Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kuren van chin.dwergkwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kuren van chin.dwergkwartels

    Hallo,
    ik heb een paar dagen geleden een paar chin.dwergkwartelhennetjes gekocht.
    Op zich zien ze er goed uit.
    Ik houd nieuwe vogels altijd zo'n 7-10 dagen apart om te zien wat ik eigenlijk gekocht heb.
    Daarna gaan ze in de grote gezelschapvoliere met Goulds en de overgebleven haan (die zit er nu bijna 2 jaar in).
    Om problemen te voorkomen zou ik graag willen weten of het verstandig is om de hennetjes te kuren tegen ????
    Zo ja, waartegen, waarmee en waar te koop?
    Zou iemand mij kunnen helpen?
    Alvast vriendelijk dank
    Mvg,
    Evert

  • #2
    sorry, maar vind je dit nu een zinnige vraag.
    Je wil kuren om te kuren , want je weet zelfs niet waartegen je zou kuren.
    Aub, hou uw vogels gewoon gezond en stop ze niet vol onnodige medicijnen.
    Je gaat er veel meer en langer plezier aan beleven.

    Opmerking


    • #3
      nee beste topic,
      ik wil zoveel mogelijk problemen voorkomen.
      Als een ervaren houder van chin.dwergkwartels
      advies over het voorkomen van eventuele problemen
      kan geven, zou ik die graag willen horen.
      Zeker als de vogels uit de handel komen en het gaat
      om de veiligheid van mijn Gouldsbestand.
      Wees niet zo hooghartig met je antwoorden.
      Ik vraag advies, geen lesje opvoedkunde.
      Mvg,
      Evert

      Opmerking


      • #4
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Hallo Ton,
          bedankt voor de nuttige info!
          Anders had ik de hennetjes direct bij de haan gezet
          en was het misschien weer vechten geworden.

          Ik ben altijd wat voorzichtig om erg verschillende soorten
          vogels bij elkaar te zetten.
          De ene soort kan drager zijn van ziekten waar de
          andere soort heel vatbaar voor is.
          Zo heb altijd begrepen dat bijv. de combinatie kanaries en Goulds
          niet de meest verstandige is.
          Als dit ook zo zou zijn met Goulds en kwartels dan
          kan ik nu nog gepaste maatregelen treffen.
          Vandaar mijn gestelde vraag.
          Mvg,
          Evert

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door evert
            nee beste topic,
            ik wil zoveel mogelijk problemen voorkomen.
            Als een ervaren houder van chin.dwergkwartels
            advies over het voorkomen van eventuele problemen
            kan geven, zou ik die graag willen horen.
            Zeker als de vogels uit de handel komen en het gaat
            om de veiligheid van mijn Gouldsbestand.
            Wees niet zo hooghartig met je antwoorden.
            Ik vraag advies, geen lesje opvoedkunde.
            Het antwoord van Tropic komt misschien wat lullig over maar daar is de vraagstelling ook naar... En ik vind wel dat hij gelijk heeft. Als bekend is aan wat voor ziekte de vogel lijdt en je weet wat het juiste medicijn is en hoe het toegediend moet worden, accoord. Daar is op zich niets mee aan de hand. Daarmee kan de vogel geholpen worden.
            Maar vaak komt het voor dat een heel scala aan rotzooi wordt gebruikt en dan maar gokken of het misschien resultaat geeft. De deskundigheid van de kenners onder ons wil ik uiteraard niet in twijfel trekken maar die zijn niet zo heel dik gezaaid.....

            Hans
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Rare vraagstelling?

              Ja Hans, ik vond de vraag van Evert helemaal niet raar. Men begint met een hobby, men hoort eens wat en men vraagt of dat verstandig/zinvol is en zoja welk product. Als je dan een antwoord krijgt of je dit een zinnige vraag vindt (als je dat niet vind stel je hem waarschijnlijk niet?) dan kan ik me voorstellen dat je "not amused" bent. Verder zo'n verhaal van kuren om te kuren is ook zo lekker zinnig.
              Waarom niet een (fatsoenlijk) algemeen antwoord over het gebruik van quarantaine en met nieuwe aankopen langs de dierenarts?

              Groet,

              Rob.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                Ja Hans, ik vond de vraag van Evert helemaal niet raar. Men begint met een hobby, men hoort eens wat en men vraagt of dat verstandig/zinvol is en zoja welk product. Als je dan een antwoord krijgt of je dit een zinnige vraag vindt (als je dat niet vind stel je hem waarschijnlijk niet?) dan kan ik me voorstellen dat je "not amused" bent. Verder zo'n verhaal van kuren om te kuren is ook zo lekker zinnig.
                Waarom niet een (fatsoenlijk) algemeen antwoord over het gebruik van quarantaine en met nieuwe aankopen langs de dierenarts?

