Mededeling

Collapse
No announcement yet.

oplaten halen duif is geen optie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • oplaten halen duif is geen optie

    Als ik dat duifje op laat halen door de dierenambulance dan draaien ze zijn nekje om vind dat ook weer zo zielig want het is een wilde duif en de duivenhouuders hier in de buurt willen hem ook niet hebben.... Dus de enige oplossing is hem zelf verzorgen heb hem nu al 5 dagen binne en je ziet um groeien maar wat kan ik hem het beste geve pleasss help mij daar mee
    xxx Esmeralda

  • #2
    ik weet niet of het echt waar is dat ze hun nekje omdraaien, maar bij ons in iedergeval niet.. dan gaan ze naar de vogelklas en daar worden ze dan heel goed verzorgt en daarna uitgezet.. die opvangen hebben veel meer ervaring en ermee en verstand ervan, daarom zou het denk ik slimmer zijn om hem naar een vogelopvang te brengen...

    maaar, als je hem toch zelf wilt houden zou ik em nat gemaakt eivoer/krachtvoer geven.. kun je halen bij de dierenspeciaalzaak...
    brood en water vind ik wat magertjes..
    hou em ook goed warm..

    Opmerking


    • #3
      Afhankelijk hoe groot hij is ,kun je hem misschien ook wel geweekt tortelduiven voer geven (dat is veel kleiner dan normaal duivenvoer)

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
        Afhankelijk hoe groot hij is ,kun je hem misschien ook wel geweekt tortelduiven voer geven (dat is veel kleiner dan normaal duivenvoer)
        goed idee!

        Opmerking


        • #5
          Je kan ook duivenvoer malen in een koffiemolen en dat in platte stukjes nat brood draaien en vochtig in de keel duwen.
          Vergeet niet genoeg water te geven. Een jonge duif die met de ogen knippert meer dan normaal heeft dorst.

          Opmerking


          • #6
            Wat gewoon duivenvoer weken in water met wat azijn erdoor werkt ook goed. Een uurtje of 10 weken is al voldoende. Dan goed afspoelen en voeren.
            Hoe moeiljk ook, probeer het beestje zo min mogelijk tam te laten worden, dus alleen aandacht tijdens het voeren. Voor zijn eigen bestwil is het beter als hij mensenschuw blijft.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Wat gewoon duivenvoer weken in water met wat azijn erdoor werkt ook goed. Een uurtje of 10 weken
              nou Ton als het 10 weken duurt is het duifje wel dood
              Gr Marcel Levers

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door marcellevers
                nou Ton als het 10 weken duurt is het duifje wel dood
                "begrijpend lezen " is tegenwoordig op de basis school ook een vak !

                Opmerking


                • #9
                  klopt maar smilies zijn er om grapje duidelijk te maken of iets te benadrukken maar dat weten er veel niet ze staan er niet voor vulling van de pagina's hoor als je dat dacht
                  Gr Marcel Levers

                  Opmerking


                  • #10
                    Duifje

                    De dierenambulance draait heus zijn nek niet om, het duifje brengen ze gewoon bij de vogelklas of een andere vogelopvang en daar kunnen ze het verder verzorgen.
                    Het is beter om de vogel naar een vogelopvang te brengen.

                    Opmerking


                    • #11
                      Wie zegt dat ze daar de nek omdraaien.

                      Als er een operatie nodig is kijken ze wel naar 'hoe zeldzaam' de betreffende vogel is, omdat het toch wat geld kost.

                      Maar ze voeren je duifje echt wel ;-)
                      Met vriendelijke groet, Jeroen

                      www.jeroenhubert.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Tamara
                        De dierenambulance draait heus zijn nek niet om, het duifje brengen ze gewoon bij de vogelklas of een andere vogelopvang en daar kunnen ze het verder verzorgen.
                        Het is beter om de vogel naar een vogelopvang te brengen.
                        jaaa precies.. dat dacht ik dus ook...
                        en jij kan het weten, want je werkt bij de vogelklas

                        Opmerking

                        Working...
                        X