Mededeling

Collapse
No announcement yet.

winterkoningkje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • winterkoningkje

    hallo ik ben nieuw hier en ik heb bij ons thuis 2 winterkoninkjes gevonden die uit de nest zijn gevallen ik heb ze nu 1 dag en stellen het heel goed ik geef ze wormen en andere insecten om te eten maar heeft er mss iemand verder informatie hoe ik ze moet verzorgen en hoeveel ik ze per dag moet eten geven en wat ze verder nog mogen eten ik hoop dat er snel iemand reageert!
    als ze goed kunnen vliegen ga ik ze terug vrij laten nu laat ik ze ook een paar keer los in mijn kamer om te kijken of ze al goed kunnen vliegen en zodzt ze kunnen leren vliegen !

  • #2
    pfffffffffffttttt



    lees die maar goed door en de vele andere topics hierover.
    gewoon lekker wegbrengen naar instantie die gerechtigd is om dit soort vogels te houden/verzorgen (ongeringde).

    toch maar een apart forum hieriover maken webmaster?????????????????????
    de zoveelste al.

    Opmerking


    • #3
      Radeloos, redeloos en reddeloos!

      Zo vond ik eens een mensenpuppy die uit zijn wieg was gevallen , echt binnen de kortste keren staat er politie voor de deur , en word je uitgemaakt voor pedofiel.

      Greetzzz

      Opmerking


      • #4
        ...

        Aan zulke antwoorden heeft iemand wat...

        Opmerking


        • #5
          wegbrengen naar instantie die gerechtigd is om dit soort vogels te houden/verzorgen (ongeringde).
          Dit is het enige juiste antwoord... dus ja, daar heeft iedereen wel wat aan.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
            Dit is het enige juiste antwoord... dus ja, daar heeft iedereen wel wat aan.
            Inderdaad het antwoord is juist, het gaat mij alleen om de toon (onder andere de titel) van winterkoning. Als je dit antwoord geeft hoeft er geen pfffft in de titel, iemand komt hier voor (het eerst) een antwoord vragen, en krijgt dan een antwoord met dat als titel, daar zit je niet op te wachten, ik begrijp het wel maar dit hoeft niet zo, gewoon het antwoord het te brengen naar een instantie die gerechtigd is om dit soort vogels op te vangen lijkt mij voldoende. En mijn vorige bericht sloeg op dat van birdfarm: radeloos, redeloos en reddeloos. Dan voeg ik daar nutteloos aan toe.

            Opmerking


            • #7
              Wim dat weet ik, het is net zo zinloos als jonge vogeltjes rapen die nog niet vliegvlug zijn!
              De betreffende ouders zijn naarstig op zoek naar hun kroost, die intussen in een slaapkamer verblijven.

              Greetzzz

              Opmerking


              • #8
                Hoewel het goed bedoelt is, was het misschien niet de juiste handeling.

                Als ze idd al een redelijk verenpak hebben laten liggen. De ouders komen waarschijnlijk de jongen nog voeren etc. als er geen mensen omheen staan.

                Als je er zeker van bent dat dit bovenstaande niet het geval is; naar opvang. Het is verboden ze thuis te houden.

                M.v.g.
                Met vriendelijke groet, Jeroen

                www.jeroenhubert.nl

                Opmerking


                • #9
                  zinloos antwoord = weer eens wat anders dan zinloos geweld.

                  nou superwim,je hebt helemaal gelijk hoor.

                  weet je wat ik altijd zo frapant vindt:
                  men ziet een "zielig vogeltje"en gaat deze "redden",eenmaal in huis komt het besef van ,tja en wat nu??????????????????
                  dan gaat men info inwinnen etc.
                  vogel kan ondertussen niet meer terug de natuur in en de vinder mag het niet in huis houden.
                  oh oh oh wat is dat vogeltje gered zeg..............nu zou dat vogeltje weer opgepakt moeten worden en naar een vogelasiel gebracht dienen te worden (m.a.w. weer stress).

                  en dan nog wat over nieuwkomers ,tja natuurlijk weten die niet van de hoed en de rand hier qua topics etc,maar volgens mij kan je er niet om heen ( de aantallen van dit soort berichten) vervolgens heeft dit bericht(nr 1 in deze topic) vanmorgen (maar welke nu weer verwijderd is)ook gestaan in de topic winterkoning opfokken welke namilla01 ook dus gelezen heeft ,maw erg dubbel allemaal.
                  maar daar stond zeker niet de info wat men wilde horen.
                  maar ik weet wel wat het is,men wilt kant en klare antwoorden en mijn vraag is nu:MOET JE DIE BLIJVEN GEVEN ALS HET GAAT OM DIT SOORT BERICHTEN??????????
                  want men kan het ook opzoeken in 1 van de vele topics die erover gaan bv.

                  ik weet niet of je het begrijpt maar dit soort dingen schaad (direct of indirect)namelijk de europese vogeltak van onze hobby.
                  kunnen er weer mooie berichten komen te staan in de media ,inbeslag genomen ongeringde................................(nou ja verzin ze maar).komt i.i.g niet tengoede aan het imago van de kwekers van dit soort vogels.
                  ik weet het ziet het vaak iets anders dan andere.
                  ik zou gewoon willen dat iedereen er lekker vanaf bleef met zijn fikkies.(zou voor alle partijen beter zijn,denk ik).

                  ik zal wel weer te hard overkomen.
                  ben wel weer klaar in deze topic .
                  mvg

                  Opmerking


                  • #10
                    tja

                    Ik begrijp het ook volkomen, en praat niemand goed. Maar wat moet je doen? Ik denk dat je doet wat als eerste in je opkomt, ik heb ook wel dingen waarvan ik achteraf denk, dat had ik anders moeten doen. In dit geval is het kwaad al geschied en dan de juiste oplossing geven (voor de vogel(s) in kwestie) lijkt mij beter, vervolgens de tips geven hoe het wel te doen is prima.
                    En er zijn inderdaad al genoeg topics over deze zaken maar niet iedereen heeft de tijd en/of zin om dit allemaal door te nemen.

