Mededeling

Collapse
No announcement yet.

rood voer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • rood voer

    ik kweek rood mozaiek kanaries dus geef ik roodintensief door het eivoer
    ik weet dat het niet erg goed is voor de lever
    dus vroeg mij af om de vogels die ik niet voor de tt gebruik
    om die gewoon eivoer te geven dus zonder de kleurstof of is dit weer nadelig
    voor als je er weer mee gaat kweken dat de jongen minder doorgekleurd worden

  • #2
    Dat is zelfs de beste manier. Alleen zo kun je je kweekvogels goed beoordelen. De vogels die van nature het beste roodbezit hebben zijn de beste vogels (wat kleur betreft) voor de kweek.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Roodmozaiek

      Met schilders, onverschillig huis-of kunstschilder ,heb ik wat mee.
      Ze houden in het algemeen van kleur.
      Zelf heb ik ca.36 jaar kleurkanaries gekweekt en o.a. ook mozaiekkanaries in diverse kleuren.
      De mozaieken,die je voor de kweek wilt houden en die je toch een beetje kleur wilt geven,geef je wortel(peen) b.v. geprikt op een plankje.
      De betacaroteen van de wortel reageert alleen maar op de roodfactor.
      Het is heel gezond en bevat pro-vitamine A,waarvan een gedeelte in de lever wordt omgezet in vit.A. Als er genoeg vit.A is zal de lever de provitamine niet meer omzetten.
      Dus totaal onschadelijk,daarentegen gezond en kleurt dus niet op de plekken waar geen roodfactor aanwezig is. Bovendien houden kanaries van knagen.Hebben dus gelijk wat te doen.
      Je moet er mee beginnen als de jongen 6 weken zijn. Ook na de rui kan je het gewoon verstrekken.
      Misschien heb je er wat aan.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        antoni dan bedoel je toch alleen de kweekkoppels die je samen stelt voor het volgende kweekseizoen
        vogels die ik voor tt gebruik kunnen toch niet zonder kleurstof
        want volgens mij ga je dat niet redden met alleen wortel
        maar belangrijkste heeft het geen invloed op de kleurvelden van de jongen als het ouder koppel geen kleurstof krijgt

        Opmerking

        Working...
        X