PDA

Bekijk Volledige Versie : verhaal.

ikkie39
11-08-2008, 17:27
hallo allemala

ik ga een verhaal schrijven. maar ik laat jullie beslissen waar het over gaat. dus ik zal af en toe vragen wat er nu moet gebeuren.

als eerst mogen jullie nu beslissen waar het verhaal over gaat.

A. iemand die er achter komt dat haar vriend\vriendin vreemt gaat.

B. iemand die niet durft te vertellen dat ze verlieft is.

C. iemand die door een ongeluk haar vriendje verliest

groetjes, sanne

(heeft niets met vogels te maken maar toch) ik kon geen ander site vinden

gerard 6
11-08-2008, 18:27
Hier een schrijvers forum
succes

http://www.xs4all.nl/~okke/

Henk3
11-08-2008, 18:40
Nou je kan ook een vogel betrekken in je verhaal toch!

Misschien over de liefde die je voelt voor die ene speciale, of kies je toch voor het vogeltje?

Maare, als je schrijfster wil worden let dan wel op je taalfoutjes.

A. iemand die er achter komt dat haar vriend\vriendin vreemt (d) gaat.

B. iemand die niet durft te vertellen dat ze verlieft (d) is.

Nou ik kijk er naar uit hoor.

ikkie39
11-08-2008, 18:58
Hij is ook zo’n stuk denkt Mara. Ik snap ook wel waarom iedereen achter hem aan loopt. Ik kan hem nooit krijgen. Mara zit op de vensterbank van haar kamer, ze vangt met haar gezicht de eerste lente stralen op. Het koele windje tegen haar blote armen voelt lekker aan, de gordijnen waaien heen en weer. Het is lekker weer, in de lucht hangen bijna geen wolken. Eigenlijk is het te warm voor de maand April, maar toch is iedereen er blij mee. Morgen denkt ze morgen op school zie ik hem weer. Zijn mooie donkerbruine krullen, zijn grijs/groene ogen, die mooie lach. Ja, morgen zal ze hem weer zien.

Henk3
11-08-2008, 22:34
http://www.schrijverstalent.nl/
http://www.advalvas.vu.nl/nieuws/2-algemeen-nieuws/209-nieuwe-schrijversprijs-voor-aankomend-schrijverstalent.html
http://lsd-click.hyves.nl/forum/1624862/sWsc/PLAK_ZOEKT_JONG_SCHRIJVERSTALENT/

RobK
11-08-2008, 23:11
Omdat ik er voor het gemak even vanuit ga dat Ikkie39 een jeugdig VogelCaféganger (gangster) is heb ik dit initiatief naar het Jeugdforum verplaatst. Alhoewel we allemaal wel weten dat dit forum min of meer exclusief voor vogelaars is moet er toch wat ruimte mogelijk zijn voor initiatieven.

Groet,

RobK, Moderator VogelCafé.

Ohja, vooral dóórgaan met je verhaal!

Henk3
12-08-2008, 06:25
Alhoewel we allemaal wel weten dat dit forum min of meer exclusief voor vogelaars is moet er toch wat ruimte mogelijk zijn voor initiatieven.

Helemaal mee eens. Spannend.

ikkie39
12-08-2008, 12:47
ik ben vanplan om een vogel in het verhaal te betrekken. een dier dat heel sociaal is. wat voor een vogel moet ik hierin betrekken (parkiet?) jullie zijn de kenners dus jullie mogen beslissen wat voor eeen dier hiervoor het meest geschikt is..

(een vogel waar mara alles tegen vertelt en haar beste vriend is)

Henk3
12-08-2008, 13:29
Nou wat dacht je van een keuvelend grasparkietje. Of een grote hyacint Ara?

ikkie39
12-08-2008, 14:04
hier schrijf ik het verhaal

Hij is ook zo’n stuk denkt Mara. Ik snap ook wel waarom iedereen achter hem aan loopt. Ik kan hem nooit krijgen. Mara zit op de vensterbank van haar kamer, ze vangt met haar gezicht de eerste lente stralen op. Het koele windje tegen haar blote armen voelt lekker aan, de gordijnen waaien heen en weer. Het is lekker weer, in de lucht hangen bijna geen wolken. Eigenlijk is het te warm voor de maand April, maar toch is iedereen er blij mee. Morgen denkt ze morgen op school zie ik hem weer. Zijn mooie donkerbruine krullen, zijn grijs/groene ogen, die mooie lach. Ja, morgen zal ze hem weer zien.
MARA zegt Siem, Siem is de grasparkiet van Mara ze kan een beetje praten. Ja, Siem je bent de enige met wie ik er over kan praten, Jorrit is zo’n lekker ding, daar kan echt niemand tegenop. Ik probeer morgen of ik naast hem in de klas kan zitten zegt Mara. Mara vertelt alles tegen Siem. Haar beste vriendin zit met haar ouders voor 2.5 jaar in Cuba, dus daar kan ze ook al niet goed mee praten. En haar andere vriendinnen denken alleen aan zichzelf, of zijn niet te vertrouwen en vertellen alles door. Dus verder kan ze er met niemand over praten.
“Mara, eten” roept Heleen de moeder van Mara. “Ja mam ik kom al” roept Mara terug.

