PDA

Bekijk Volledige Versie : Vervelende mieren

Henk3
11-07-2008, 10:26
Hoe kom ik van die vervelende mieren af?
Ik heb er veel teveel van.

http://i187.photobucket.com/albums/x67/7705pg14/S6001450-1.jpg

Foto is niet al te duidelijk maar ze zijn wel waarneembaar. (Die mieren).

Iemand enig idee wat er tegen te doen is behalve lokdoosjes zetten en geen fruit verstrekken?

tropic
11-07-2008, 10:51
miereneters houden ?? een optie?

medaar
11-07-2008, 11:28
een idee Europese vogels kweken. Zoals ik .Hoe meer hoe liever. Botvink lust dat graag. Zo kweken ze de jongen gratis op. En is zeer goed. groet medaar:)

Henk3
11-07-2008, 11:31
Ik wil er gewoon vanaf dus. Hoe?

Henk3
11-07-2008, 11:42
maar misschien kan ik er uiteindelijk wat mee. Helemaal zelf vergeten om te googlen, sjonge jonge.

Ik had ze al gezegd trouwens dat ze niet meer mochten komen. Hielp niet.

Ik ga denk ik voor de knoflook en uien en pepers.

P.s. heb nog wel een beetje vloeibaar vergif maar dat gebruik ik liever maar niet.

Henk3
11-07-2008, 11:47
Ik lust het ook zelf. Maar weest gerust, explosiegevaar valt mee want ik rook zelf niet.

Henk3
11-07-2008, 19:59
zo gaat ie af en toe wel ja.

Henk3
12-07-2008, 09:22
Stukje dubbelzijdig plakband aan het gaas geplakt en daar het fruitstangetje doorheen gedaan. Kijken of er nog mieren bij zullen komen.
http://i187.photobucket.com/albums/x67/7705pg14/S6001454.jpg

De mieren gingen niet meer terug door het plakband. Later heb ik die beestjes er vanaf geklopt, op een paar na.

tropic
12-07-2008, 10:55
Henk, wil je me eerst is vertellen hoe ik dat schermpje draai?
Ik heb er een stijve nek van overgehouden;

Wat de mieren betreft, ik begrijp het niet zo goed.
Je wil mieren weg, maar waar komen die vandaan?
Als ik het goed bekijk komen ze nu van bovenaf via het gaas naar beneden op je fruitstangetje?
Zoek je ze op die manier te vangen of wat is precies de bedoeling?
Graag wat meer uitleg, want ik snap hem niet zo goed.
Zal wel aan mij liggen, maar toch...

Henk3
12-07-2008, 11:09
Ha tropic,

Hoe je schermpje draaien? Nou gewoon met je handen. Monitor plat leggen. Of je laptop op zijn kant zetten. Ha, ha.

Ja je ziet het goed, de mieren komen van boven zoals je het ziet. Maar ze komen uiteindelijk van onder natuurlijk. Ik denk via een boomstam die er naast staat. En dan via de takken het dak op. En dan tussen de pvc plaatjes door. Ze ruiken het denk ik. Het stikt hier van die mieren in verschillende grootte.

Ik wil die mieren dus niet bij het fruit e.d. En als het ff kan liever helemaal kwijt. Het lijkt er nu in iedergeval op dat ze door het plakkerige plakband niet meer bij het fruit zullen komen. Zonet nog even gekeken. Er zat niks meer op het fruit.

Hopelijk duidelijk genoeg nu.

Henk3
12-07-2008, 11:12
henk weet je wat je ook kan doen?
opzoek gaan naar het nest,vind de koningin,maak haar dood en de kolonie sterft uit.

hahahaha is dit aanzet tot moord?
graaf ze.
mvg

ps: als dat plakband werkt hé ,zou je dat dan niet veel moeten vervangen? want van mieren is bekend dat zij zichzelf op offeren om te komen bij het doel. maw ze lopen gewoon over de "lijken"heen als deze op het band gekleeft zitten.
(en blijven de veren van de vogels er niet aan kleven? oppassen!!!!!)
ben benieuwd hoe deze queste verder gaat.

Veel te veel nestjes hier.
Ja dat opofferen heb ik weet van.
Heb nog een paar rollen van dat plakband.
Kleven aan de veren heb ik ook aan gedacht. Denk dat het hier mee zal vallen. En anders moet ik inderdaad maar wat drastische maatregelen treffen.

rob 2
12-07-2008, 11:28
He Henk strooi wat vlooienpoeder voor honden op de route van de mieren het liefst onder aan de boom.Ze zullen het ook het nest in nemen als je de mieren zelf bestrooid en binnen een paar dagen is je probleem verholpen heb het ook al met wespen uitgeprobeert en dat gaat goed.Gebruik het ook bij de vogels in de nesten tegen bloedluis werkt zeer goed succes ermee.

tropic
12-07-2008, 12:22
ja begrepen henk, en waar ik nu zo plots aan denk.
Mijn grootmoeder zaliger vertelde altijd dat ze koper bij de mierennesten legde, en dat ze dan verdwenen. Dus als je ergens ziet waar ze uit de grond komen, en je legt er een muntstuk van 5 cent bij, dan zou het kunnen dat de mieren verdwijnen.
Zou wel enkele dagen in beslag nemen alvorens de mieren ophoepelen.

