Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dringend!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dringend!!!!

    ik zit hier met een probleem.

    zaterdag heb ik een grasparkiet gekocht. maar als hij aan het eten is dan valt hij in zijn voerbakje en komt hij er niet meer uit. dan moet je voorzichtig aan het staartje trekken anders komt hij er niet meer uit. het is al 3x gebeurt. weet iemand een oplossing.. ik zal een foto van het voerbakje laten zien:

    komt het parkietje hier nog overheen. het is nog niet zo'n oude: de neusdop is nog niet helemaal blauw en hij heeft nog strepen op zijn voorhoofd tot aan z'n snavel.

    groetjes, sanne
    mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

  • #2
    Ik kan de foto van het voerbakje niet zien, maar misschien is het te diep? Je zou een ander voerbakje kunnen proberen.. maar dat een vogeltje zelf niet uit het bakje kan komen, is niet normaal

    Pas je ook op met het waterbakje? Als hij daar ook in valt, en je bent er niet op tijd bij, kan ie verdrinken en dat zou wel heel erg zijn!

    Opmerking


    • #3
      met het bakje kan niets mis zijn. want mijn andere grasparkietparkiet (is overleden) had geen probleemen met het bakje. nu is de parkiet door een ander voerbakje (die hadden we er voorgehangen dat de parkiet neit uit het gat kon vliegen) ontsnapt (schoof het opzij)

      dus kunnen we hem nu vangen( lokken)

      groetjes, sanne


      http://img156.imageshack.us/img156/4194/p8190046tl8.jpg alleen hier zit dan voer in.
      mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

      Opmerking


      • #4
        bakje

        Hallo Sanne,

        is het een grotere grasparkiet dan normaal? groter dan je vorige vogel?
        misschien dat hij daarom niet uit bakje kon?
        En dat bakje van de foto ken ik wel die zijn niet echt stevig en ze kunnen er uit ontsnappen en zelfs beschadigen met hun sterke snavel ik heb een pop in een broedkooi die zelf de schuif omhoog deed en elke keer ontsnapte zo slim kunnen ze zijn. Eigenlijk moet je bakjes gebruiken met een sterker veertje erin het klepje aan de voorkant van de kooi wat het blakje afsluit.
        of je bakje op d grond zetten als het bv een Engelse parkiet is. (omdat deze de gewone voerbajes niet inkomen.

        groetjes Pascal
        groeten uit apeldoorn

        Opmerking


        • #5
          oke..

          kan het ook ligen aan de evenwicht? omdat i nog jong is?


          en.. hoe kan ik hem het best vangen zodat hij het minst bang is? (anders krijg ik hem moeilijker tam) want hij is ontsnapt door het reserve bakje.

          groetjes, sane
          mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

          Opmerking


          • #6
            Normale, gezonde jongen hebben wel een goed evenwicht.
            Maar het zou ook kunnen dat het spelen of uit angst wegkruipen is misschien?
            Ik heb een parkietje gehad dat altijd in de buitenvoliere zat, maar een tijdje in een huiskamer moest vanwege ziekte. Die kroop steeds in zijn voerbakje (zo'n zelfde als op het plaatje), maar kon er zelf wel weer uitkomen.

            Je kunt proberen of hij vanzelf weer terug de kooi in gaat, maar als dat te lang duurt, zou ik hem met een vogelnetje vangen (als je dat hebt).. daarna lekker met rust laten zodat hij weer tot rust kan komen en dan morgen ofzo weer verder gaan met tam maken

            En de meeste vogels hebben er een hekel aan, als je aan hun staart zit, dus probeer dat zo min mogelijk te doen

            Succes!

            Opmerking


            • #7
              waar staat ie ?aan de tv?

              Opmerking


              • #8
                wat bedoel je precies..

                hij staat niet bij de tv als je dat soms bedoelt..
                mijn site: http://mijnvolierevogels.come2me.nl/ een site met informatie en foto's over mijn nieuwe voliere

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door sann393
                  wat bedoel je precies..

                  hij staat niet bij de tv als je dat soms bedoelt..
                  niks dan anders zou het epelepsie aan vallen kunnen zijn

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door bouwknecht
                    niks dan anders zou het epelepsie aan vallen kunnen zijn
                    je schrijft een beetje onduidelijk bouwknecht het zou zo beter te berijpen zijn:

                    niks dan, anders zouden het epilepsie aanvallen kunnen zijn

                    ik neem aan dat je bedoelt dat de tv de oorzaak zou zijn voor die aanvallen??
                    groeten uit apeldoorn

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door pascal
                      je schrijft een beetje onduidelijk bouwknecht het zou zo beter te berijpen zijn:

                      niks dan, anders zouden het epilepsie aanvallen kunnen zijn

                      ik neem aan dat je bedoelt dat de tv de oorzaak zou zijn voor die aanvallen??
                      sory dat ik zo onduidelijk ben
                      en ja dat bedoel ik dat de tv de oorzaak zou kunnen zijn voor die aanvallen

                      Opmerking

                      Working...
                      X