Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken met penanten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweken met penanten

    ik heb sinds een paar maandjes een koppel penanten.
    de man van wie ze waren wou ze niet meer inclusief een stuk of 15 valkjes.
    de valkjes heb ik weggedaan omdat ik er geen plek voor had. de penanten heb ik wel gehouden. als ik het internet mag geloven zijn het rood pastel kleurige. nu hebben ze 3 eieren gelegd voor een paar weken terug en het leek erop dat ze wel bevrucht waren. maar na een ernorm hete dag zijn de vogels er af gegaan
    ze kijken er ook niet meer naar om. weet iemand wat ik hier aan kan doen. waarschijnlijk zijn het wel al oudere vogels denk ik teminste.

  • #2
    De nestkast op een andere plaats hangen en zeker minimaal 2-3 kasten aanbieden als je onzeker bent over de beste plaats. Ik heb penanten altijd ervaren als vogels die prima kweken, mits ze tevreden zijn over alle omstandigheden. Mijn koppel kweekte elk jaar in dezelfde kast op hetzelfde tijdstip. Ik denk dus dat je vogels een beetje uit hun hum zijn door de verhuizingen en dat ze volgend jaar, zeker bij keuze van kast hun nestjes wel gewoon grootbrengen

    Misschien hing de kast wel in de zon? Absoluut niet goed

    Opmerking


    • #3
      penant

      Oorspronkelijk geplaatst door Marx
      De nestkast op een andere plaats hangen en zeker minimaal 2-3 kasten aanbieden als je onzeker bent over de beste plaats. Ik heb penanten altijd ervaren als vogels die prima kweken, mits ze tevreden zijn over alle omstandigheden. Mijn koppel kweekte elk jaar in dezelfde kast op hetzelfde tijdstip. Ik denk dus dat je vogels een beetje uit hun hum zijn door de verhuizingen en dat ze volgend jaar, zeker bij keuze van kast hun nestjes wel gewoon grootbrengen

      Misschien hing de kast wel in de zon? Absoluut niet goed
      oke bedankt!
      de vogels zitten erg veel binnen. ik heb ze niet bij huis staan maar als ik er kom zitten ze nooit buiten. is het verstandig om binnen ook een nestkast neer te zetten?
      en wat is het beste nestmateriaal voor penanten?

      Opmerking

      Working...
      X