PDA

Bekijk Volledige Versie : Haan of hen??

Roodmus
02-08-2008, 11:48
Ik heb naast mijn wildkleur en silver kleur kwartels heb ik ook 2 bonte.
Mijn vraag is hoe kan je zien bij bonte kwartels welke is een hen en welke is de haan??Ik heb ze gekregen van iemand en zij zij dat de verkoper zij dat de eene is een haan de ander is een hen.Ik heb een paar foto's gemaakt van de kwartels.Als je goed kijkt de eene heb een donkere snavel de andere een lichte.Maar welke is de haan.?Ik dacht de ene met de zwarte snavel want die is een lkein beetje groter dan de andere.Verder zie ik geen verschiel:confused:
http://i37.tinypic.com/2wogkfa.jpg
http://i37.tinypic.com/110az6a.jpg
http://i38.tinypic.com/nyuus2.jpg

Animal
02-08-2008, 12:02
Ik zouw het niet weten ,maar het zijn wel heeeel mooie kwartels.
Haantjes kraaien een beetje ,dus als je ze lang genoeg observeert ,kom je er zo misschien achter.

Roodmus
02-08-2008, 12:13
Bedankt voor je reactie Animal.
Ze zijn inderdaad heel mooi.
Op derde foto staat een hennetje met weinig veeren.Die heb mijn man uit de dierenwinkel gehaald 2 weken geleden.De hele rug en kop was kaal.Verschrikkelijk.Die ene hennetje zat met stuk of 6 haantjes in een kleine kooi.:eek: Hij vond het zo erg.En koste nog 15 € oog nog.Maar ze is gered.En de veertjes groeien weer aan.Dus komt wel goed.

marco20
12-09-2008, 21:17
bonte kwartel hanen hebben een bruine kont net als de wildkleur hanen . heeft mijn bonte haan ook . misschien dat je hier wat aan hebt . groeten marco .

Roodmus
12-09-2008, 21:39
Bedankt Marco
Dan is alle 2 haan denk ik:confused:

krien
13-09-2008, 07:06
ik snap alleen niet goed waarom je 15 euro wilt betalen voor een kale kwartel, zo help je dat ene diertje misschien, maar die handelaar lacht zich rot.
ik weet zeker dat je voor minder dan de helft zeer regelmatig op marktplaats een gezond koppel kan kopen.

rupicola
13-09-2008, 10:44
De aankoop onder genoemde omstandigheden is zeer begrijpelijk, maar weinig effectief.

Een dergelijke emotionele 'reddings'aankoop heeft slechts een eenmalig en individueel effect.

Het uiteindelike gevolg is dat de betreffende handelaar of winkelier zich steeds minder druk zal maken over de conditie van zijn handelswaar en omstandigheden waaronder deze gehuisvest worden.

Roodmus
13-09-2008, 11:23
Hoi
De kaale kwartel heeft mijn man gekocht.Hij wist wel dat ik op zoek was naar een hen maar hij wist niet de prijs.Maar goed.
Inmiddels is deze kwartel hen is mooi opgeknapt.Zit prachtig in de veren.
Ik heb mijn man ok verteld dat voordat hij vogels wil kopen ff mijn bellen en vragen wat het kost ongeveer.En natuurlijk altijd opletten dat de vogels strak in de veren zitten.

Animal
13-09-2008, 12:55
Hoi
De kaale kwartel heeft mijn man gekocht.Hij wist wel dat ik op zoek was naar een hen maar hij wist niet de prijs.Maar goed.
Inmiddels is deze kwartel hen is mooi opgeknapt.Zit prachtig in de veren.
Ik heb mijn man ok verteld dat voordat hij vogels wil kopen ff mijn bellen en vragen wat het kost ongeveer.En natuurlijk altijd opletten dat de vogels strak in de veren zitten.

Maar je hebt zo waarschijnlijk toch weer een kwartel gered ,en dat is ook mooi.