Mededeling

Collapse
No announcement yet.

scheiden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • scheiden

    ik weet dat het nog vroeg is, maar ik vroeg me af of ik de mannen en de poppen apart moet steken in de winter?
    2 mannen samen geeft dat ruzie zonder pop?
    Herkent de pop of man de partner na de winter, zodat ze het zelfde koppeltje worden als voor de winter?

  • #2
    ik hou de koppels altijd bij elkaar en heb in het jaar soms wel 4 tot 5 nestjes van 6 jongen.
    Ik heb wel eens gehoord dat als je de man een tijdje appart zet en daarna weer terug bij het popje doet dat ze dan wel willen kweken, maar dit geld alleen als de vogels niet willen kweken.
    Je kunt ze natuurlijk ook met een koppel of 4/5 in een apparte voliere doen en dan zoeken ze elkaar wel op.

    Opmerking


    • #3
      dus is het het beste bij elkaar?
      met of zonder nestje in de winter?

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door mauricio
        ik hou de koppels altijd bij elkaar en heb in het jaar soms wel 4 tot 5 nestjes van 6 jongen.
        Ik heb wel eens gehoord dat als je de man een tijdje appart zet en daarna weer terug bij het popje doet dat ze dan wel willen kweken, maar dit geld alleen als de vogels niet willen kweken.
        Je kunt ze natuurlijk ook met een koppel of 4/5 in een apparte voliere doen en dan zoeken ze elkaar wel op.
        5 nestjes van 6 jongen..... prachtig, mooi...... Maar wat verwacht je dan volgend jaar van de pop? Jongens, welke vogelsoort je ook wilt houden en er eventueel met gaat kweken; geef eerst eens een paar euro's uit aan wat informatie over die vogels. Ook over de zebravink zijn goede boeken verschenen. Koop zo'n boek, lees het twee keer door en koop dan pas je vogels. En dan blijven er nog zat vragen over om die hier op het forum te behandelen.

        Laat je popjes twee, hooguit drie nestjes grootbrengen dan heb je er het volgend seizoen ook nog wat aan. En in de rusttijd mannen en poppen scheiden! Volgend seizoen hang je de nestkasten (2) in de broedkooi, popje erin, mannetje erin (mits ze dus in broedconditie zijn) en je kunt weer een prachtig vogeljaar tegemoed zien.... Maar wees zuinig op je vogels, of het nu een zebravink is, tangara of wat dan ook.

        Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          moet er dan een nestkastje bij de gescheiden zebravinken, om in te slapen

          Opmerking


          • #6
            Hier doen wij 2 maximaal 3 rondes per koppel! 4 tot 5 vind ik te veel, dan raken de poppen te veel energie kwijt.
            Dit geldt voor alle soorten die wij hier hebben.
            Na de laatste ronde zijn de vinken hier uit elkaar gegaan. Als ze bij elkaar zitten willen ze door gaan met nestelen. Ze hebben nu ook geen nestkastjes.
            Mijn Site

            Opmerking


            • #7
              apart

              ik heb momenteel de mannen en poppen van de zebravinken gescheiden zitten maar de poppen blijven leggen (in de voerbakjes, op de grond).

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Superwim
                ik heb momenteel de mannen en poppen van de zebravinken gescheiden zitten maar de poppen blijven leggen (in de voerbakjes, op de grond).
                Als het goed is maken ze de legcyclus af en houden er dan mee op. Een beetje eivoer minder geven kan ook geen kwaad. De een geeft nu tweemaal per week de ander helemaal niets meer...... Zelf geef ik toch elke dag een beetje. Na de kweek volgt een herstelperiode met meestal de rui en de vogels hebben dan echt wat extra's nodig.

                Hans
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kevin
                  moet er dan een nestkastje bij de gescheiden zebravinken, om in te slapen
                  Zou ik niet doen, en 's winters houden ze elkaar wel warm.
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Superwim
                    ik heb momenteel de mannen en poppen van de zebravinken gescheiden zitten maar de poppen blijven leggen (in de voerbakjes, op de grond).
                    is dat nog niet wat vroeg om te scheiden?

                    Opmerking


                    • #11
                      ..

                      Ze zaten bij mij in de vlucht en dan blijven ze doorgaan... Dus nu maar gescheiden.

                      Opmerking


                      • #12
                        Bij mij is de ervaring: niet scheiden is doorkweken. Dus als ik geen jongen van een pop wil dan zit ze ook apart. Anders komen er geheid jongen van.
                        Mijn Site

                        Opmerking


                        • #13
                          ook de gescheiden heren en dames willen nogal eens vechten als ze met meerdere in een hok zitten. Niet teveel eivoer en zorgen dat de heren en dames elkaar niet kunnen zien doet soms wonderen!

                          En inderdaad de poppen houden meestal wel op met leggen.
                          Wat een leuke hobby hebben wij toch!

                          Opmerking

                          Working...
                          X