Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie Heeft Er Ervaring Mee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wie Heeft Er Ervaring Mee

    Beste Vogelliefhebbers !
    In de loop van de jaren zijn er verscheidene apparaten op de markt gekomen
    om ongedierte te verjagen o.a. met hoge tonen.

    Laatst zag ik een apparaat op TV,dat je in een stopcontact moest steken.
    Op de een of andere manier zou dan een soort electronische stroompjes
    allerlei ongedierte verjagen.

    Ik sta er een beetje sceptisch tegenover,maar ja van electronica heb ik
    geen verstand. Kan zoiets werken.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

  • #2
    Hy
    Bijvoorbeeld de muggen zijn dol op mijn.Verder niemand in ons huis.Dus ik koop citroenkarsjes tot die dingen die je in de stopkontackt moet stoppen.Ik moet zeggen helpt nieks Ik wordt overaal gestoken.Ik weet niet welke ding je bedoeld maar volgens mijn die insekten dingen werken niet.Minstens niet bij mijn
    sigpic
    Excuses voor de tipefouten.

    Opmerking


    • #3
      Ik heb een tijd een apparaatje te leen gekregen toen ik last had van muizen. Het zou een hoogfrequente toon uitzenden.
      Helaas had ik alleen dove muizen, het hielp helemaal niets.

      We hebben wel een apparaatje met een heel klein blauw lichtje tegen muggen op de slaapkamer, dat werkt bijzonder goed. Heel af en toe een kleurenblinde mug, maar erg weing.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Ik durf die dingen niet te gebruiken omdat ik meer dieren dan alleen ongedierte heb. Ik vraag me erg af of de honden bv geen last hebben van zo'n ding? Mijn schildpad? Vissen?

        Opmerking


        • #5
          Hoog geluid

          Oorspronkelijk geplaatst door Marx
          Ik durf die dingen niet te gebruiken omdat ik meer dieren dan alleen ongedierte heb. Ik vraag me erg af of de honden bv geen last hebben van zo'n ding? Mijn schildpad? Vissen?
          Ja Marx
          Honden hebben daar zeker last van, voor mij de reden geweest om zo'n bewegings detector niet aan te schaffen.
          Al zei de verkoper dat zolang ze niet in de bewegingsstraal van het apparaat komen er niets aan hand is. JaJa.
          Maar het schijnt te werken ik ken 1 persoon met zo'n apparaat en die hebben geen last van katten.
          Maar wel klagende buren die honden hebben.
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Marx
            Ik durf die dingen niet te gebruiken omdat ik meer dieren dan alleen ongedierte heb. Ik vraag me erg af of de honden bv geen last hebben van zo'n ding? Mijn schildpad? Vissen?

            Er zijn er zelfs die een hond vrij van vlooien houden ,dus de hond zal daar echt geen last van hebben.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Er zijn er zelfs die een hond vrij van vlooien houden ,dus de hond zal daar echt geen last van hebben.
              Het schijnt anders wel zo te zijn dat honden extreem veel last hebben van apparaten op stand by die hele rare frequenties uitzenden. Op Animal planet zeggen ze dat honden daar slaapstoornissen van krijgen. De hond kan ook niet aangeven of hij ergens last van heeft maar heeft wel een gehoor dat extreem veel oppakt. Moet er niet aan denken dat in mijn huis ineens een apparaat wordt geplaatst dat constant pieptonen door het huis galmt. Na een uurtje zal ik ook wel weer doen wat ik normaal doe maar dat wil niet zeggen dat ik er geen last van heb natuurlijk. Muizen hebben in ieder geval wel last van zo'n ding. Ik heb dan een oude tamme rat in de woonkamer staan. Die zal dan ook wel gek worden denk ik.

              Met de beesten hier durf ik daar gewoon niet aan te beginnen. Wij kunnen niet weten wat dat met de honden doet denk ik maar. Beter het zekere voor het onzekere toch?

              Opmerking


              • #8
                Er zijn apparaten in de handel die standen hebben.
                Zo kan je hem voor honden zetten of voor katten.
                Katten schijnen een ander gehoor frequentie te hebben dan honden.
                De buren hebben postduiven en die heeft er 1 aangeschaft om katten van het erf te houden, volgens hem werkt het goed.
                Hij heeft ook een hond en die schijnt er geen last van te hebben.

                Henk
                vriendelijke groet
                Henk

                Opmerking


                • #9
                  bronto heb je een merk van dat katten verjaag instrument of kun je dat krijgen ben wel nieuwschierig hoe het werkt
                  Gr Marcel Levers

                  Opmerking


                  • #10
                    Ja ik heb een merk, het merk is weitech.
                    Er zitten zelf 7 standen op voor verschillende dieren.
                    Kost ongeveer 45 euro

                    Heb er ook ff een plaatje van gemaakt

                    Henk



                    vriendelijke groet
                    Henk

                    Opmerking


                    • #11
                      honden hebben er inderdaad wel last van..
                      die horen een hogere frequentie dan wij..
                      dus als je een hond zou hebben zou ik die dingen niet aanschaffen..
                      oook katten horen hogere frequentie dan wij..

                      ik heb honden letterlijk helemaal gek zien worden van het geluid, het is ook bedoelt om te verjagen en het niet echt leuk voor je hondje lijkt me als je zo'n ding aanschaft..

                      Opmerking


                      • #12
                        Telsel.nl

                        Hallo Vogelvrienden!
                        Ik heb het apparaat teruggevonden op de site van Telsel.
                        Het heet Riddex Plus.
                        Het verjaagt kruipende insecten via stroomstootjes,dus niet via hoge geluiden.
                        Kan dat? Ik weet er niets van.Misschien,dat iemand van jullie e.e.a. kan verklaren.
                        Ben toch wel benieuwd.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          Als de insecten stroomstootjes krijgen ,moeten ze het apparaat toch aanraken ,denk ik.
                          Net als een electrische vliegen mepper.

                          Opmerking


                          • #14
                            Die stroomstootjes schijnen door de electriciteitsleiding te gaan en zo ook de muur of wand te bewerken,waardoor kruipend ongedierte verjaagd wordt.
                            Het lijkt me wat eigenaardig,maar ik ben leek op dat gebied.
                            Niet alles wat op TV wordt aangeboden is waardeloos ,want de Walk Fit zooltjes(die ook door mijn podotherapeut werden goedgekeurd) hebben mij voor een rolstoel
                            behoed. Maar dat is niet on-topic.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              allemaal geld klopperij van de handel

                              Opmerking

                              Working...
                              X