Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik ben nieuw hier

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ik ben nieuw hier

    Hallo allemaal,

    Ik ben Yvonne (op andere vogelfora ook wel bekend onder de naam Asura) en mijn vriend is op dit moment hard bezig met de bouw van onze voliere

    We hebben al 2 grasparkietjes (Miyu en Kyo), die nu nog in een kooi in de huiskamer zitten maar die we zo snel mogelijk naar de buitenvoliere willen verhuizen (als de bouw klaar is dus). Miyu is deze zomer bij mijn vader geboren en is echt het allermooiste grasparkietje dat je ooit hebt gezien! Kyo hebben we helemaal uitgehongerd langs de kant van de weg gevonden, maar hij is er helemaal bovenop gekomen en is nu erg blij met zijn vriendinnetje.

    Welke andere vogels we in de voliere gaan houden staat nog niet helemaal vast. We willen rustig beginnen met niet teveel vogels. Dwergkwarteltjes staan op ons verlanglijstje en verder vind ik Gouldamadines echt prachtige vogels. Daarnaast misschien nog een kleine, rustige parkietensoort (Catharina's?) maar zoals ik al zei: de keuze staat nog niet vast

  • #2
    welkom op dit forum
    ik zal je een beetje moeten teleurstellen, want grasparkieten kunnen eigenlijk niet bij zoveel andere soorten bv. goulds

    Opmerking


    • #3
      Heey,

      Ik zou je nog een keer teleur moeten stellen; grasparkieten gaan bovenop kwartels zitten. Waardoor kwartels stressen.

      M.v.g.
      Met vriendelijke groet, Jeroen

      www.jeroenhubert.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen H
        Heey,

        Ik zou je nog een keer teleur moeten stellen; grasparkieten gaan bovenop kwartels zitten. Waardoor kwartels stressen.

        M.v.g.

        Opmerking


        • #5
          welkom

          Hallo Yvonne

          Welkom op dit forum en een goede tijd toegewenst
          mvg Gerard 6

          Opmerking


          • #6
            Bedankt

            Ik had inderdaad al gehoord dat grasparkieten agressief kunnen zijn tegen kleinere vogeltjes zoals goulds. Maar van anderen die deze combinatie hadden heb ik weer wel goede ervaringen gehoord. Dus het blijft een gok vrees ik..
            We willen in ieder geval verschillende hoekjes maken, zodat de vogels zich een beetje kunnen afzonderen als ze daar behoefte aan hebben en niet altijd op elkaars snavel hoeven zitten.. als het niet goed gaat, zal ik 1 van de soorten toch weg moeten doen (of een apart compartiment maken)..

            Wat de kwartels betreft: die krijgen sowieso hun eigen aparte binnenhok. En we willen beplanting, waar ze lekker in weg kunnen kruipen.
            Mijn grasparkieten zitten eigenlijk vrijwel nooit op de bodem (voer ga ik alleen in het binnenhok verschaffen) dus ik verwacht eigenlijk geen problemen met de kwartels.

            Wel bedankt voor de waarschuwingen hoor! Misschien ben ik te eigenwijs, maar van fouten maken leer je

            Opmerking


            • #7
              het is beter als het allemaal goed gaat

              Opmerking


              • #8
                Dat is helemaal waar natuurlijk!!

                Opmerking


                • #9
                  Misschien ben ik te eigenwijs, maar van fouten maken leer je
                  Dat is helemaal waar en er zijn ook vele meningen over grasparkieten samen met kwetsbare vogetjes.

                  Echter, ben je ook bereid om een halve goudamadine uit het nest te pulken nadat een grasparkiet op visite geweest is? Om een goudlamadine met bebleode kop en zonder snavel uit zijn lijden te verlossen?

                  Neem het advies aan alsjeblieft, het gaat bijna altijd gruwelijk fout.

                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik ben Biologie studente, dus ik ben wat dat betreft inmiddels wel wat gewend, maar met je eigen vogels is natuurlijk toch altijd moeilijker.

                    We zullen er nog goed over nadenken en informatie opzoeken voordat we de vogels echt aanschaffen.

                    Helaas heb ik de grasparkietjes al, dus die wil ik niet meer weg doen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Goed idee Ton. Levende beplanting bij grasparkieten is geen succes. Ze zijn er wel gek op maar vreten alles in een mum van tijd kaal. Doen bijna alle parkieten
                        mvrgr

                        Piet

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik heb jarenlang grasparkietjes in een deel van mijn vader's voliere gehouden. Ik vind het superleuke vogeltjes, maar ik wil gewoon ook andere vogels houden. Een gezelschapsvoliere lijkt ons gewoon veel leuker dan maar 1 soort.

                          Misschien dat we die gouldamadines beter niet kunnen doen, maar andere parkietensoorten moet zeker wel kunnen (en dan heb ik het met name over de neophema soorten).

                          Opmerking


                          • #14
                            hey je gaat toch de kwartels apart doen waarom doe je daar dan niet een koppel goulds bij en wat andere prachtvink soorten die kunnen wel bij mekaar in

                            en je kan er ook paar mooie planten in zetten (die natuurlijk niet giftig zijn voor de vogels)

                            veel succes ermee en mishcien leuk om even een foto te plaatsen van je grasparkietjes en je nieuwe voliere
                            mvg roy (vogelfreak)
                            kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Nickname...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime
                              Hallo allemaal,

                              Ik ben Yvonne (op andere vogelfora ook wel bekend onder de naam Asura) en mijn vriend is op dit moment hard bezig met de bouw van onze voliere etc. etc.
                              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                              Opmerking

                              Working...
                              X