Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Turq's bourks en roodruggen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Turq's bourks en roodruggen?

    Vandaag zullen mijn eerste turquoisineparkieten intrek nemen in onze ruime vlucht, tevens kan ik van een kweken een heel mooi koppel roodruggen overnemen. Ik zou graag beide koppels in dezelfde vlucht willen hebben en zou dus graag willen weten of de roodruggen de turquoisines met rust laten.

    De turquoisines zijn een pop van 2004 en een man van dit jaar en de roodruggen zijn van 2006.

    Hopend op een snelle reactie,

    Groetjes

    Marco

  • #2
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Roodruggen zijn rotzakken en neophema's zijn de goedheid zelve. Absoluut een combinatie van niks. Ik had de roodruggen apart. Ze flikten het zelfs de kwartels dood te maken door de kop af te bijten inderdaad.

      Opmerking


      • #4
        Uitzondering bevestigd de regel, het ligt ook een beetje aan wat de vogels gewend zijn. Hier had ik in het broedseizoen, 1 koppel roodruggen bij meerdere grasparkieten. De roodrugman, bewaakt wel het blok, maar verder zijn er geen gekke dingen gebeurt.

        De roodruggen staan wel bekend, als aggressieve vogels, maar het hoeft niet altijd zo te zijn.

        Ik zou zeggen, als je het toch wilt proberen met de roodruggen. Houd ze in het kweekseizoen en als je ze net bij de vogels in plaatst goed in de gaten. Zorg er anders voor dat je een ruime broedkooi apart houd, mocht het toch niet gaan.

        gr.Edwin

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bozzee
          Ik zou zeggen, als je het toch wilt proberen met de roodruggen. Houd ze in het kweekseizoen en als je ze net bij de vogels in plaatst goed in de gaten.
          Je zult zien dat je altijd te laat komt, echt waar een combi van niks.
          Roodruggen altijd afzonderen.

          Greetzzz

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Verschilende neophema's gaat wel vaak goed, alleen kunnen die weer bastaarden...
              De bourke is overigens geen neophema, maar dit terzijde.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking

              Working...
              X