Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fototoestel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • fototoestel

    Ik wil ook beginnen met wat foto's te maken. Ik ga regelmatig de natuur in om vogels en andere dieren te bekijken met mijn verrekijker maar wil ze nu ook wel eens op plaat leggen. Kunnen jullie me een digataal aanraden om mee te beginnen heb er helemaal geen ervaring mee.

  • #2
    Tja,om dan maar een merk te noemen is een beetje te gemakkelijk,de een werkt graag met de ene de andere graag met het andere merk.
    Ik denk dat Piet wel een goed idee kan geven maar om van mij uit te gaan,kijk naar een goede lens want daar doe je het langste mee en die kun je als je het goed bekijkt ook op een andere body gebruiken,wel afhankelijk van het merk dat je kiest,maar die koop je eigenlijk voor het leven.
    Meestal hebben ze ook aanbiedingen met een body en 2 lenzen bijvb een 18-70 en een 70-300mm in een kit dan kun je al aardig uit de voeten.
    En wat wil je,gewoon wat leuke kiekjes maken of echt details kunnen fotograferen en mooie foto's maken.
    Verder, kijk naar het aantal pixels,over het algemeen is zo rond de tien megapixels genoeg.
    Wil je foto's kunnen bewerken kun je ook foto's maken in raw bestand en kun je veel verder in je bewerkingen gaan als met jpeg bestanden.
    Misschien te technisch maar ik schrijf nu zo maar dingen op die me te binnen schieten.
    Er zullen best nog wel aanvullingen zijn of ander gedachtes maar die zullen er nog wel volgen in de volgende berichtjes.
    mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Lens is inderdaad belangrijker dan de camera.
      De lens is ook altijd te kort
      Heb zelf een 100 - 400 mmm lens, deze staat bijna altijd op 400 mm
      Denk dat ik maar eens een lens aanschaf met vast brandpunt, deze zijn over het algemeen ook iets scherper en lichter in gewicht.
      Je moet ook veel geduld hebben, niet op de vogels afgaan , maar wachten tot ze dichter bij komen
      Heb zelf de hele middag op een bruine kiekendief zitten wachten, maar wilde niet dichterbij komen , volgende keer beter.
      Ik schiet alles in RAW, zodat het later iets makkelijker is te bewerken als het nodig mocht zijn.
      Vooral met grotere lenzen, zie je elk vlekje of stofje.

      Veel succes
      vriendelijke groet
      Henk

      Opmerking


      • #4

        Opmerking

        Working...
        X