Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jong met een raar pootje wat nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jong met een raar pootje wat nu?

    hallo ik ben mathijs en ik heb een jonge witte kanarie met een stijf pootje en daarom valt hij ook tekens op zijn zij.(nou jah hij kan zijn tenen niet bewegen en dus niet op het stokje zitten) Kan ik dat jong nog helpen of niet

    gr mathijs

  • #2
    Hoe lang heeft hij dat al?

    Mijn forpusjes kregen beide last van een verlamd pootje en waren toen binnen een half uur dood. Ik ben (tijdens dat half uur) in paniek naar de dierenarts gefietst, die me antibiotica mee gaf. Aangezien ze bij mijn terugkomst al overleden waren heb ik helaas niet meer kunnen proberen of dat geholpen zou hebben, maar je zou het kunnen proberen.. maar geen idee of dit hetzelfde is natuurlijk, het kan ook iets heel anders zijn.

    Opmerking


    • #3
      neej mijn kanarie heeft het al wat langer en hij leeft nogsteeds want hij wordt wel gevoerd door de man maar hij kan niet lopen en wordt wel zwakker

      Opmerking


      • #4
        Waarschijnlijk is het een "nestpootje"".
        Hoeveel eitjes lagen er in het nest ? Heb je evt.onbevruchte eitjes weggehaald?
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          nee er zat nog een ei in maar toen ging ik op vakantie en toen waren ze al uitgevlogen en het eitje lag er nog

          Opmerking


          • #6
            Hallo Mathijs!
            Hoe je dat pootje moet behandelen zou ik niet zo 1,2,3 kunnen zeggen.
            Ik weet wel hoe je dat kan voorkomen.
            Je moet altijd zorgen,dat er 4 eitjes in het nest blijven liggen.Onbevruchte evt.vervangen door kunsteitjes. Tot het moment,dat de jongen ca. 10 dagen zijn.
            Succes toegewenst.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking

            Working...
            X