                Groet,

                Rob.
                Ja hoor ,,met een kwartel van 5 euro langs de dierenarts !
                En met quarantaine was de vragensteller al bekent.
                Het antwoord van Tropic is helemaal juist.

                Opmerking


                • #9
                  Heren heren.... Start een topic over al of niet onzinnig kuren, dat lijkt me veel slimmer.

                  Evert, ik begreep de vraag wel, veel plezier van het groepje scharrelaars straks.

                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                    Ja hoor ,,met een kwartel van 5 euro langs de dierenarts !
                    En met quarantaine was de vragensteller al bekent.
                    Het antwoord van Tropic is helemaal juist.
                    Toch wel een enigszins raar antwoord van een vogelliefhebber.

                    Waarom zou je met een kwartel niet langs de dierenarts gaan.
                    Is de dierenarts alleen voor dure vogels?

                    Ik neem aan,dat het laatste niet de bedoeling is.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                      Toch wel een enigszins raar antwoord van een vogelliefhebber.

                      Waarom zou je met een kwartel niet langs de dierenarts gaan.
                      Is de dierenarts alleen voor dure vogels?

                      Ik neem aan,dat het laatste niet de bedoeling is.
                      Het gaat hier over kwartels die in eerste instantie niks mankeren . Een soort aankoop keuring .
                      Zoiets gebeurt alleen bij dieren waar erg veel geld mee gemoeid is ,en die ook een verzekering hebben. Bij paarden is zo'n keuring heel normaal.
                      Die dierenarts die lacht wel achteraf ,,als jij met je gezonde kwartels langs komt ,en hij weer 25 euro kan vangen.
                      Haal je vogels gewoon bij een betrouwbaar iemand ,waar je kunt zien dat ze ook goed worden verzorgd ,en zet ze desnoods eerst een week of twee appart voor je ze bij de andere doet.

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13
                          Typische denkwijze

                          Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                          Het gaat hier over kwartels die in eerste instantie niks mankeren . Een soort aankoop keuring .
                          Zoiets gebeurt alleen bij dieren waar erg veel geld mee gemoeid is ,en die ook een verzekering hebben. Bij paarden is zo'n keuring heel normaal.
                          Die dierenarts die lacht wel achteraf ,,als jij met je gezonde kwartels langs komt ,en hij weer 25 euro kan vangen.
                          Haal je vogels gewoon bij een betrouwbaar iemand ,waar je kunt zien dat ze ook goed worden verzorgd ,en zet ze desnoods eerst een week of twee appart voor je ze bij de andere doet.
                          Hallo Animal
                          Ik vind je stelling een beetje vreemd uit jouw mond?
                          Jij hebt het altijd juist over het welzijn van dieren en dat vind ik heel mooi van je.
                          Maar nu vind je een chin. dwergkwartel niet goed genoeg om mee naar de da. te gaan.
                          Want de kosten van de da. wegen niet op tegen de prijs van de vogel.(kan je nu even niet volgen).
                          Waarom dure vogels wel en een kwartel niet?.
                          Ja en dat de da. na tijd lacht kan jouw dat iets schelen, mij niet hoor laat maar lachen.
                          Mijn vogels zijn niet verzekerd (en niet duur), maar als het nodig is ga ik er wel mee naar de da. Dan maar 25 euro lichter hoor.
                          Ik vind trouwens wel dat je niet moet kuren als je niet eens weet waar tegen.
                          Maar dat kan de da. hun ook wel vertellen als het beestje gezond is.
                          mvg Gerard 6

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik denk ook dat tegenwoordig de vogels minder weerstand hebben en veel vatbaarder zijn voor ziekte's ,wat dan vooral tot uiting komt als ze van eigenaar wisselen.
                            De vogels worden onder te ideaale omstandigheden gefokt. Ieder eitje moet als het even kan wel uit komen en het jong moet ook op stok komen.
                            Door die omstandigheden is er geen natuurlijke selectie meer ,en zal het resultaat zwakkere vogels zijn.
                            In een buitenvolliere waar het af en toe ook regend en waait hebben de vogels wat meer te verduren ,en er zullen wel wat meer jongen sneuvelen ,maar wat overblijft zal wel sterker zijn.
                            Ik denk dit ,,dus daar hoeft men het natuurlijk niet mee eens te zijn ,en ik zeg ook helemaal niet dat iemand het niet goed doet.
                            Zoiets is al eens aan de orde geweest ,het ging toen over grote zebravinken kweken ,die veel korter zouden leven dan de normale zebravinken.
                            Bij andere dieren en zelfs bij mensen is dit ook zo.

                            Opmerking

                            Working...
                            X