Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantvink eieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantvink eieren

    Hallo,

    Ik heb een koppeltje diamantvinken. Die leggen goed eieren maar brengen de jonge nooit groot. Kan ik die nu bij de japanse meeuwtjes onder leggen?

    mvg Roy

  • #2
    Dat zou je best eens kunnen proberen, hoewel niet alle Jap. meeuwen jonge diamanten accepteren.

    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      diamantvinken

      hallo Roy,

      ik heb zelf ook een paar koppels diamantvinken
      hier zit ook een koppel bij dat slecht broed,
      hiervan leg ik de eieren meestal onder een
      zebravink, maar ik ken ook iemand die ze onder
      de meeuwen legt en dit gaat ook goed.

      mvg,
      Johan

      Opmerking


      • #4
        dat gaat soms goed en soms niet, je kan ze ook bij andere vogels leggen.

        Opmerking


        • #5
          He Roy wat voer je je diamantvinken dan,ze houden wel van afwisseling niet alleen tropenzaad dus.Levend voer vinden ze ook geweldig om te voeren en bij mij hadden ze wildzang wildezaden snoepzaad verschillende soorten millet en natuurlijk eivoer.Ze broeden ook graag in colonie verband misschien is dat iets voor jou gewoon 3 koppels bij elkaar succes ermee.

          Opmerking


          • #6
            Diamands

            Sterkeroy, zoals ik je bericht begrijp, krijg je van je diamantvinken eieren. Deze eieren worden bebroed. Het spul komt uit, maar er wordt niet naar omgekeken. Mocht dit zo zijn, dan vanaf het moment van vast broeden geen dierlijke eiwitten meer geven. Dierlijke eiwitten bevinden zich ook in eivoer. Bij uitkomen van de jongen verstrek je wat je altijd gaf, ook dierlijk eiwit. Groet. Adrie Jonkers.

            Opmerking

            Working...
            X