Mededeling

Collapse
No announcement yet.

moeten duifjes geringt zijn??___

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • moeten duifjes geringt zijn??___

    hallo
    moeten duifjes geringt zijn?
    ik krijg van iemand 2 duifjes voor 1 euro, maar ik wil ze ook latenn vliegen..

    groeten

  • #2
    Nee, dat hoeft niet. Vliegen ze weg dan kunnen ze jou echter niet traceren als eigenaar. Wat zijn dat voor duifjes? Alleen gedomesticeerde tamme rotsduiven kun je laten vliegen. Dat wil zeggen postduiven en sierduiven. Meeuwtjes, rollers, pauwstaartjes en dergelijke zijn gedomesticeerde rotsduiven.

    Wat je absoluut niet kan laten losvliegen zijn lachduiven, ook wel vredesduifjes ed genoemd. Ook diamantduifjes kunnen niet losvliegen.

    Weet je welk ras de duiven zijn? Of beter, welke soort?

    Opmerking


    • #3
      als het jongen zijn van iemand die met de duiven speelt dan kan het wel, maar dan moeten ze wel nog even in jouw verblijfplaats blijven tot ze het gewend zijn

      Opmerking


      • #4
        hallo, het zijn duifjes van een kweker.

        hallo
        het zijn duifjes van een kweker.
        ze heeft er eel veel jongen.
        het zijn zeker geen diamantduiven.. het zijn gevlekte sierduifjes ofzoo








        Opmerking


        • #5
          Die kun je gewoon laten vliegen na 2-3 weken uitwennen. Uitwennen doe je door ze een goed dicht hok te geven waar ze droog en lekker in kunnen wonen. Dus met plankjes om te zietten en genoeg licht in het hok. Dan maak je een rennetje voor de ingang waardoor ze in en uit leren lopen. Dan laat je ze op een middag los als ze nog honger hebben. Dat type duif is echt een vlieger dus het kan zijn dat ze een dag of twee ineens wegblijven. Maar als ze tijdens het uitwennen genoeg lucht en omgeving konden zien is de kans groot dat ze altijd weer naar hun comfortabele woonplek terugkeren.

          Niet gaan kweken met deze duiven hoor. Het zijn echt rommelduiven. Niks mis mee voor de hobby maar als die persoon er zoveel kweekt en dan ongeringd voor 50 cent wegdoet denk ik dat er genoeg van dit soort duiven op de wereld zijn. Ik heb zelf rasduiven, Oosterse rollers, Turkse Takla's, postduiven (aanvliegers) en wat rommelduiven zoals die van jou. Maar ik haal mooi de eitjes weg anders wordt het een plaag

          Opmerking


          • #6
            hallo, hoe moet je zo een hokj maken met planken??

            hallo
            hoe moet je zo en hokj maken van planken??
            kun je ook kleine hokjes kopen in dierenwinkels??
            groetjes

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door iceprincesske__
              hallo
              hoe moet je zo en hokj maken van planken??
              kun je ook kleine hokjes kopen in dierenwinkels??
              groetjes
              Heb je geen idee hoe je duiven moet verzorgen? Als dat zo is kun je beter geen duiven kopen en eerst even goed inlezen. Er is een heleboel info te vinden op internet en daarin staat hoe je een hok moet maken. Ik kan nu geen stoomcursus volledige verzorging voor duiven geven en ik raad je ook absoluut af om nu voor 1 euro voor de fun even 2 duiven te kopen. Duiven worden 12 jaar oud en je kan ze nooit meer wegdoen omdat ze altijd naar het oude huis zullen vliegen. Dus eerst informatie inwinnen en goed lezen en dan pas duifjes kopen. Kans is groot dat je meteen heel andere duiven wil want zelfs de beste en mooiste jonge duiven kosten zelden meer dan 10 euro bij een aardige kweker Bij mij zou je als ik jongen had rustig 2 prachtige rode Oosterse rollers kunnen ophalen voor een tientje of zelfs gratis. Mits je je hok op orde had en duidelijk liet blijken dat je wist waar je aan begint. Ik heb geen jongen en kweek ook maar zelden een koppel jonge duiven maar om aan te geven dat je om het geld niet perse rommelduiven van 50 cent hoeft te kopen.

              De duiven hebben het ook wel verdient dat er goed voor ze gezorgd wordt natuurlijk. Hun hok moet tochtvrij, schoon en droog zijn en ze moeten er ruim kunnen zitten. Reken op een vierkante meter per koppel dus geen klein hokje ofzo. Elke dag laten vliegen, ontwormen op zijn tijd, pilletjes tegen het geel etc etc. Geen tochtend kistje aan de muur want dan zijn ze zo weg en dan gaan ze dood.

              Opmerking


              • #8
                foto

                Misschien is dit een leuk idee?





                Er is natuurlijk nog veel en veel meer info te vinden over de verzorging.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Duiven kunnen niet in kleine hokjes en kleine tilletjes op paaltjes is ook niet geschikt. Dus nee, helaas, je kan geen speciaal klein hokje kopen en daar twee duiven indoen.

                    Opmerking


                    • #11
                      heejj, tis niejj vo 2 vo 1

                      heejj
                      tis niejj vo 2 mo 1
                      mijn nicht wil ook en duifj
                      groeten

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door iceprincesske__
                        heejj
                        tis niejj vo 2 mo 1
                        mijn nicht wil ook en duifj
                        groeten
                        Aangezien je duidelijk niets met de aangegeven informatie doet zou ik gewoon stoppen met vragen stellen. Ik neem aan dat er staat dat je de duif alleen in een hokje wil stoppen dat perse erg klein moet zijn om de een of andere reden? Ik denk dat het voor de duif absoluut beter is dat je geen duif koopt. Jammer dat je de gegeven linkjes niet leest en eigenlijk ook helemaal niks wil leren ondanks de vragen. Als je ook maar 1 stukje over duiven had gelezen had je geweten dat ook 1 duif niet in een zo klein mogelijk hokje kan en dat ook een duif nooit alleen gehouden moet worden.

                        Maargoed, ik heb niet het idee dat dat is wat je wil horen

                        Opmerking


                        • #13
                          hallo

                          hallo
                          ok ik zal het tekstj eens lezen..
                          we zullen alles doen wa we kunnen vo die beestjes
                          groetjs

                          Opmerking


                          • #14
                            hallo, we hebben 1 duifj nujj turbo

                            hallo
                            we hebben 1 duifj gekregen van de duivenkweker een vliegduifj turbo.
                            hij is heel jong maar lijkt toch in staat te vliegen.
                            mijn nichten zorgen er nu voor omdat ik zaterdag op reis ga no turkye
                            groetjes

                            Opmerking


                            • #15
                              Duiven

                              Je kunt gewoon een paar plankjes aan elkaar timmeren met een dakje er op en daar inzetten voor een stuk of 4 duiven is 1 bij 1 bij 1 al meer als genoeg.

                              Opmerking

                              Working...
                              X