PDA

Bekijk Volledige Versie : Voliere in een stal?

Becky
02-08-2008, 14:45
Hoi allemaal! Ik ben hier nieuw.

Ik ben een beginnende vogel houder, nou ja, nóg niet, maar wel van plan. Ik heb wel al jaren kippen en sinds kort ook eenden.

Nu heb ik een paardenstal over en bedacht ik me dat dat een prachtige plek zou zijn voor een vogel (geen idee nog welk soort, maar Zebra vinken spreken in eerste instantie erg aan, al zou ik ook graag iets groters willen (erbij?)) voliere!

Maar, is dat wel zo geschikt? De stal is 3 x 3 meter en dik 2.5 meter hoog. Er is 1 luik naar buiten die op de westkant staat, dat luik kan uiteraard in de winter bij veel wind dicht, maar dan is er wel redelijk weinig natuurlijk licht. Is dat een probleem?

Zijn er verder nog dingen waardoor dit niet zo slim zou zijn? Als ik het doe, wil ik het wel goed doen natuurlijk ;)

Becky
02-08-2008, 15:37
Dank je winterkoning! Fijn zo snel antwoord te krijgen. :)

Ik zat er aan te denken een iets aflopende betonvloer op de bestaande stoeptegels te storten, zodat het redelijk gemakkleijk schoon te schrobben is.

Kwa ratten/muizen valt het met de stalkat wel mee, en de kipjes zorgen daar ook wel voor. :p

Mugjes, wespen, ja, die hebben we wel wat, maar niet met overdaad hoor, tis een redelijk lichte, nieuwe stal, niet een ouwe schuur van 100 jaar ofzo ;) Dus dat scheelt (al kunnen oude schuren natuurlijk ook keurig verzorgd zijn hoor!)

Ik zit er nu zelfs aan te denken (al rondkijkend op marktplaats nara foto's van Volierens enzo) om er ook een klein buitenverblijf aan te maken van 2x2x2 ofzo waar ze door het luik (wat afgesloten moet kunnen worden) heen kunnen vliegen. Dan wordt het 5 meter lang voor een beteje "vlucht" zoals dat geloof ik heet.

Becky
02-08-2008, 17:05
Haha! Die stalkat is ZO gaaf! Ze blijft van al mijn kuikentjes af! Kippen lopen gewoon om haar heen. Als het hier "hoort" is het okee. (maar er komt stevig gaas omheen hoor, kat krijgt nogal eens visite van andere katten en de kippen weten daar wel raad mee, maar of kleinere vogels dat weten? :help

Rissotto
04-08-2008, 13:11
Haha! Die stalkat is ZO gaaf! Ze blijft van al mijn kuikentjes af! Kippen lopen gewoon om haar heen. Als het hier "hoort" is het okee. (maar er komt stevig gaas omheen hoor, kat krijgt nogal eens visite van andere katten en de kippen weten daar wel raad mee, maar of kleinere vogels dat weten? :help

ik denk dat andere katten niet zo gauw in het territorium komen van jouw stalkat, want jouw stalkat zal zijn territorium verdedigen..
soms vinden katten kleine hele bewegelijke vogeltjes nogal intresant en gaan ze erop jagen maar ik weet niet hoe jou kat is.. de kat moet er zowiezo niet bij kunnen, en mischien moet je dan iets maken waardoor ze niet tegen het gaas op kan klimmen ofzo?
aan de ene kant vind ik het wel positief dat je een stalkat heb omdat die alle andere katten weg houd (zijn territorium) mischien moet je dan jouw kat alleen nog leren dat die vogeltjes geen eten zijn..