PDA

Bekijk Volledige Versie : Kunstplanten

Ruben
17-08-2008, 14:37
Ik ben voor mijn broedkooien opzoek naar kunstplanten. Heeft iemand een idee waar ik deze goedkoop kan verkrijgen. Ik ben opzoek naar kunst hedera, klimplanten enz.

Animal
17-08-2008, 15:22
Intratuin of Groenrijk.
Maar misschien hebben ze ze ook bij Action ,,en daar zullen ze dan wel veel goedkoper zijn.

Ton Koek
17-08-2008, 17:00
Bij de Action hebben ze soms inderdaad kransen van hedera, maar meestal hebben ze alleen kunstbloemen. Xenos heeft soms ook wat.
Over een paar maanden, speciaal vlak na de kerst, kun je overal weer goedkoop "kerstgroen" kopen.
Voor de rest blijft het duur spul, maar goed, het gaat heel lang mee.

Roodmus
17-08-2008, 18:13
Ik heb laatst bij Discus een keine hedera gekocht.Kost 8 €:huh En is maar een kleine van ongeveer 30 cm.Ik wacht wel tot kerst.Mijn kanaries zijb dol op mijn kerstboom:p Ze slapen altijd in de boom.:)

kingfisher
17-08-2008, 19:21
Kijk eens op de markt,heb daar ook eens wat gehaald en was niet zo duur.
En ik leende het vroeger bij de meubelzaak waar ik werkte maar ik zag deze week dat ik het nog had maar de zaak is failliet ,niet door mij overigens.:D
mvg,
kingfisher

Rissotto
17-08-2008, 19:34
http://www.geonshopping.nl/shop/Hedera-p-675.html

http://www.geonshopping.nl/shop/Hedera-p-676.html

als je ze goedkoper wil inderdaad bij de action hebben ze die nepplanten ook wel eens, dat raad ik meer aan, zou ik zelf ook doen..

Ton
03-09-2008, 18:48
Cornelis van Rijn
Telefoon 0654211658
Woonplaats Utrecht (Utrecht NL

deze man adverteert op vogelmarktplaats met kunst planten.

ik persoonlijk hou er niet van om dat de vogel zich verstopt voor je, ik vind het beter zonder te doen, maar er zullen er zat zijn die het wel doen.

medaar
03-09-2008, 19:10
Zoek ik ook. In westvlaanderen. bij BRUGGE.:help

Ruben
04-09-2008, 19:42
Ik heb ze besteld via vogelmarktplaats.nl. Ik vindt ze erg mooi!

Roodmus
04-09-2008, 19:52
Ik heb vandaag een idee gekregen bij de action.Ik zag waterkunstplanten.35 cent per stuk.Ik heb heel veel megenomen.Ik wil de plantjes op de broedblokken plakken(lijmen of zo).Misschien vinden de vogeltjes toch wat.Beetje natuurgevoel?

Hugo
05-09-2008, 11:10
Ik heb vandaag een idee gekregen bij de action.Ik zag waterkunstplanten.35 cent per stuk.Ik heb heel veel megenomen.Ik wil de plantjes op de broedblokken plakken(lijmen of zo).Misschien vinden de vogeltjes toch wat.Beetje natuurgevoel?Als je ze lijmt krijg je ze er niet meer vanaf. Ik zet ze meestal vast met een enkel nietje, zodat je ze ook weer schoon kunt maken na het broedseizoen. Schoonmaken gaat bij mij gewoon in een grote zak (speciaal voor lingerie van de baas :) ) en dan in de wasmachine.

Jeroen H
05-09-2008, 16:29
Ik zoek er ook altijd al naar. In tuincentra is het heel duur. Tip; zoek niet alleen op kunstplanten, maar ook op zijde planten.

M.v.g.

ria
05-09-2008, 16:50
Zoek ik ook. In westvlaanderen. bij BRUGGE.:help

Kunstplanten zijn er in overvloed te vinden bij Floralux in Dadizele, dat is niet dicht bij Brugge , maar zeker een bezoekje waard.
Mvg
Ria

leila
13-02-2009, 23:50
hallo ik koop ze meestal bij een euroshopper winkel,soms ongeveer 30 cm hoog met een klein bloempotje eronder voor 2,50 euro stuk.
soms bij een xenos maar dan zijn ze meestal duurder.
ik gebruik ze al jaren in mijn voliere,s,juist als ze zitten te broeden of gaan broeden moeten ze zich juist kunnen verstoppen.
dit jaar heb ik ze op gazen rekken van 0,60 br keer 100cm hoog vastgemaakt
en aan het plafond gehangen.
werkte prima hoor.
ik heb de planten soms invastgemaakte bloembakjes gezet of met een tywrap zo aan het gaas.
mijn vluchten zijn maar 70 of 90 cm diep,zo kunnen ze zich verstoppen en zijn ze toch zichtbaar.
soms zelfs onzichtbaar als je niet precies wist waar de vogel zat te broeden.
mvg wim

yvonne
18-02-2009, 18:02
Ik zelf werk ook met nep planten maar vastplakken zou ik niet doen. Waarom niet? puur en alleen om zo nu en dan de voliere eens leeg te kunnen halen en dan alle planten door een sop te halen. Zo hou je ze beter schoon. Ik wikkel ze vast om de mogelijkheden die ik hier heb, en het gemakkelijke aan die lange hedra stengels is dat er vaak aan het eind een ijzerdraadje zit die je weer ergens aan vast kan klemmen.

Overigens haal ik alle nep planten bij de action, en ook de kleine kerstboom die ik gewoon in een pot op de grond heb gezet...die vinden ze geweldig leuk...

theodoor
18-02-2009, 22:58
kunstplanten kun je gewoon in de afwasmachine doen gegarendeerd schoon
mits je een afwasmachien hebt natuurlijk.
garoeten theo