PDA

Bekijk Volledige Versie : nestkasjes?

kevin
21-08-2008, 16:40
als ik dan in de winter de mannen en de poppen scheidt moeten ze dan een nestkastje hebben om in te slapen of slapen ze dan gewoon op stok

Animal
21-08-2008, 17:22
Nestkastjes weg halen en ze gewoon allemaal bij elkaar laten zitten kan ook.

diaantjuh
23-08-2008, 13:08
zebravinken zijn nestslapers en brengen het allerliefst de nacht in een nestkast door. ik heb ook een tijd er geen nestkast ingehad maar dan gaan ze in de bakjes voer liggen. :confused:

dus als je mij vraagt hang er gewoon een paar nestkasten in :D

kevin
23-08-2008, 15:55
kruipen de mannen dan samen in een nestkast en de poppen samen in een nestkast

Ray
23-08-2008, 16:42
Mannen en poppen kan je gewoon bij elkaar laten.
Nestkastjes haal je gewoon weg en hang je in het voorjaar weer op.
De meeste vogels kunnen hun poten klemmen als ze slapen.
Zebravinken kunnen dat niet dus die zitten dan op een "vlakke ondergrond".
Dit houd niet in dat je gelijk met planken enzo moet gaan slepen hoor, als je brede takken hebt of platte kanten van de volliëre dan gaat het ook goed.
Bij mij hangt er geen één nestkast in de herfst en winter.
En dan slapen ze gewoon op een horizontale lat van de volliëre.

Roodmus
23-08-2008, 20:15
Ik zal gewoon nestkastjes in de hok zetten.Zebras zijn nestslapers.Meestal gaan ze met de tweetjes in een nest slapen.Maar ik heb ook meerdere vogels in een nestkastje zien slapen.

Wim van der Waal
23-08-2008, 23:02
Zebravinken kunnen dat niet dus die zitten dan op een "vlakke ondergrond".

Je moet niet zeggen dat ze het niet kunnen hoor, want ze slapen echt op een zitstok.;)
Ze slapen misschien liever in een nestkast maar ze kunnen het wel!:rolleyes:

Gr. Wim

Ray
25-08-2008, 07:11
Dan hebben ze het mij verkeerd verteld.
Ik weet niet beter of een Zebravink kan zijn pootje niet geklemd houden in zijn slaap.

Zo zie je maar weer, hoe meer mensen hoe meer meningen en gedachtes. :D

Animal
25-08-2008, 15:15
Mijn zebravinken hebben nog nooit in de winter nestkastjes gehad ,en ook geen speciale stokken ,ofzo.
Ze slapen net als de andere vogels ,gewoon overal ,ook op ronde stokken.

nixunior
28-09-2008, 19:41
bij mij blijven de nestkastjes ook gewoon hangen in de winter maar het is uiteraard niet noodzakelijk. In de winter als het wat kouder is kan het zelfs zijn dat er meer dan 2 zebra's in een nestje slapen. Ik heb ooit eens gehad dat er in een gewoon nestje 10 zebra's tegelijkertijd in zaten om het lekker warm te hebben. Maar ik heb ook enkele eenzame zebra's die nog geen partner hebben gevonden of waarvan de partner is gestorven en die slapen ook gewoon op de stok. Ze slapen dan wel tussen de kanaries of de diamantduiven maar ze slapen op een stok

goulds71
29-09-2008, 19:39
ik heb bij mijn zebravinken nog nooit een slaapnest op gehangen ze slapen gewoon op een stok

gaby
30-09-2008, 12:26
Ik heb ook de nestkastjes eruit. daar zijn ze het zelf nog niet zo mee eens en bouwen me elke keer het gaatje dicht van binnen naar buiten. dat gebeurd elk jaar. wel grappig. elke keer duw ik het spul er weer uit en dan beginnen ze opnieuw tot ze de moet opgeven. ze zijn ook echt beledigd als ik hun werk weer ongedaan maak. Ze slapen op de zijlatjes van de voliere in het binnen hok. De jonge die ik nog heb slapen op stok.

Valk
30-09-2008, 18:50
als het over Zebravinken gaat die gewoon voor de lol in de buitenvoilere gehouden worden dan zou ik de mannen en de poppen gewoon bij elkaar houden, persoonlijk zou ik dan de nestkastjes weghalen ,ze mogen blijven hangen, het nadeel hiervan is dat de kans bestaat dat ze vrolijk een nest gaan bouwen .en de kans dat het mislukt vanwegen de kou is vrij groot een ander nadeel is dat er muizen in kunnen gaan huisvesten want die houden ook van warmte.liefhebbers die gericht zebravinken kweken doen er wel verstandig aan om de nestkastjes weg te halen en de mannen van de poppen te scheiden . wat de buiten voilere betrefd .houd wel in de gaten dat ze beslist niet meer dan drie keer per jaar een nest met eieren hebben.het put de poppen nl. ontzettend uit
gr. Bertus