PDA

Bekijk Volledige Versie : Vogels klaar maken voor show

Robert
22-08-2008, 20:30
Hallo Alemaal

Ik heb een vraag aan jullie
Is er voor parkietachtige ook kleurvoer te krijgen of iets anders

Groetjes Robert

Wim van der Waal
22-08-2008, 23:17
Voor parkieten is er geen voer te koop wat de kleur beter zal maken als dat is wat je bedoelt.
Dit is er alleen voor (kleur)kanaries.

Ton Koek
22-08-2008, 23:28
Het kan ook niet, de veerstructuur is dermate anderes dat die niet met bv caroteen te be´nvloeden is.
Goede afwisselende voeding (veel natuurlijke producten) en een strenge selectie is de enige manier die ik ken om de kleur te verbeteren.

Robert
26-08-2008, 20:35
Hallo allemaal

Zijn er wel andere mogelijkheden voor de vogel optepeppen voor een show

Mvg Robert

Birdfarm
26-08-2008, 21:18
Jouw titel (Vogels klaar maken voor show) doet anders aan dan de vraag (Zijn er wel andere mogelijkheden voor de vogel optepeppen voor een show).
We leven kennelijk in een anabole stero´den tijdperk, maar het show klaar maken is puur trainen van de vogels, een goed en afgepast voer en regelmatig een badje. Wij willen onze vogels liever niet aan een doping controle onderwerpen.

Greetzzz

girlits
26-08-2008, 21:51
Het is mischien makkelijker als men weet wat voor parkietachtigen je bedoeld.Van grasparkieten weet ik dat de keelvlekken soms worden bij of weggeknipt.
groeten eddie

Rudmer
29-08-2008, 14:04
Vogels worden inderdaad wel geplukt... een verkeerd veertje hier of een krom veertje daar...

verder is het inderdaad afgepast voer en een bad of douche.
Sommige vetten ook de snavel en de pootjes in om die mooi glimmend te krijgen

Robert
07-09-2008, 22:20
Wat voor een gepast voer moet ik dan gebruiken voor valk en grasparkieten

girlits
07-09-2008, 23:21
Heb weinig verstand van parkieten weet alleen dat de grasparkieten het voer op de bodem van de ttkooi krijgen en tijdens inbreng en keuring geen water pas na de keuring wordt bij ons het flesje gevuld met water.Weet van mijn vogels<cultuur> dat ik ze tijdens de tt en tijdens het opkooien geen zonnepitten geef in verband met groene ontlasting wat vooral opvalt bij lichte vogels en op de kooien.
groeten eddie