Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Babyduif

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Babyduif

    Ik heb hier een baby duif..
    gevonden op straat bijna overreden....heb m meegenomen naar de bossen..en hem daar neer gezet...maar het bleef mij volgen..
    mee genomen thuis neer gezet in een kooitje...nu zit ik hier in mijn achtertuin op de grond in kleermakerzit...komt die duif zo in da kuiltje zitten...nu ligt ie hier te slapen.....heb hem een beetje nagekeken...kan niet goed lopen met linker poot..hupt maar een beetje op en neer..
    het is nog een jong..het heeft geen dons meer maar wel wat donkere veren nog op zijn kop...
    heb hem gevoerd met nat brood enzo..

    maar wat nu? hoe kan ik het beesje in leven houden..
    kan dat zo met dat pootje enzo..komt dat nog goed....

    gegroet
    Vivian Vogels(jaa dit is mijn echte achternaam )

  • #2
    leuke achternaam

    Hallo Vivian

    Je kunt beter de dierenambulance bellen of naar een vogelopvang brengen.
    Leuke achternaam trouwens

    Klik deze link maar aan voor verdere uitleg

    mvg Gerard 6

    Opmerking


    • #3
      ook een duif


      Deze duif heb ik nu vijf jaar,men heeft ze mij ook gebracht om groot te brengen ze was op geraapt op straat onder bomen,ik wilde ze wel groot brengen maar niet houden,ik zei dat is een houtduif eens zelfstandig laat ik ze vliegen,toen men mij de duif bracht had ze geen pluimen nog maar stoppels,bij het opgroeien kreeg ze ook haar pluimen en zag dat het geen houtduif was, moest ze wel houden ze ging niet weg,het is een duivin ze legd eieren broed een paar weken maakt een ander nest en herbegind leggen en broeden,eens haar broedtijd voorbij zit ze op mijn schouder als ik in de voliere kom,ze blijft op mijn schouder zitten,ook als ik buiten kom,vliegt wel eens rond maar zit terug op mijn schouder,als ik het gras afrijd in de voliere of buiten, voor ons huis of achter alleen onze hond die is wat jaloers die duif is te kort bij mij en hij kan niet op mijn schouder(duitse herder)ik zou die duif niet kunnen missen,ben eigenlijk wel tevreden dat het geen houtduif was
      groetjes Richard

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
        Hallo Vivian

        Je kunt beter de dierenambulance bellen of naar een vogelopvang brengen.
        Leuke achternaam trouwens

        Klik deze link maar aan voor verdere uitleg

        http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=3540


        Ja leuke achternaam

        Maar over de duif, ik zou hetzelfde doen als hierboven is gezegt..

        Alhoewel. Het is natuurlijk wel heel leuk om hem tam te maken! Ik zou het een kans geven, tenzij je dat niet wilt

        GR. Nele

        Opmerking

        Working...
        X