PDA

Bekijk Volledige Versie : kanarie x putter

josmo
21-08-2008, 18:39
als ik bastaarden uit kanarie x putter haal wat moeten deze dan voor ring dragen moet dit zo'n zelfde zijn als bij een gewone putter of niet.

Roodmus
21-08-2008, 19:08
als ik bastaarden uit kanarie x putter haal wat moeten deze dan voor ring dragen moet dit zo'n zelfde zijn als bij een gewone putter of niet.
Ik zal het niet weten maar ik moet zeggen ik heb vandaag bij iemand een bastaard putterxkanarie of kanarie putter:rolleyes: gezien en ik vond hem prachtig.Ik zal ook graag een kanariexputter zullen willen hebben:D .

naruch
21-08-2008, 19:52
alle vogels met europeesbloed, dus ook de putterxkanarie moet geringd worden volgens de wet van europese cultuurvogels, deze moet dus een ring aan met breukzone, een zogenaamde wildzang ring.

de maat is wat moeilijker, maar je kan ongeveer aanhouden bv,
kleine putter (2,5mm) x kleurkanarie (2,9mm) daar het gemiddelde van en dat is dan een wildzangring van 2,7mm speciaal voor bastaarden besteld, ik weet het het wordt ons niet gemakkelijk gemaakt( een ring voor de majorputter is ook 2,7mm, maar is voor majorputter bedoeld).

josmo
22-08-2008, 18:44
dus er zit duidelijk verschil in een bastaardring en een putterring.
hoe zie ik dit verschil.
want als ik bij devereniging ringen bestel van 2.7 voor wildzang dan weet toch geen hond dat ik deze voor een bastaard gebruik.

Ton Koek
22-08-2008, 23:35
Je moet voor elke ring die je bestelt opgeven voor wat voor vogel het is. Dat is wettelijk vastgelegd.
Hoe dat ooit gecontroleerd zou kunnen worden, tja, daar heeft niemand aan gedacht. :)

naruch
23-08-2008, 13:13
tja, hoe kontroleer je dat, niet dus.
de meeste doen dan ook een putterring om de vogel, zeker als het niet de bedoeling was om ze te kweken, het mag dan wel niet, maar wordt volgens mij volop gedaan.

henk
23-08-2008, 15:18
Bastaarden uit EC vogels moeten worden geringd, maar dat was al vastgesteld.
Voor alle EC vogels is de ringmaat nog steeds voorgeschreven.
Voor bastaarden is geen ringmaat voorgeschreven en daarvoor geldt de regel dat het wel een ring voor een EC vogel moet zijn en dat deze niet van de poot kan worden gehaald, zonder de poot de beschadigen.

Vriendelijke groet,
Henk

josmo
24-08-2008, 20:39
dus als ik een bloemputter en een kanarie tegenover elkaar zet kan ik hier een ring van 2,5 aanschuiven.
met breukzone natuurlijk.
wat moet een kanarie oficieel voor ring aan dit mag toch gewoon zo'n knijpring zijn.

girlits
24-08-2008, 22:08
Kleine putter 2,5 kanarie 2,9 het gemiddelde is dus 2,7 ditzou ik zeker gebruiken om toekomstige problemen met eventuele schubvorming aan de poten te vermijden.
groeten eddie

josmo
30-08-2008, 22:29
zou een kneu met een kanarie ook goed gaan.
wat zou dan de grote van de ring moeten zijn.

Marx
31-08-2008, 07:30

Dan neem je dus weer het gemiddelde en dat doe je ook bij een sijs en een kanarie en ga zo door.

josmo
09-09-2008, 16:41
bij bastaarden gaat het vaak om de mannen omdat die vaak mooi zingen.
en als je nou vrouwen hebt die zijn volgens mijn onverkoopbaar.
klopt het ook dat bastaarden vaak niet vruchtbaar zijn.

RonWiel
09-03-2009, 14:33
Dat bastaarden onvruchtbaar zijn is 9 op 10 het geval inderdaad.

Een vraag die bij mij opkomt is van wat is beter als je bastaarden wilt kweken.

Een man putter op kanarie pop
of een man kanarie op putter pop

ervaringen van wat het beste gaat??? en waarom? voeren? zomaar een aantal dingen wat me te binnnen schiet. Wie weet het...

RobK
09-03-2009, 14:48
Zonder mezelf als kenner op het gebied van kweken van bastaarden te betitelen wil ik er wel een overweging tegenaan gooien. In het algemeen kan je stellen dat bij koppelingen van europees x kanarie je het beste een kanariepop kunt gebruiken, domweg omdat die gemakkelijker een "vreemde" kerel accepteert. Er is me wat dat betreft maar één uitzondering bekend en dat is de goudvink. De goudvinkman heeft een dermate langdurige balts dat "het moment" voor de kanariepop dan al lang voorbij is. Daarentegen is de goudvinkpop wel wat gewend en die zal dan ook wel eens een kanarieman (maar ook een putterman bijvoorbeeld) accepteren.

Groet,

Rob.

Harm
09-03-2009, 17:41
idd. je kunt beter een kanarie pop gebruiken.
de bastaard poppen schijnen goede pleegouders te zijn, dus ze zijn niet helemaal nutteloos. een japanse meeuw is nl meestal geen goede pleegouder voor bv een kanarie.

groeten harm

micheltje
09-03-2009, 18:35
En hoe zit het met de vererving van kleuren en postuur?
Van wie vererven ze wat?

HJ de Graaf
09-03-2009, 19:47
Voor alle mensen die serieus in bastaarden geintereseerd zijn. Wil ik het boek. Kruisingen kweken en tentoonstellen van Alois van mingeroet
aanbevelen.

Dit boek is erg goed en voorzien van vele prachtige kleuren fotos en voor euro of 20 te koop. Staat ook veel in over combinaties, verzorging en methoden

Tja vererving, even over de putter x kanarie ligt heel erg aan welke kanarie je gebruikt.

met vetstof krijg je vaak bonte vogels dus het liefste gepigmenteerde gebruiken. Zelf gebruik het liefst gepigmenteerde mozaieken uit de rood serie dan krijgen de vogels mooie rode maskers. Voor de rest hebben de vogels over het algemeen de tekening van de putter maar dan wat valer met daarbij de flank en rug tekening van de kanarie de verhouding moet ongeveer 50% kenmerken putter 50% kenmerken kanarie zijn

http://www.allevogels.nl/index/index.php?option=com_content&view=article&id=228:putter-kanarie-fotos&catid=123:bastaarden&Itemid=279

hierbij een linkje met fotos van bastaarden die ik heb gekweekt op de site allevogels.nl van ton en stef. de vogels op de fotos hebben geen kleurstof gehad en deze zijn gekweekt uit:

elzen putter man x agaatopaal rood mozaiek de grote is ongeveer even groot als een kanarie alleen iets slanker

mvg

medaar
15-03-2009, 20:03

kanarie X kneu. een droom man. heb dit zelf gekweekt. Wat ring betreft naar tussen maat gaan . Best zo klein mogelijk ringen .omdat je deze vogel zelf hebt gekweekt.

Putter76
15-07-2011, 16:04
Ik heb zelf een major putter man en kanarie pop.
Binnenkort ga ik de net uitgekomen jongen ringen en weet ik dus niet welke ringmaat ik moet gebruiken.
Ik heb begrepen dat een majorputter 2,7 m ring heeft en de kanarie 2,9 m ring. Welke maat moet ik nou gebruiken voor mijn bastaarden??