                    Als je als onbekende op een site van vogelliefhebbers komt en daar zulk soort antwoorden krijgt is ook niet echt positieve reclame...

                    De twee personen waar ik aanmerkingen op had hebben kennis genoeg en veel tips en antwoorden, blijf dit positief doen, ik heb hier al heel veel opgestoken en hoop ook dat anderen dit (gaan) doen, ook nieuwkomers zonder vogelkennis.

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Gewoon duidelijk

                        Ik vind de berichten van Winterkoning niet hard of raar maar gewoon in 1 keer duidelijk naar de vraagsteller.
                        Verder vind ik inderdaad dat we niet meer moeten reageren op deze berichten over gevonden vogeltjes en alleen nog maar een link geven.
                        En zeker niet gaan uitleggen wat allemaal te doen om het beestje te redden. (wat al wel in meerdere topic's staat)
                        Want als ze het eenmaal weten hoe ze het vogeltje moeten voeren lijken mij het mensen die het dan gewoon volgend jaar en dit jaar weer doen. Helemaal als ze weten hoe het moet.
                        Dus als het aan mij ligt enkel en alleen een link geven naar 1 van de vele topic's hierover en dat is het dan.
                        mvg Gerard 6

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik begrijp het ook volkomen, en praat niemand goed. Maar wat moet je doen? Ik denk dat je doet wat als eerste in je opkomt, ik heb ook wel dingen waarvan ik achteraf denk, dat had ik anders moeten doen. In dit geval is het kwaad al geschied en dan de juiste oplossing geven (voor de vogel(s) in kwestie) lijkt mij beter, vervolgens de tips geven hoe het wel te doen is prima.
                          En er zijn inderdaad al genoeg topics over deze zaken maar niet iedereen heeft de tijd en/of zin om dit allemaal door te nemen.

                          Als je als onbekende op een site van vogelliefhebbers komt en daar zulk soort antwoorden krijgt is ook niet echt positieve reclame...

                          De twee personen waar ik aanmerkingen op had hebben kennis genoeg en veel tips en antwoorden, blijf dit positief doen, ik heb hier al heel veel opgestoken en hoop ook dat anderen dit (gaan) doen, ook nieuwkomers zonder vogelkennis.
                          blijkt dat je genoeg relativerend vermogen hebt om door de persoonlijke "hebbenlijkheden" van de andere leden heen te prikken.

                          Had deze laatste reactie maar als eerste gegeven......
                          Trouwens, Superwim, met wat voor een vogelliefhebber hebben we het genoegen?

                          Groeten, Serinus
                          The proof of the pudding is in the eating

                          Opmerking


                          • #14
                            ..

                            Hallo Serinus (en anderen)

                            Ik zal mij zo even voorstellen in de juiste topic.

                            Opmerking


                            • #15
                              kon het niet laten ,kleine reactie dan nog

                              quote superwim:
                              En er zijn inderdaad al genoeg topics over deze zaken maar niet iedereen heeft de tijd en/of zin om dit allemaal door te nemen.


                              en zo'n persoon vindt dan wel de tijd en de zin om een "zielig vogeltje" te redden?
                              elk uur klaar staan van de dag met voedsel/medicijnen er dus voor moeten thuis blijven etc etc.
                              en als de zin en tijd er wel is en men wilt het goed doen dan zal men eerst gaan informatie verzamelen.(althans zo denk ik daar over).
                              ik denk dat als je "zoekt" eerder bevredigend resultaat hebt (laten we zeggen binnen 10 minuten zoeken op www of op vogelcafe) dan dat je er naar vraagt want je weet nooit op voorhand wanneer men zal reageren(in theorie zou dit ook na een paar dagen kunnen zijn en dan..........is dit in het voordeel van de "geredde vogel"?).

                              in zijn algemeenheid opgesteld en ik hoop niet dat je er teveel van aantrekt superwim (en andere),want wegjagen wil ik niemand,wat ik wil is dat er een beetje gezond denkwerk word verricht aangaande vele onderwerpen die nu eenmaal op ons pad voorkomen van vogelkwekers.

                              kom soms hard over,kan er ook niks aan doen.

                              heren bedankt voor het support in deze kwestie,voel ik me niet zo'n prediker in de woestijn.

                              1 dingetje wil ik nog aanhalen ,ik lees vrij regelmatig van dierenambulance komt niet voor een vogel etc etc ,nou als je dan het beste met een dier/vogel hebt ( en deze heeft daadwerkelijk hulp nodig ivm gewond zijn oid) dan breng je het toch even naar de betreffende instantie (simpel zat en vaak een kleine moeite en kost minder tijd/geld dan het zelf willen "redden" van zo'n beestje).
                              en dan kan men opgelucht denken dat je er op de juiste manier veel aangedaan heb om een leventje te redden, is goed voor het zelfmoraal zullen we maar zeggen , of zijn de mensen bang voor wat hun daar gezegd zal worden als er weer eens onterecht een vogeltje ""gered" is en binnen gebracht word?


                              mvg

                              Opmerking

                              Working...
                              X