Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reacties gevraagd van kleurkenners 1-4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Reacties gevraagd van kleurkenners 1-4

    Ik heb dit jaar acht jonge engelse parkieten gekweekt.
    I.c.m. de bekende posters, het vraagprogramma van de Nederlandse bond en mijn ( voor zover bekend ) gezonde verstand.
    Heb ik de volgende kleuren eraan toebedeeld.
    Wie verteld mij, mijn eventuele fouten ?
    Gaat dus puur om de kleurslagen en niet of het wel of geen goede vogels zijn,
    ze zijn nog jong dus moeten nog verder ontwikkelen.

    Foto's 1 t/m 4:


    1e foto: 488.094 Opaline cinnamon grijsgroen man 2008


    2e foto: 496.001 Grijsvleugel lichtgroen pop 2008


    3e foto: 496.004 Grijsvleugel grijsgroen man 2008


    4e foto: 501.354 Spangle grijsgroen man 2008
    GR:RAY

  • #2
    kleurslagen

    klopt bijna helemaal, maar volgens mij is nr3 een groene overgoten maar de foto is iets onduidelijk

    groetjes Pascal
    groeten uit apeldoorn

    Opmerking


    • #3
      foto 3

      Bedankt voor je reactie,

      Wat wil je zien op de foto om duidelijkheid te krijgen ? ( rug, vleugels ? )
      Dan maak ik even een nieuwe foto.
      GR:RAY

      Opmerking


      • #4
        blijven posten he

        Oorspronkelijk geplaatst door pascal
        klopt bijna helemaal, maar volgens mij is nr3 een groene overgoten maar de foto is iets onduidelijk

        groetjes Pascal
        Hallo Pascal
        Goed dat je weer post en welkom terug en blijven posten he
        mvg Gerard 6

        Opmerking


        • #5
          kleurslagen

          Oorspronkelijk geplaatst door Ray
          Bedankt voor je reactie,

          Wat wil je zien op de foto om duidelijkheid te krijgen ? ( rug, vleugels ? )
          Dan maak ik even een nieuwe foto.
          hoi Ray

          zou duidelijk zijn als je de vleugeltekening op de foto zet
          maar een grijsvleugel heeft een duidelijke grijze vleugeltekening en idem keelstippen de andere vogel heeft dit volgens mij niet dit en neigt iets meer naar geel (lichaamskleur) dus daarom denk ik overgoten groen

          groetjes Pascal
          groeten uit apeldoorn

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
            Hallo Pascal
            Goed dat je weer post en welkom terug en blijven posten he
            hey gerard,

            We benne weer afgekoeld hehe
            en kon het toch niet missen veel te leren hier en meestal wel gezellig
            ik heb nu eenmaal een kort lontje en kan moeilijk tegen onrecht (wat in mijn ogen onrecht is dan he)
            maar gewoon goed lezen en me eens positief in een discussie proberen te mengen

            groetjes Pascal
            groeten uit apeldoorn

            Opmerking


            • #7
              Lontje

              Oorspronkelijk geplaatst door pascal
              hey gerard,

              We benne weer afgekoeld hehe
              en kon het toch niet missen veel te leren hier en meestal wel gezellig
              ik heb nu eenmaal een kort lontje en kan moeilijk tegen onrecht (wat in mijn ogen onrecht is dan he)
              maar gewoon goed lezen en me eens positief in een discussie proberen te mengen

              groetjes Pascal
              Maakt niets uit hoor. Hier is er net zo 1 met een kort lontje ook daar leren we van.
              Nogmaals ben blij dat je weer post hoe meer zielen hoe meer vreugd.(en info)
              mvg Gerard 6

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door pascal
                hoi Ray

                zou duidelijk zijn als je de vleugeltekening op de foto zet
                maar een grijsvleugel heeft een duidelijke grijze vleugeltekening en idem keelstippen de andere vogel heeft dit volgens mij niet dit en neigt iets meer naar geel (lichaamskleur) dus daarom denk ik overgoten groen

                groetjes Pascal
                Bij deze, ik hoop dat de vogel scherp genoeg is, want het toestel stelde zelf steeds op de takken scherp.
                De kleurtekening is een beetje grijs/bruin, niet echt cinnamon.

                Wat is trouwens het herkenningspunt voor een overgoten ?
                Heeft dat mischien iets te maken dat de vogel geen echt afstekende kleur van het masker meer heeft ofzo ?



                GR:RAY

                Opmerking


                • #9
                  496.290 Overgoten cinnamon geel man 2008

                  Ik heb nog even de standaardeisen erop nagekeken, en ik denk nu dat het inderdaad een overgoten is.

                  496.290 Overgoten cinnamon geel man 2008

                  LichaamskleurPrimaire vleugel pennen: Geelachtig wit.
                  Primaire staartpennen: Geelachtig wit, met een bleek cinnamon bruine schacht.
                  Masker: geel
                  Keelstippen: Bleek cinnamon bruin
                  Wangvlekken: Bleek blauw tot bleek violet
                  Tekening dek: Bleek cinnamon bruin
                  Ondergrondkleur dek: Geel

                  GR:RAY

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik heb weinig verstand van grasparkieten maar vind wel dat dit mooie vogels zijn.

                    Hans.
                    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                    Opmerking


                    • #11
                      Dank je,
                      Dit zijn de Engelse en die kweken toch even een stuk lastigger dan de kleine grasparkietjes.
                      De Engelse kweek ik voor de TT en de kleine meer voor de verkoop om weer voer e.d. te halen.

                      Bij de kleine heb je zo'n 5-7 eieren die vaak ook allemaal bevrucht zijn.
                      Soms heb je 1 of 2 jongen die niet uitkomen of jong dood gaan, maar meestal alles op stok.
                      Bij de Engelse heb je maar 4 eitjes en 2 bevrucht ofzo, die zijn zo ver doorgekweekt dat het veel moeilijker is om te paren.

                      Van de kleine heb ik 3 broedkoppels zitten en zo'n 25-30 jongen al gekweekt.
                      Momenteel heb ik nog een nestje met 5 jongen liggen en weer een met eieren.
                      Van de Engelse heb ik ook 3 broedkoppels en maar 8 jongen.
                      En nu nog een koppel met twee bevruchte eitjes.

                      2007 en 2008 zijn twee proef jaren voor de Nederlandse bond om te kijken of de kleine grasparkiet weer opgenomen moet worden in het vraagprogramma van de tentoonstellingen.
                      Dit juist omdat een hoop mensen het niet meer leuk vinden om te kweken met de parkieten omdat de standaard voor de Engelse een beetje te ver door slaat.
                      Vorig jaar heb ik dus wat kleine ingestuurd en de hoogste was toch 91 punten.
                      Dus voor dit jaar heb ik ook wel weer wat zitten om in te sturen.
                      GR:RAY

                      Opmerking

                      Working...
                      X