Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bodembedekking voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Bodembedekking voliere

    Ik heb in mijn buitenvoliere nu houtsnippers als bodembedekking.Maar ik zie het dat soms via de voorkant valt wel regen binnen.De hout gaat rotten en schimmelen.Dit wil ik natuurlijk niet.De dak van de voliere is bedekt met doorzichtige golfplaten.Maar als de wint verkeerd staat gaat wel binnenregenen.Niet overaal maar toch.
    Mijn vraag is:welke spul is het beste voor een buitenvoliere waar af en toe een betje regen binnen valt.?Zonder schimmes en rottende houtsnippers??
    Speelzand bijvoorbeeld niet schaadelijk voor de vogels.?Of grofe grit?Is ook goed?
    sigpic
    Excuses voor de tipefouten.

  • #2
    Ik gebruik gewoon tuingrond; en in dat stukje waar het dan een beetje inregent zaai ik wat onkruidzaden.... Dat spul kiemt redelijk snel en wordt graag gegeten.
    En anders heb je een mooie vegetatie op de bodem.
    Eenmaal per jaar gaat de zaak even op de schep.

    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Bodembedekking voliere

      In de buitenvoliere,waar het ook inregent, gebruik ik speelzand.
      Speelzand wordt gezuiverd omdat her voor zandbakken wordt gebruikt,waar kinderen in spelen.
      Daarbij zet ik een flinke pot gemengd grit voor kleine vogels.
      Hier zit van alles in. Maagkiezel,schelpstukjes,roodsteen,houtskool en kalk.
      In het binnenhok,ingebouwd in het dak van de voliere, beukenhout snippers
      8 mm.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        Gewone tuinaarde

        Hallo Roodmus
        IK heb gewone tuinaarde in de voliere en dat bevalt erg goed.
        Bij mij regent het ook wel naar binnen en ik vind het niet zo'n probleem om dezelfde reden als Hans.
        Daar waar het in regent komen erg snel kleine onkruidplantjes omhoog die hier goed in de smaak vallen.
        Als er teveel staat verwijder ik dat gewoon en is het weer netjes.
        Beuken of hout snippers ben ik persoonlijk niet een fan van omdat het een broedplaats van ongedierte is zoals mijten. En zoals je zelf ook al hebt gemerkt erg snel kan schimmelen. En inderdaad 1 keer per jaar de schep erdoor en het is weer als nieuw.
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #5
          Bedankt jullie reacties.
          Ik denk dat ik de huitsnippers heel snel zal vervangen.Maar tuinaarde is niet te modderig?En de kanaries kunnen nogal knoeien.Gaat dat niet te snel kiemmen?
          sigpic
          Excuses voor de tipefouten.

          Opmerking


          • #6
            Gewoon tuinaarde heb ik ook altijd gedaan .
            En dan af en toe wat harken of omspitten.
            Hoe sneller gevallen zaad gaad kiemen ,,des te beter.
            Gekiemd zaad eten de meeste vogels graag ,,is gezond ,,en wat ze niet eten worden plantjes(maar met kanaries'komt het echt niet zo ver). Wat wil je nog meer ?

            Opmerking


            • #7
              Oke bedankt.
              Eerst de kids naar school brengen en dan ga ik gelijk de voliere schoonmaken.
              Eerst de huitsnippers er uit.
              sigpic
              Excuses voor de tipefouten.

              Opmerking

              Working...
              X