Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogel die haast niet lopen kan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogel die haast niet lopen kan

    ik heb sindskort een nestje jonge roseicollies die ongeveer een week geleden zijn uitgevlogen. 3 vogels deden het direct vanaf het begin af aan al er goed. alleen 1tje was nooit echt een alterbest vogeltje. hij was heel erg klein maar begon opeens erg bij te trekken en is nu net zo al de andere geworden. alleen kan dit vogeltje nog niet vliegen en schuift al het ware wat over de grond. de rest vliegt al druk door de voliere. weet iemand wat dit is over wat ik er tegen kan doen? hij heeft wel iets kracht in de pootjes maar niet zo veel dat hij kan lopen. hij fladdert ook erg hard maar komt niet omhoog !!

  • #2
    Zoek eens met google op Kruipersziekte.
    Kijk of diverse symptomen overeenkomen.

    Hopelijk niet...
    succes.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      vogel

      hoihoi
      ze heeft niet echt de zelfde symptomen behalve dan dat ze niet kan vliegen en haast niet kan lopen.
      ik las ook op een andere site om goede vitamine te geven om het te verhelpen (kruiperziekte) te verhelpen. wel leek het me verstandig om het proberen aan het vogeltje te geven. het kan toch nooit verkeert zijn?
      alleen weet jij ook zo welke ik het beste kan geven?

      Opmerking


      • #4
        Een ziekte kun je niet verhelpen door vitamine te geven helaas.
        Je kunt de vogel wel wat meer weerstand geven door een breed vitaminecomplex te geven, maar voorzichtig, overdaad schaadt hier zeker.

        Ik geef nooit druppels, misschien kan een ander je hier advies geven over welke soort zou helpen.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          Een ziekte kun je niet verhelpen door vitamine te geven helaas.
          Je kunt de vogel wel wat meer weerstand geven door een breed vitaminecomplex te geven, maar voorzichtig, overdaad schaadt hier zeker.

          Ik geef nooit druppels, misschien kan een ander je hier advies geven over welke soort zou helpen.
          oke zo stond het op een site iig.
          maar goed ik vraag wel even rond.

          bedankt iig

          Opmerking


          • #6
            Ik doe zelf ongeveer 1 keer per week (of 1 keer per 2 weken) een paar druppels multi-vitamine door het drinkwater (wel het water elke dag verversen!).

            Ik zou bij de dierenwinkel even vragen wat ze allemaal hebben.
            Die ik gebruik zijn van het merk Beaphar (Bogena Multi-Vit), omdat ik niet zoveel vogels heb dus vind ik een klein flesje fijner

            Maar ik zou geen wonderen verwachten hoor..

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                crazy

                zo als je geen gewoon antwoord kan geven houd dan aub je B*k dicht.
                ik ben niet zo als jullie dat als een vogeltje ziek is of wat dan ook maar, even in een zakje doen!! kom nou toch even.
                ik probeer de vitamine gewoon en anders voed ik haar zelf op!
                als ze jou de benen amputeren moeten we je doen ook even in een zakje stoppen!!

                oja en ga ff diergeneeskunde studeren aub dan kun je misschien een logischer antwoord geven!

                Opmerking


                • #9
                  crazy

                  Beste Diaantjhu,

                  Ik adviseer je om je emoties minder te tonen in je antwoord.
                  Je kunt ook op een nette maniet iemand van republiek dienen toch?

                  Met vriendelijke groet,
                  Henkl

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik wil het graag even voor Wessel opnemen, want volgens mij bedoelde hij het helemaal niet slecht. Soms is het gewoon beter om een diertje uit zijn lijden te verlossen, je kunt niet elk individu redden. En is het echt wel zo fijn voor een vogeltje om zijn hele leven over de grond te moeten kruipen?

                    Nu weet ik natuurlijk niet hoe slecht dit vogeltje er echt aan toe is en of er nog iets aan gedaan kan worden. Maar met gas is een rustige dood, dat leer je misschien bij diergeneeskunde ook wel.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                      Ik wil het graag even voor Wessel opnemen, want volgens mij bedoelde hij het helemaal niet slecht. Soms is het gewoon beter om een diertje uit zijn lijden te verlossen, je kunt niet elk individu redden. En is het echt wel zo fijn voor een vogeltje om zijn hele leven over de grond te moeten kruipen?

                      Nu weet ik natuurlijk niet hoe slecht dit vogeltje er echt aan toe is en of er nog iets aan gedaan kan worden. Maar met gas is een rustige dood, dat leer je misschien bij diergeneeskunde ook wel.
                      dat zal best maar waaro m niet eerst proberen? wie niet waagt wie niet wint.
                      en dan nog je gruwt toch gewoon bij die gedachte
                      en ik vroeg om een oplossing hoe ik dat diertje kon helpen niet hoe ik het diertje op een goede manier moet dood maken! ik kan hier erg slecht tegen
                      ik hoop dat ze nog weer beter word!
                      oja het diertje is erg fit en levendig en ziet er ook goed uit. dus afwachten

                      Opmerking


                      • #12
                        hallo Agnes,

                        het enigste juiste wat je kunt doen is voor je zelf bepalen of het vogeltje wel of niet het bestaans recht heeft zoals een levend wezen behoort te hebben en die moeilijke beslissing ligt dus bij jouw.


                        en voor de rest,

                        wanneer houden anderen nu eens rekening met het feit dat niet iedereen zo makkelijk afscheid kan nemen van een levend wezen of zo snel.

                        en de manier waarop het vogeltje aan zijn einde mag komen zal Anges zelf ook wel weten.

                        ik twijvel maar zou hoogst waarschijnlijk de zelfde beslissing genomen hebben als wessel maar (heb er wel al eens voor gestaan en deed het niet en vogeltje leefde nog lang en gelukkig maar was er misschien niet zo erg aan toe als nu)ik weet niet hoe het vogeltje is dus blijft het een beslissing op afstand.


                        en ja als hier ingrijpen van mod. noodzakelijk geacht wordt dan vraag ik mij af waarom dit niet gebeurd is andere topics waar ook,maar dan zonder emotie op de man gespeeld wordt/werd.
                        Henk Dijkkamp

                        Ik weet niet alles maar doe mijn best.

                        Opmerking


                        • #13
                          ik zou niet weten wat er met het vogeltje aan de hand..
                          maar als het beter met em gaat..
                          ik denk dat je gewoon moet opletten hoe het met het vogeltje gaat,
                          als het steeds beter gaat dan zou ik het gewoon zo laten..
                          als er geen verandering in komt en hij kan nog steeds niet goed lopen of vliegen of goed voor zich zelf zorgen, of blijft kleiner dan de andere zou ik naar de dierenarts gaan..
                          als hij slechter word en je ziet echt dat hij lijd, dan zou ik toch overwegen om het vogeltje hem een handje te helpen naar de vogeltjes hemel toe
                          ik vind dat als het er toch naar uit ziet dat hij het niet red dan hoeft hij niet onnodig te lijden..

                          Opmerking


                          • #14
                            stond
                            Met vriendelijke groet, Jeroen

                            www.jeroenhubert.nl

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X