er vogels in deed,en ik gebruik nog altijd home shield
                    voor het geval dat.....die bloedluis er weer zijn

                    maar moet zeggen nooit geen last hoor.

                    Heb zelf een tuinhuis wat denk ik 3 bij 3 meter is ongeveer, en toen ik die tablet had aangestoken wilde mijn buurvrouw de brandweer bellen
                    omdat die dacht dat er brand was(dat was best lachen) maar goed

                    er kwam bij mij overal rook uit het dak en de kieren, omdat ik het te groot vond
                    om af te plakken, later hoorde ik van iemand dat was juist goed wat ik deed
                    dan gaat het ook door de kieren heen, dus kunnen ze zich ook niet weg houden.

                    Groetjes petra.

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Mijn vader had onlangs hetzelfde probleem bij aankoop van z'n nieuwe legkippen.

                        Op mijn advies heeft hij z'n kippen beneveld met "Ectospray". Na deze behandeling waren z'n hennen wel luisvrij.

                        Dit is te verkrijgen bij de apotheker of bij de betere zaken waar ze duivenvoeders verkopen.
                        Zie Ectospray: http://www.oropharma.com/Nutri/Nutri...ctvoorstelling
                        Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

                        Opmerking


                        • #13
                          Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

                          Opmerking

                          Working...
                          X