PDA

Bekijk Volledige Versie : HELP!!Duifje gevonden

Twix
02-08-2008, 13:43
Hallo
ik heb net een duifje gevonden hij heeft nog nauweliks veren en is zo van dons naar veren aan het gaan. Ik vroeg me af hoe ik hem in leven moet houden heb het met wormen geprobeerd maar die pakt hij niet.:confused:
Hij zit nu in een schoenen doos met zaagsel.
ik hoop snel een reactie te krijgen.

Mvg Seppe

Animal
02-08-2008, 13:59
Kijk hier eens ,,daar staat een zelfde vraag.
http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=3554

Duiven eten geen wormen ,maar zaden.

Marx
02-08-2008, 14:22
Snel naar een opvang brengen.;)

Twix
03-08-2008, 15:04
ok bedankt.
opvang is geen mogelijkheid want het is een wilde en daar doen ze toch niks mee en in ik heb geen flauw idee waar er eentje is in limburg.
het is me vandaag een aantal keer gelukt hem brood met melk te voeren. maar toen ik het nu net weer probeerde wou hij niet meer en begon hij te piepen (heeft hij nog niet eerder gedaan). iemand advies misschien.

Mvg Seppe

Animal
03-08-2008, 15:13
Juist omdat het een "wilde "is ,doen ze daar wel wat mee.
Vogelopvang is voornamelijk bedoeld voor de zogenaamde wilde vogels.

Jeroen H
03-08-2008, 16:51
Juist omdat het een "wilde "is ,doen ze daar wel wat mee.
Vogelopvang is voornamelijk bedoeld voor de zogenaamde wilde vogels.

Klopt, in een opvang waar ik was hadden ze veel meer wilde dan 'huis' vogels.

M.v.g.

Animal
03-08-2008, 16:57
Misschien zijn er nog meer in Limburg ,,maar dit is er in iedergeval een.
http://users.skynet.be/fb158986/a1.html

Hans de Vries
03-08-2008, 19:20
Kijk hier maar eens Twix, een hele lijst opvangadressen in Nederlands-Limburg.

http://www.vogelopvang.com/vogelasielen.html

Hans

Rissotto
04-08-2008, 13:45
ok bedankt.
opvang is geen mogelijkheid want het is een wilde en daar doen ze toch niks mee en in ik heb geen flauw idee waar er eentje is in limburg.
het is me vandaag een aantal keer gelukt hem brood met melk te voeren. maar toen ik het nu net weer probeerde wou hij niet meer en begon hij te piepen (heeft hij nog niet eerder gedaan). iemand advies misschien.

Mvg Seppe

er zijn meer mensen op dit forum geweest die jonge vogeltjes hebben gevonden, en het advies wat we altjid geven is doe em asjeblieft naar een vogelopvang, hun hebben er ervaring mee en hun doen er meer mee, en weten er meer van af dan jij..
hun hebben heel veel ervaring, dus als je goed voor het vogeltje wilt zijn ga dan naar een vogelopvang..
waarom is iedereen toch in de veronderstelling dant wilde vogels worden afgemaakt of dat ze er niks mee doen? daar zijn vogelopvangen toch voor..
ik heb het nog nooit in m'n hele leven mee gemaakt dat een vogelopvang zoiets deed...

vogelfreak
06-08-2008, 14:46
je moet hem voeren met duivenvoer en dan zijn bekje open doen en ervoer indrukken hij slikt hetdan zel wel door en dan soms met een spuitje water in zijn bekje doen

dan overleefd hij het wel ik heb ook een keer 2 holenduifjes groot gebracht zo
veel succes ermee

Twix
12-08-2008, 11:35
Hoi
bedankt voor al de reacties ik kan hier wel wat mee

Mvg Seppe