ikkie39
12-08-2008, 17:47
Ze aten brokolie schotel met spek. “En smaakt het?” Vraagt Heleen. “Ja mam lekker gekookt, die spek is wel goed voor je lijn of niet” zegt Mara. “Daar ben ik het helemaal mee eens” zegt hans de vader van Mara. “ach voor een keertje kan het toch wel” zei Heleen blozend. Natuurlijk zei Hans het was maar een grapje. “Hoe was het vandaag op school” vroeg hans. “Mwa ging wel” zei Mara. we hadden een toets voor wiskunde, ik denk dat ik hem wel goed heb gemaakt. Heleen begon te lachen, weet je nog van die vorige toets, toen dacht je ook dat je hem goed had gemaakt en had je er een 5 voor. MAM dat was echt niet grappig hoor, dat kwam omdat de lerares het zelf niet snapte. “jaja, het was maar een grapje hoor” zei Heleen. Opeens ging Mara’s mobieltje af, ze keek wie het was en begon meteen te blozen het is Koen zo te zien. “wie is dat” vroeg Heleen meteen. Um.. het is Fanny zei Mara vlug. Oké, hoor je eindelijk weer eens wat van haar uit Cuba. Ja mam, maar mag ik nu dan even opnemen? anders is hij um.. Fanny dadelijk al weg “Maar natuurlijk schat” zei hans vlug met een boze blik op Heleen. Snel ging Mara naar haar kamer.

ikkie39
12-08-2008, 19:34
Gelukkig maar dat Jorrit bij haar in het dorp woont, maar dat wil zeker ook niet zeggen dat het iets kan worden. “Maar ik moet hangen” zegt Mara, pap en mam wachten nog met het eten.

en je er nu al” vraagt Heleen je bent nog geen 5 minuten weg geweest. Nee mam ik ben nog boven pff.. We hadden verwacht dat je er wel langer met Fanny zou bellen. Dus we zijn alvast verder gegaan met het eten. “We hebben je bord in de magnetron staan, dus je kunt hem nu wel opwarmen” zegt Hans. “Oké, dankje pap” zei Mara. En warmde haar eten op “krijgen we nog een toetje” vroeg ze. “Ja, oma heeft lekkere rijstepap gemaakt” zei Heleen. O lekker mm ik krijg er nu al zin in. Eet eerst maar je broccoli schotel op. “ja mam” zei Mara braaf.

Hans de Vries
13-08-2008, 08:31
Helemaal mee eens. Spannend.

Ik behoor helaas niet meer tot de jongste catagorie en zal mijn mening voor me houden...... Als het verhaal tot een goed einde is gebracht zal ik het t.z.t. bundelen en mijn kleindochter laten lezen. En wie weet is het wel een prachtige aanvulling op dit vogelforum......

Hans.

Henk3
13-08-2008, 08:45
Ik ook niet hoor maar wat geeft dat?

ikkie39
13-08-2008, 09:58
“Ja, oma heeft lekkere rijstepap gemaakt” zei Heleen. O lekker mm ik krijg er nu al zin in. Eet eerst maar je broccoli schotel op. “ja mam” zei Mara braaf.

Tringgg triiinggg. Ach stomme wekker denkt Mara. Snel staat ze op en doet haar kleren aan, pakt haar tas in. En wil naar onder gaan. Maar opdat moment bedenkt ze zich en haar chagrijnige blik is meteen zo vrolijk als het maar kan. Vandaag ziet ze Jorrit weer, ze zit bij hem in de klas met geschiedenis. Vlug loopt ze weer naar de kast en trekt haar mooiste kleren aan. Rent de trap af en ploft op de stoel naast haar moeder aan de ontbijt tafel. “zo jij staat er mooi op vandaag” zegt Heleen. Is er iets speciaals vandaag of zo? “nee” zegt Mara met een rood hoofd. Zie ik daar nu niet een blos op je wangetjes verschijnen, volgens mij is er iets anders aan de hand. Nee hoor mam niks begon Mara voorzichtig. Snel at ze haar cornflakes naar binnen en smeerde vliegensvlug haar boterhammen voor de lunch. Rende de trap op naar de badkamer om haar tanden te poetsen, ze mocht immers niet te laat komen in de les. Anders was de plaats dichtbij Jorrit al bezet. “Doei mam” zei ze. En gaf haar moeder een zoen. Haar moeder riep nog “vanmiddag ben ik naar de kapper dus ben je alleen thuis. Ja mam zei ze nog, maar of haar moeder haar gehoord heeft weet ze niet.

Snel fietste ze naar school zonder op haar vriendinnen te wachten. Dan maar een half uur alleen fietsen. Ze scheurde alle bochten door, alle kruisings over. Tuut tuut mara schrok zo hard dat ze bijna van haar fiets vloog. En kon de auto nog net ontwijken. En toen hoorde ze een klap, en was alles donker om haar heen