Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Halfrijpe zaden invriezen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Halfrijpe zaden invriezen

    Hallo,

    Wie heeft er ervaring met het invriezen van halfrijpe zaden?
    Hoe ga je te werk, hoe laat je ze ontdooien en hoe bied je ze aan?

    Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Silberhirse

      Hallo serinus, ik vries al enkele jaren "Silberhirse" halfrijp in.
      Dit is familie van het ons wel bekende trosgierst. Ik gebruik dit voor al mijn zaadetende cultuur vogels. Ook de treur, kapoetsen en zwartkopsijzen nemen het graag. Ik neem de hoeveelheid die ik benodig uit de diepvries. Na pak weg 5 min. is het vrijwel ontdooit en kan gevoerd worden.
      Je kunt dit bestellen bij de duitse firma "Hirse vom Bodensee"

      www.hirse-vom-bodensee.de

      Denk dat, neen, weet dat het ook voor alle serinussoorten een lekkernij is.


      Greetings Lucky

      Opmerking


      • #4
        Ik vries paardenbloem in. De bloemschijven met de zaden, de rest knip ik weg. Die geef ik bevroren en meteen uit de diepvries. De vogels hebben daar geen problemen mee aangezien alles wat ze eten in de winter bevroren is hier. Ze zitten immers buiten en de zaden in hun zaadbakjes zijn ook wel eens -5 graden

        Opmerking


        • #5
          Hallo,

          Lucky;
          ik vries al enkele jaren "Silberhirse" halfrijp in.
          Dit is familie van het ons wel bekende trosgierst. Ik gebruik dit voor al mijn zaadetende cultuur vogels. Ook de treur, kapoetsen en zwartkopsijzen nemen het graag.
          Silberhirse; wat is het voordeel van dit zaad, waarom geef je dit?
          Puur interesse, geen dubbele bodem in deze vraag!

          Groeten, Serinus.
          The proof of the pudding is in the eating

          Opmerking


          • #6
            Hoi Serinus,
            Ik geef deze silberhirse om Vier redenen.
            1e Ik ben nu te lui en heb weinig tijd om nog het veld in te trekken om "groen voer" te zoeken. (met evt. het gevaar van bespuit spul te plukken.) Vroeger heb ik dit ook gedaan en had ik de vriezer vol met paardebloemknoppen, herderstasje,distelknoppen ect.
            2e De vogels nemen het graag en het houdt ze bezig. Dus bezigheids therapie. Afwisselend met ander groenvoer zoals wortel ,witlof ,appel etc.
            (In de rust periode krijgen ze geen silberhirse)
            3e Dit voer is het hele jaar door beschikbaar.(mits op tijd besteld en ingevroren) Dus daar als ik cq de vogels het nodig hebben.
            4e Ze voeren hier graag hun kroost mee en dat is mischien wel het voornaamste punt. Zeker als je eens een slecht voerende pop hebt. En wie heeft dat niet eens? Werkt het verstrekken van een aar silberhirse stimulerend.

            Ik ben van mening dat vogels die tot een bepaalde graad al gecultiveerd zijn met voer gevoerd en gekweekt moeten worden dat voor iedereen bereikbaar is. Dus gekocht kan worden. Niet iedereen is in de gelegenheid om er op uit te trekken om voer te verzamelen. Dus daarom een goed zaadmengsel en koopbaar groenvoer. En een voor iedereen simpel bereidbaar eivoer. Zodat vogels houden en kweken voor iedereen mogelijk is. Dus daarom ook silberhirse in mijn assortiment. Nogmaals mijn mening.

            In Duitsland wordt deze silberhirse veel gebruikt bij de uitheemse cardueliden.
            Zoals treur, kapoets,zwartkop en zeer zeker bij Yarrelsijs. Maar ook bij alle serinus soorten wordt deze graag gebruikt.

            Greetings Lucky

            Opmerking


            • #7
              The proof of the pudding is in the eating

              Opmerking

              Working...
              X