Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschil Gras- Engelse- En Valkparkieten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Verschil Gras- Engelse- En Valkparkieten

    Hallo,

    Ik ben van plan om een parkietje te kopen om tam te maken,
    ik heb al een kooi van 75cm hoog, 54cm breed, en 35cm diep.

    Nou heb je qua parkieten de gras- engelse- en valkparkieten maar wat zijn nou eigenlijk de verschillen? een grasparkietje is wat kleiner en ong. 7,50, Engelse parkiet is iets groter en ong. 10,00 en valkparkiet rond de 15-20 euro en best groot (volgens mij rond de 30 cm (kop-staart)?

    Maar zijn er ook verschillen in hoe lief of stil ze zijn? of hoe makkelijk ze tam te maken zijn? En is zo'n engelse/valkparkiet niet te groot voor dat formaat hok? Ik pak hem wel regelmatig (zeker elke dag) eruit...

    Graag zou ik wat antwoord willen op deze vragen, Bij voorbaat dank!

    Oja nog even een editje... Ik heb voor op de bodem schelpenzand, en als voer gewoon parkietenzaad (zal wel goed zijn) en Eivoer, moet ik dan 2 voederbakjes erin hangen, 1 voor de eivoer en 1 voor de parkietenzaad of af en toe eivoer doen of eivoer alleen als ze jong zijn? Het is aanvullend voer voor parkieten...

    Ik ben trouwens gewoon van plan om op marktplaats een parkiet te halen die net uit het blok is (makkelijker tam te maken dan van een dierenwinkel..




    Jasper

  • #2
    Ik weet trouwens niet of dit wel hier hoort zoniet zeg het dan even



    Jasper

    Opmerking


    • #3
      Ik zou denk ik voor een gewoon klein (australisch) grasparkietje gaan.
      Die zijn heel leuk, lief en gemakkelijk tam te krijgen. Ik had er vroeger eentje die dol was op 'voetballen' met een klein balletje op tafel; heel grappig om te zien En als je geluk hebt, kun je hem (of haar) ook leren praten.

      Maar valkparkieten zijn volgens mij ook goed tam te krijgen en die fluiten mooier.


      Over het eivoer: dat zou ik in een apart klein bakje geven.. Elke dag hoeft niet, maar 1 keer per week ofzo.

      Succes met je keuze!

      Opmerking


      • #4
        Ok zijn er veel verschillen in de australische- en normale grasparkieten? In hoe makkelijk ze tam te maken zijn en hoe lief/stil ze zijn?
        Ik zat er ook al aan te denken om een gewoon grasparkietje te nemen, maar australische vind ik nergens op het internet, net uit het blok...

        Ik ga trouwens wel proberen om mijn parkietje te laten praten, gewoon elke dag oefenen op ''hallo'' ofzo

        Heb trouwens net het hok opgehaald, van marktplaats, het hok dat ik zei in de openingspost, er zaten al 4 stokjes en een eet- en drinkbakje bij, ik heb er nog even een badje aan gehangen en ik had vanmiddag al schelpenzand en voer, sepiablok enz. gehaald.. Ik ben in de vakantie zoiezo al wat rond aan het kijken naar verschillende parkietjes op (vogel)marktplaats, laat jullie wel weten als ik er eentje heb en post dan ook wel wat mooie foto's!



        Jasper

        Opmerking


        • #5
          Hallo,

          Ok zijn er veel verschillen in de australische- en normale grasparkieten?
          The proof of the pudding is in the eating

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Jasperofzo
            Heb trouwens net het hok opgehaald, van marktplaats, het hok dat ik zei in de openingspost, er zaten al 4 stokjes en een eet- en drinkbakje bij, ik heb er nog even een badje aan gehangen en ik had vanmiddag al schelpenzand en voer, sepiablok enz. gehaald.. Ik ben in de vakantie zoiezo al wat rond aan het kijken naar verschillende parkietjes op (vogel)marktplaats, laat jullie wel weten als ik er eentje heb en post dan ook wel wat mooie foto's!
            Jasper
            Met vriendelijke groet, Jeroen

            www.jeroenhubert.nl

            Opmerking


            • #7
              Ja er zaten al 4 stokjes bij, waaronder 2 houten. Niet uit het park maar ik denk ergens gekocht ofzo ze hebben een doorsnede van 1.5 cm en zitten gewoon met een inkeping aan allebei de kanten tussen de tralies.

              Er zaten ook 2 plastic bij (die je van maat kunt verschillen) en daar bovenop zit ook iets van rubber ofzo maar dat is helemaal versleten ik zal wel een keer kijken of ik nog ergens betere stokjes kan vinden



              Jasper

              Opmerking


              • #8
                Kijk uit met stokjes uit het park halen.
                Er zijn er namelijk ook maar zat die gewoon giftig zijn ,en als je parkiet daar aan gaat knagen is er veel kans dat hij het niet overleefd.
                Hout van fruitbomen (mits niet net bespoten),en van wilg is zondermeer te gebruiken.

                Iedere dierenspeciaalzaak verkoopt goede houten zistokken ,,en er zijn er tegenwoordig ook van een soort steen . Zo een is ook goed om in de kooi te doen.

                Opmerking


                • #9
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10

                    Opmerking


                    • #11
                      Altijd leuk, een oefenpoppetje.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Wat leuk, dat je een grasparkietje tam mag maken tot je valkparkietje oud genoeg is

                        Goed dat je hem eerst even met rust laat, en een goed teken dat hij meteen op stok vloog. Waarschijnlijk heeft het beestje vannacht/vanmorgen wel wat gegeten hoor

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                          Goed dat je hem eerst even met rust laat, en een goed teken dat hij meteen op stok vloog. Waarschijnlijk heeft het beestje vannacht/vanmorgen wel wat gegeten hoor
                          Nou nee dus, ik had wat voer op de bodem gestrooit en er zit wat in zijn voederbakje maar ik vind nergens schillen ofzo en hij knijpt de hele tijd zijn oogjes dicht, ik weet niet of dit normaal is maarja...

                          Ik heb ook al een een wasknijper wat trosgierst gehangen en net even op de bodem wat sla gelegd.. hopelijk eet hij zo wat



                          Jasper

                          Opmerking


                          • #14
                            Als ik jou was zou ik die kweker even opbellen.. vragen of hij zeker weet dat het parkietje al zelfstandig at.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                              Als ik jou was zou ik die kweker even opbellen.. vragen of hij zeker weet dat het parkietje al zelfstandig at.
                              Ja ik heb al een mailtje gestuurd maar ze zei toen ik daar was dat er nog maar een was die nog niet zelfstandig at maar dat was niet deze, maar ik zat daar ook al aan te denken ja, dat hij nog niet zelfstandig eet, maarja hopelijk heb ik een beetje snel antwoord..



                              Jasper

                              Opmerking

                              Working...
                              X