PDA

Bekijk Volledige Versie : grasparkieten en zo

kanarieke
07-08-2008, 08:20
hoi, ik ben vanplan om mij 2 grasparkietjes aan te schaffen omdat ik tegen een eenling in een kooi ben. mijn kooi is 65 cm lang, 55cm hoog, 40cm diep. Is dit groot genoeg? ik ben vanplan om een koppeltje te houden. Mijn bedoeling is wel om ze tam te krijgen, maar ik wil er wel eens mee kweken. Weet iemand hoe je het geslachtsverschil kan zien bij jongen jonger dan 3
weken?(Ik kan het geslachtsverschil zien bij volwassen vogels; en ik kan het verschil zien tussen een jonge en een oude vogel.) Kan je vogels die per twee gehuisvest zijn eigenlijk tam krijgen? en leren praten?

zo dat was het zowat.

danku wel.-0-

Jasperofzo
07-08-2008, 13:05
Hallo,

Ik denk wel dat die kooi wel groot genoeg is maar ik neem aan dat je ze wel eens eruit haald?

Als je een koppeltje neemt maak je ze wel minder snel tam omdat ze elkaar ook al als vrienden hebben, en onder de 3 weken kun je nog niet zien wat voor geslag het heeft, wel kan je het een beetje gokken door hoe ze zich gedragen enz.

Ik ben geen vogelexpert, dus correct me if i'm wrong;)

Jasper

Tori no Hime
07-08-2008, 14:36
Bij jonge grasparkietjes is het nog heel moeilijk te zien, maar de vrouwtjes hebben een wit randje rondom het gat in de neusdop, mannetjes hebben dit niet.

Ik heb een foto waarop je het een beetje kunt zien, maar dit zijn net uitgevlogen jongen dus al tussen de 4 en 5 weken oud:
http://www.vogelcafe.nl/photoplog/index.php?n=497
Links is een mannetje, rechts vrouwtje.

Tori no Hime
07-08-2008, 15:05
Je kunt natuurlijk ook een albino- of lutino-parkietje nemen, waarvan beide ouders geen albino of lutino zijn.. dan is het zeker weten een vrouwtje ;)