Alleszins het proberen waard volgens mij. Kost helemaal niets, alleen effe de moeite, en aangezien je nederlander bent kan je achteraf de 5 cent nog altijd oprapen;)

Henk3
13-07-2008, 13:40
Was geen succes. Zat vanochtend vol met zwarte langwerpige stipjes. En weer heel veel mieren op het fruit. Verwijderd dus. Filmpje heb ik ook verwijderd. Nou maar vlooienpoeder of koperdraad. Ui helpt ook niet. Had ik de balkjes mee ingesmeerd maar deerd ze niet. Knoflook moet ik nog proberen. Heb het fruit nu in een metalen bakje gedaan, hangend, zitten ze nog niet in.

Henk3
13-07-2008, 14:14
Had ik niet aangedacht dus. Blijft koperdraad over. sjonge. Of spitten dan maar, zou niet weten waar te beginnen dan.

girlits
13-07-2008, 14:45
Of een fruitbakje als eiland in een grotere bak met water.Ben je het mierenprobleem mischien ook kwijt.Kun je je voorbereiden op de wespen die nu beginnen te komen.En de muggen die daarna weer komen.Dus gewoon insecteneters ,scheelt in voer:)
groeten eddie

Henk3
13-07-2008, 17:01
je kan ze wel bedenken hé, ha, ha. Nou ik red me er verder misschien wel mee. Want zo diep ga ik echt niet graven.

P.Wijlaars
13-07-2008, 19:39
Hoi ,Henk
Ik neem aan dat de mieren in de voliere zitten.
nou hier komt de tip : zet wat zoetheid (Jam of zo)op een bordje en zet dit buiten de voliere
groeten Peter

Henk3
13-07-2008, 19:41
Als ik er één zou zien, zou ik in eerste instantie aan een teek denken.

Mijn zusje is pas bij een boswandeling door zo'n 50 teken gebeten. Allemaal er uit gepulkt. De andere dag zat er nog één op d'r rug vastgebeten. Huisarts geweest. Onderzocht wordt of er verkeerde stoffen in het bloed/lichaam zitten. Het gekke is dat haar man die er ook bij was nergens last van had. Maar ja die heeft ook nooit last van muggen. Dus pas op met bloot vel in het bos.

rob 2
14-07-2008, 19:08
Mieren zijn niet nachtactief,dus kun je ze voor het donker bestrooien.Henk het zal je zelf wel opgevallen zijn hoe laat sávonds de meeste mieren weg zijn,even voor die tijd bij nest poederen.Heb zelf al eens vogels gekocht bij een handelaar, die bij thuiskomst,helemaal onder het ongedierte zaten .Winkels waren al dicht het enige dat ik had was het vlooienpoeder,vogels helemaal ingepoederd rechtstreeks in de veren gestreken.daags erna lag er veel ongedierte dood in de kooien bij die vogels heb dit meerdere keren herhaald en nooit wat aan de vogels gemerkt,misschien toch het proberen waard.

vogelfreak
20-07-2008, 12:49
mishcien kan je het vlooien poeder wel bij het nest gooien en dan het fruit effe 1 dag eruit laten dan kunnen ze het ook niet meer het hok in nemen

succes met je nieuwe vrienden:P:D

zourky
27-07-2008, 19:59
Mensen ik ben maar éénmaal gebeten door een teek en dat is verleden jaar in de zomer, en het is nog niet helemaal zoals het moet,het zat op mijn arm het werd een rode plek,naar de dokter medicatie gehad( antibiotica)op een avond reinigde ik mijn tanden en plots ik kon niet meer spuwen en had een half gezichts verlamming,nu is het wat beter maar gedaan nog niet,ben ook driemaal naar gasthuisberg(kliniek)voor onderzoeken van hoofd en zenuwen en bloed,heb helse pijnen gehad,ik was niet in het bos geweest gewoon thuis,een korte broek doe ik nooit meer aan.
kijk maar eens op google (tekenbeet)ge kunt er van alles van krijgen lees het het is de moeite.
groetjes Richard

Marx
27-07-2008, 22:13
Ik heb ook mieren maar ik ben er blij mee :D Vast een heel onwenselijk antwoord maar ze ruimen mooi de restjes eivoer op en stukjes fruit die op de grond vallen. Ze brengen geen ziektes over en dus vind ik het wel fijn dat er een heleboel kleine opruimertjes bij de putters wonen. Ik denk zelfs dat ze luizen en bloedluizen zullen eten maar dat weet ik niet zeker ;)

Birdfarm
27-07-2008, 22:18
Hey zourky, ik snap dat zoiets heel ernstig is maar bij het lezen van jouw berichtje kreeg ik toch een glimlach om mijn mond bij het combineren van de volgende quote's
het zat op mijn arm en
een korte broek doe ik nooit meer aan

Greetzzz

Henk3
28-07-2008, 06:40
Die teken zijn niet te onderschatten. Ik weet van een bekende van mij, dat was een fitale man. Is door zo'n besmette tekenbeet niks meer van over eigenlijk.

Animal
28-07-2008, 09:18
Ik heb ook mieren maar ik ben er blij mee :D Vast een heel onwenselijk antwoord maar ze ruimen mooi de restjes eivoer op en stukjes fruit die op de grond vallen. Ze brengen geen ziektes over en dus vind ik het wel fijn dat er een heleboel kleine opruimertjes bij de putters wonen. Ik denk zelfs dat ze luizen en bloedluizen zullen eten maar dat weet ik niet zeker ;)

Inderdaat ,,mieren ,lieveherebeestjes en oorwormen eten ook luizen ,en de oorwormen worden ook weer graag door diverse vogels gegeten.